A gép bal oldaláról leszakadt egy törzsdarab, amikor a gép pénteken a felszállást követően emelkedett, és a pilótáknak vissza kellett fordulniuk, hogy biztonságosan leszálljanak a 171 utassal és a hat fős személyzettel a fedélzeten – írja a Reuters.
Több utas sérüléseket szenvedett. A gépet mindössze nyolc hete állították szolgálatban.
Szombaton késő este mind az Alaska Air, mind a United Airlines azt közölte, hogy leállítja néhány MAX 9-es gép használatát, amelyeket aznap újra üzembe helyeztek, miután az ellenőrzések szerintük megnyugtató válaszokat adnak a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) aggályaira.
Az Alaska közölte, hogy tárgyalásokat folytat "annak meghatározására, hogy milyen további munkálatokra van szükség, ha egyáltalán, mielőtt ezeket a repülőgépeket újra üzembe helyezik".
Az FAA döntése messze elmarad a Boeing MAX típusú repülőgépeinek majdnem öt évvel ezelőtti globális földre parancsolásától, miután két balesetben közel 350 ember vesztette életét.
Ezeknek a körülményei most is vitatottak, lapunk is beszélt olyan pilótával, hogy az akkor műszaki hibaként leírt eseményeket kompetensebb pilóták könnyen korrigálhatták volna.
A Reuters szerint ez így is egy csapás a Boeing számára, miközben megpróbál kilábalni a biztonsági és a világjárvány miatti egymást követő válságokból a súlyos adósságokkal terhelve.