1p
Rekordot rekordra halmoznak a luxusautókat gyártó német vállalatok, elsősorban a tengerentúli, főként a kínai és az amerikai kereslet felfutásának köszönhetően, miközben Európában nem ment túl jól az üzlet. A BMW például fennállásának legjobb negyedévét zárta.

A prémium szegmensben világelső BMW-csoport csütörtöki beszámolója szerint fennállása óta a legjobb negyedévét zárta márciusban, adózott eredménye 1,35 milliárd eurót tett ki, és ezzel 18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Mindezt úgy, hogy sokat költött fejlesztésre, a termelés bővítésére. A működési eredmény 19 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevétel 14,1 százalékkal 18,3 milliárd euróra nőtt.

A BMW a hozzá tartozó Mini és Rolls-Royce márkákkal együtt 425 ezer kocsit adott el az első negyedévben, 11,2 százalékkal többet, mint tavaly január-március között.  A BMW-hez - és a többi prémium kategóriás márkához hasonlóan a Porsche sem érzi a válságot, náluk is rekordot döntött a bevétel és a profit is az első negyedévben, s itt is mindent vitt a kínai piac. A vállalat életében először fordult elő, hogy több kocsit adtak el Kínában, mint az Egyesült Államokban, több mint hétezret, míg Amerikában közel hétezret.

Az első negyedévben 30 ezer Porsche kelt el a világon, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bevétel 32 százalékkal 3,025 milliárd euróra, a működési eredmény 18,4 százalékkal 528 millió euróra nőtt. Az adózott eredményt negyedéves bontásban csak az üzleti év végén közli a német vállalat.

A Győrben új gyárat építő Audinál szerdán közölték, hogy a működési eredmény 27 százalékkal 1,4 milliárd euróra nőtt az idén január-március között az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó árbevétele 17,8 százalékkal 12,4 milliárd euróra ugrott. Az eladások 11 százalékkal emelkedtek, világszerte 346 ezer Audit adtak el.

Jól kezdte az idei évet a Mercedes anyavállalata is: a Daimler csoport néhány nappal ezelőtt azt közölte, árbevétele 9 százalékkal 27 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az üzemi eredmény 5 százalékkal 2,13 milliárd euróra, az adózott eredmény 20 százalékkal 1,42 milliárd euróra emelkedett. A csoport összesen 502 ezer gépjárművet értékesített január-március között, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG