4p

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ebben a hónapban a Privátbankár Árkosár felmérést kivételesen kibővítettük és két online áruházat is megvizsgáltunk. Arra kerestük a választ, hogy drágább-e az online bevásárlás és ha igen, mennyivel? Milyen kényelmet és mennyi időmegtakarítást jelent a bevásárlásnak ez az új módja?
A szokásos Árkosár felmérés februári eredményeit itt tudja megnézni.

Február elején a Privátbankár Árkosár-felmérésének hetedik születésnapján amellett, hogy újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző évhez képest, most az online bevásárlást is kipróbáltuk. Azon a napon, amikor a hipermarketekben felvettük az adatokat, a G'Roby és a Tesco Online felületét is végignéztük, a megszokott áruk után kutatva. 

Az online vásárlás ára

Ha csak a termékek árát vesszük figyelembe, akkor a hipermarketek átlagát tekintve körülbelül 680 forinttal kell az online vásárlásért többet fizetni, bár vannak termékek, amelyek olcsóbbak, ha online rendeljük, jelentős eltérés azonban árunként nincs.

Tesco Online G'Roby Auchan Tesco Interspar Auchan-Tesco-Interspar átlag Tesco Onilne-G'Roby átlag
A teljes kosár ára 17 838 18 216* 16 632 17 567 17 848 17 349 18 027

* A G'Roby hentesáru-kínálata igencsak korlátozott, csirkemell például nincsen, ezért a Tesco Online árait helyettesítettük be ide annak érdekében, hogy tudjunk kosár átlagot és teljes árat számítani. A gyakorlatban azonban ez azt jelenti, hogy teljeskörűen itt nem tudtuk volna megoldani a nagybevásárlást.

Az online vásárlás költségeihez persze hozzá kell számolni a szállítási díjat is, ami a G'Robynál 890-1090 forint között van, ha budapesti címre kérjük a szállítást, és 1500-2600 forint között, ha vidékre. A Tescoban a szállításért 600-1200 forintot kérnek, de mindenkinek adnak 500 forint  eseti kedvezményt februárban. Ha átlagos szállítási díjjal számolunk, akkor a Tescoban 800, a G'Robyban 1520 forintot kell fizetni, de azt is érdemes számításba venni, hogy ha magunk megyünk el vásárolni, akkor a benzinre kell költenünk. 

Az idő pénz

Fontos azonban azt is figyelembe venni, hogy mennyi időt és energiát takarítunk meg ezzel. Még tapasztalt adatgyűjtőinknek, akik minden hónapban végigjárják a sorokat ugyanazért a 30 termékért, egy-egy mintabevásárlás egy óráig is eltarthat, nem beszélve arról, hogy oda kell menni és utána haza kell utazni, ami szintén időigényes, hacsak nem a szomszédban van a hipermarket. 

Az online bevásárlás mindkét kipróbált bolt esetében körülbelül 20-25 percet vett igénybe, az árut pedig a cégek kiszállítják. A megjelenő, még szabad időpontok közül kell választani egy idősávot - ez mindkét áruház esetében néhány óra - és az áru abban az intervallumban érkezik. Az áruért a Tesconál csak bankkártyával vagy online lehet fizetni, a G'Roby elfogad készpénzt vagy vásárlási utalványt is, de ott is lehet online vagy bankkártyával fizetni.

Az áru átvételekor a megrendelő ellenőrzi, hogy azt kapta-e, amit kért és minden épségben megérkezett-e. Ha valamivel probléma van, azt nem kell kifizetni, a futár visszaviszi a boltba.

Mindenhonnan a legolcsóbbat

Az Árkosár felmérések során teoretikusan szoktunk arról írni, hogy mennyibe kerülne a kosár, ha mindent a legolcsóbban vennénk meg. Ez technikailag azért nehéz, mert vagy több bevásárlót kell egyszerre elindítani, és nekik folyamatosan kapcsolatban kell lenniük, vagy először az árak miatt kell körbejárni a boltokat, majd a legolcsóbb termékért kell visszamenni, amikor már tudjuk, melyik az. 

Az online bevásárlás esetén ezzel nincs gond, könnyebben tudjuk eldönteni, melyik termék, hol olcsóbb, de arra azért figyelni kell, hogy ha két helyről rendelünk, akkor kétszer kell a szállítás díját kifizetni. Így anyagilag már nem biztos, hogy megéri, de lelkiismeretünk megnyugtatására könnyebben utánanézhetünk, hogy az olcsóbb helyen vásárolunk-e.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG