4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ebben a hónapban a Privátbankár Árkosár felmérést kivételesen kibővítettük és két online áruházat is megvizsgáltunk. Arra kerestük a választ, hogy drágább-e az online bevásárlás és ha igen, mennyivel? Milyen kényelmet és mennyi időmegtakarítást jelent a bevásárlásnak ez az új módja?
A szokásos Árkosár felmérés februári eredményeit itt tudja megnézni.

Február elején a Privátbankár Árkosár-felmérésének hetedik születésnapján amellett, hogy újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző évhez képest, most az online bevásárlást is kipróbáltuk. Azon a napon, amikor a hipermarketekben felvettük az adatokat, a G'Roby és a Tesco Online felületét is végignéztük, a megszokott áruk után kutatva. 

Az online vásárlás ára

Ha csak a termékek árát vesszük figyelembe, akkor a hipermarketek átlagát tekintve körülbelül 680 forinttal kell az online vásárlásért többet fizetni, bár vannak termékek, amelyek olcsóbbak, ha online rendeljük, jelentős eltérés azonban árunként nincs.

Tesco Online G'Roby Auchan Tesco Interspar Auchan-Tesco-Interspar átlag Tesco Onilne-G'Roby átlag
A teljes kosár ára 17 838 18 216* 16 632 17 567 17 848 17 349 18 027

* A G'Roby hentesáru-kínálata igencsak korlátozott, csirkemell például nincsen, ezért a Tesco Online árait helyettesítettük be ide annak érdekében, hogy tudjunk kosár átlagot és teljes árat számítani. A gyakorlatban azonban ez azt jelenti, hogy teljeskörűen itt nem tudtuk volna megoldani a nagybevásárlást.

Az online vásárlás költségeihez persze hozzá kell számolni a szállítási díjat is, ami a G'Robynál 890-1090 forint között van, ha budapesti címre kérjük a szállítást, és 1500-2600 forint között, ha vidékre. A Tescoban a szállításért 600-1200 forintot kérnek, de mindenkinek adnak 500 forint  eseti kedvezményt februárban. Ha átlagos szállítási díjjal számolunk, akkor a Tescoban 800, a G'Robyban 1520 forintot kell fizetni, de azt is érdemes számításba venni, hogy ha magunk megyünk el vásárolni, akkor a benzinre kell költenünk. 

Az idő pénz

Fontos azonban azt is figyelembe venni, hogy mennyi időt és energiát takarítunk meg ezzel. Még tapasztalt adatgyűjtőinknek, akik minden hónapban végigjárják a sorokat ugyanazért a 30 termékért, egy-egy mintabevásárlás egy óráig is eltarthat, nem beszélve arról, hogy oda kell menni és utána haza kell utazni, ami szintén időigényes, hacsak nem a szomszédban van a hipermarket. 

Az online bevásárlás mindkét kipróbált bolt esetében körülbelül 20-25 percet vett igénybe, az árut pedig a cégek kiszállítják. A megjelenő, még szabad időpontok közül kell választani egy idősávot - ez mindkét áruház esetében néhány óra - és az áru abban az intervallumban érkezik. Az áruért a Tesconál csak bankkártyával vagy online lehet fizetni, a G'Roby elfogad készpénzt vagy vásárlási utalványt is, de ott is lehet online vagy bankkártyával fizetni.

Az áru átvételekor a megrendelő ellenőrzi, hogy azt kapta-e, amit kért és minden épségben megérkezett-e. Ha valamivel probléma van, azt nem kell kifizetni, a futár visszaviszi a boltba.

Mindenhonnan a legolcsóbbat

Az Árkosár felmérések során teoretikusan szoktunk arról írni, hogy mennyibe kerülne a kosár, ha mindent a legolcsóbban vennénk meg. Ez technikailag azért nehéz, mert vagy több bevásárlót kell egyszerre elindítani, és nekik folyamatosan kapcsolatban kell lenniük, vagy először az árak miatt kell körbejárni a boltokat, majd a legolcsóbb termékért kell visszamenni, amikor már tudjuk, melyik az. 

Az online bevásárlás esetén ezzel nincs gond, könnyebben tudjuk eldönteni, melyik termék, hol olcsóbb, de arra azért figyelni kell, hogy ha két helyről rendelünk, akkor kétszer kell a szállítás díját kifizetni. Így anyagilag már nem biztos, hogy megéri, de lelkiismeretünk megnyugtatására könnyebben utánanézhetünk, hogy az olcsóbb helyen vásárolunk-e.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG