3p

Mik a legfontosabb aktualitások az ESG és a fenntarthatóság terén?
Mit hoz az EU Omnibus csomagja?
Merre tart a szabályozás? Mik az MNB ajánlásai, elvárásai?
Hogyan birkóznak meg az ESG jelentette kihívásokkal a vállalatok a gyakorlatban?

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Viccnek indultak, de azóta egyre népszerűbbek az élelmiszerláncok logóival ellátott cipők, táskák, pólók, papucsok, amelyek a másodpiacon az eredeti ár többszöröséért is elkelnek. A Tesco a műanyagszennyezés ellen harcol egy dizájnerrel megálmodott különleges táskával, míg az Aldi a fesztiválszezonra készült a saját logójával díszített kollekcióval.

Évek óta népszerűek és további darabokkal bővülnek a nagy élelmiszerláncok által gyártott, a cégek színeivel, logójával díszített ruhakollekciók. Legutóbb az Aldi a fesztiválszezonra készült ilyen logózott divatkollekcióval.

Aldiba öltözve a fesztiválokon

Az őrületet évekkel ezelőtt a Lidl indította el, ahol egy áprilisi tréfának szánt, a cég színeiben játszó, logókkal ellátott sportcipő hihetetlen siker lett, az eBayen pedig az eredeti ár többszöröséért lehetett megvenni a termékeket. A Lidl kollekciója azóta is bővül, időközben pedig az Aldi is csatlakozott hozzá az Aldimania névre keresztelt termékeivel.

Gyerünk a fesztiválokra! Fotó: Aldipress
Gyerünk a fesztiválokra! Fotó: Aldipress

A július végén a brit boltokba került kollekcióban többek között sapka, pólók és papucsok vannak, mind Aldi-logóval díszítve. A legolcsóbb termék a sapka 4,99 fontért, azaz több mint 2100 forintért, míg a pólók 6,99 fontba, több mint 3 ezer forintba, a papucsok pedig 5,99 fontba, azaz több mint 2600 forintba kerülnek.

Mínusz 150 tonna szemét

Míg az Aldi a nyári fesztiválozást segíti, addig a Tesco és a Morrisons a műanyagszennyezés ellen veszi fel a harcot a céges színekben megjelenő táskákkal. A Tesco és a Morrisons ugyanis a legújabb kiskereskedők, amelyek Anya Hindmarch tervezővel együttműködve teszik elérhetővé a The Universal Bag névre hallgató bevásárló szatyrot.A Hindmarch által tervezett darabot a Solent Group gyártja, és a műanyagszennyezést szeretné csökkenteni. A táska ugyanis többször használható – egészen pontosan 10 évig garantálják, hogy használni lehet, tartós, 100 százalékban újrahasznosított és újrahasznosítható.

A Tesco változata július végétől érhető el az Egyesült Királyságban 250 üzletben, és a márka alapszíneiben, azaz kékben és pirosban pompázik. A Morrisons boltlánc által kínált alternatíva pedig szeptember közepétől 400 üzletben vásárolható majd meg sárga színben, zöld fogantyúval. Mind a két táska 10 fontba, azaz közel 4400 forintba kerül a Grocery Gazette cikke szerint.

A dizájner Anya Hindmarchnak egyébként ezek lesznek a hetedik és nyolcadik ilyen együttműködése, eddig többek között az Asda, a Co-op, a Sainsbury's, a Waitrose és a Selfridges üzletekkel dolgozott már együtt tartós, többször használható táskák tervezésében. A The Universal Bag projekt elindítása óta több mint 150 tonna új műanyagtól kímélte meg a környezetet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kihívót kap a Meki: új gyorsétteremlánc robban be a régiós piacra
Buksza blog | 2025. február 4. 12:40
Egy németországi székhelyű vendéglátóipari cég vette magának a bátorságot, hogy versenybe szálljon a nagy egyesült államokbeli gyorséttermekkel. A cég nem a hamburger sült krumpli csatába száll be.
Vásárló Újabb boltlánc cserélné le a termékeket a polcokon
Buksza blog | 2025. február 4. 11:22
Újabb áruházlánc csatlakozott azokhoz a kiskereskedőkhöz, amelyek letették a főesküt, hogy belátható időn belül lényegesen növelik kínálatukban a növényi alapú fehérjeforrásokat.
Vásárló Óránként 8-12 ezer forint árupakolásért, boltos munkáért? Elég jól hangzik
Buksza blog | 2025. február 4. 08:22
Az egyesült államokbeli Costco Wholesale kiskereskedelmi vállalat vezetősége mintha berezelt volna attól, hogy a cég sok ezer munkavállalója sztrájkba lép. Ezt megelőzendő béremelést jelentettek be.
Vásárló Nekimegy a drágulásnak a Lidl
Privátbankár.hu | 2025. január 28. 10:03
A Lidl lejjebb viszi a tojások árát. A lépés nem meglepő. 
Vásárló A karikagyűrű valóban megéri az árát?
Márkázott tartalom | 2025. január 27. 09:03
Sokan szívesen költenek ékszerekre, főleg akkor, ha olyan jelentőségteljes darabról van szó, mint egy karikagyűrű. Ez nemcsak egy kiegészítő, hanem az összetartozás szimbóluma is, amely egy életen át elkísér.
Vásárló Megjelent a kenyérdrágulás a magyar diszkontokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. január 27. 05:46
Tovább drágultak a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérésében szereplő termékek az Aldi, Lidl és Penny alkotta triónál. Decemberhez képest a hosszú ideig stabil árat mutató félbarna kenyér is többe kerül. 
Vásárló Gyászba borultak az emberek, nem akarnak pezsgőmámorban ünnepelni
Buksza blog | 2025. január 25. 09:41
Az emberek elbizonytalanodtak, ezért nincs kedvük ünnepelni. Ezt a következtetést vonták le a francia pezsgőgyártók abból, hogy forgalmuk már a második egymást követően évben csökkent.
Vásárló Összezavarta a lengyeleket a kenyércsoda
Privátbankár.hu | 2025. január 20. 08:33
Gratuláltak a lengyelek annak a péknek, aki azt az interneten megjelent fotó tanúsága szerint hatalmas lovat készített kenyérből. Később kiderült, hogy lóvá tették a jó kenyér szerelmeseit.
Vásárló A Lidl megfejeli az óránként 5100 forintos minimálbért a hazai pályán
Privátbankár.hu | 2025. január 18. 10:01
A Lidl és a Kaufland tulajdonosa, a Schwarz Group úgy kalkulál, hogy hosszabb távon akkor van esélye a piaci sikerre, ha megtartja a legjobb szakembereket. Ennek szellemében emelik a béreket.
Vásárló Fájdalmas pillanatok várnak a magyar autósokra
Privátbankár.hu | 2025. január 15. 14:41
Jön a drágulás a benzinkutakon. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG