A prémium szegmensben világelső BMW-csoport csütörtöki beszámolója szerint fennállása óta a legjobb negyedévét zárta márciusban, adózott eredménye 1,35 milliárd eurót tett ki, és ezzel 18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Mindezt úgy, hogy sokat költött fejlesztésre, a termelés bővítésére. A működési eredmény 19 százalékkal 2,1 milliárd euróra emelkedett. Az értékesítési árbevétel 14,1 százalékkal 18,3 milliárd euróra nőtt.
A BMW a hozzá tartozó Mini és Rolls-Royce márkákkal együtt 425 ezer kocsit adott el az első negyedévben, 11,2 százalékkal többet, mint tavaly január-március között. A BMW-hez - és a többi prémium kategóriás márkához hasonlóan a Porsche sem érzi a válságot, náluk is rekordot döntött a bevétel és a profit is az első negyedévben, s itt is mindent vitt a kínai piac. A vállalat életében először fordult elő, hogy több kocsit adtak el Kínában, mint az Egyesült Államokban, több mint hétezret, míg Amerikában közel hétezret.
Az első negyedévben 30 ezer Porsche kelt el a világon, 29 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A bevétel 32 százalékkal 3,025 milliárd euróra, a működési eredmény 18,4 százalékkal 528 millió euróra nőtt. Az adózott eredményt negyedéves bontásban csak az üzleti év végén közli a német vállalat.
A Győrben új gyárat építő Audinál szerdán közölték, hogy a működési eredmény 27 százalékkal 1,4 milliárd euróra nőtt az idén január-március között az egy évvel korábbihoz képest. A Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó árbevétele 17,8 százalékkal 12,4 milliárd euróra ugrott. Az eladások 11 százalékkal emelkedtek, világszerte 346 ezer Audit adtak el.
Jól kezdte az idei évet a Mercedes anyavállalata is: a Daimler csoport néhány nappal ezelőtt azt közölte, árbevétele 9 százalékkal 27 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Az üzemi eredmény 5 százalékkal 2,13 milliárd euróra, az adózott eredmény 20 százalékkal 1,42 milliárd euróra emelkedett. A csoport összesen 502 ezer gépjárművet értékesített január-március között, 9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.