Évek óta népszerűek és további darabokkal bővülnek a nagy élelmiszerláncok által gyártott, a cégek színeivel, logójával díszített ruhakollekciók. Legutóbb az Aldi a fesztiválszezonra készült ilyen logózott divatkollekcióval.
Aldiba öltözve a fesztiválokon
Az őrületet évekkel ezelőtt a Lidl indította el, ahol egy áprilisi tréfának szánt, a cég színeiben játszó, logókkal ellátott sportcipő hihetetlen siker lett, az eBayen pedig az eredeti ár többszöröséért lehetett megvenni a termékeket. A Lidl kollekciója azóta is bővül, időközben pedig az Aldi is csatlakozott hozzá az Aldimania névre keresztelt termékeivel.
A július végén a brit boltokba került kollekcióban többek között sapka, pólók és papucsok vannak, mind Aldi-logóval díszítve. A legolcsóbb termék a sapka 4,99 fontért, azaz több mint 2100 forintért, míg a pólók 6,99 fontba, több mint 3 ezer forintba, a papucsok pedig 5,99 fontba, azaz több mint 2600 forintba kerülnek.
Mínusz 150 tonna szemét
Míg az Aldi a nyári fesztiválozást segíti, addig a Tesco és a Morrisons a műanyagszennyezés ellen veszi fel a harcot a céges színekben megjelenő táskákkal. A Tesco és a Morrisons ugyanis a legújabb kiskereskedők, amelyek Anya Hindmarch tervezővel együttműködve teszik elérhetővé a The Universal Bag névre hallgató bevásárló szatyrot.A Hindmarch által tervezett darabot a Solent Group gyártja, és a műanyagszennyezést szeretné csökkenteni. A táska ugyanis többször használható – egészen pontosan 10 évig garantálják, hogy használni lehet, tartós, 100 százalékban újrahasznosított és újrahasznosítható.
A Tesco változata július végétől érhető el az Egyesült Királyságban 250 üzletben, és a márka alapszíneiben, azaz kékben és pirosban pompázik. A Morrisons boltlánc által kínált alternatíva pedig szeptember közepétől 400 üzletben vásárolható majd meg sárga színben, zöld fogantyúval. Mind a két táska 10 fontba, azaz közel 4400 forintba kerül a Grocery Gazette cikke szerint.
A dizájner Anya Hindmarchnak egyébként ezek lesznek a hetedik és nyolcadik ilyen együttműködése, eddig többek között az Asda, a Co-op, a Sainsbury's, a Waitrose és a Selfridges üzletekkel dolgozott már együtt tartós, többször használható táskák tervezésében. A The Universal Bag projekt elindítása óta több mint 150 tonna új műanyagtól kímélte meg a környezetet.