4p
Ebben a hónapban a Privátbankár Árkosár felmérést kivételesen kibővítettük és két online áruházat is megvizsgáltunk. Arra kerestük a választ, hogy drágább-e az online bevásárlás és ha igen, mennyivel? Milyen kényelmet és mennyi időmegtakarítást jelent a bevásárlásnak ez az új módja?
A szokásos Árkosár felmérés februári eredményeit itt tudja megnézni.

Február elején a Privátbankár Árkosár-felmérésének hetedik születésnapján amellett, hogy újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző évhez képest, most az online bevásárlást is kipróbáltuk. Azon a napon, amikor a hipermarketekben felvettük az adatokat, a G'Roby és a Tesco Online felületét is végignéztük, a megszokott áruk után kutatva. 

Az online vásárlás ára

Ha csak a termékek árát vesszük figyelembe, akkor a hipermarketek átlagát tekintve körülbelül 680 forinttal kell az online vásárlásért többet fizetni, bár vannak termékek, amelyek olcsóbbak, ha online rendeljük, jelentős eltérés azonban árunként nincs.

Tesco Online G'Roby Auchan Tesco Interspar Auchan-Tesco-Interspar átlag Tesco Onilne-G'Roby átlag
A teljes kosár ára 17 838 18 216* 16 632 17 567 17 848 17 349 18 027

* A G'Roby hentesáru-kínálata igencsak korlátozott, csirkemell például nincsen, ezért a Tesco Online árait helyettesítettük be ide annak érdekében, hogy tudjunk kosár átlagot és teljes árat számítani. A gyakorlatban azonban ez azt jelenti, hogy teljeskörűen itt nem tudtuk volna megoldani a nagybevásárlást.

Az online vásárlás költségeihez persze hozzá kell számolni a szállítási díjat is, ami a G'Robynál 890-1090 forint között van, ha budapesti címre kérjük a szállítást, és 1500-2600 forint között, ha vidékre. A Tescoban a szállításért 600-1200 forintot kérnek, de mindenkinek adnak 500 forint  eseti kedvezményt februárban. Ha átlagos szállítási díjjal számolunk, akkor a Tescoban 800, a G'Robyban 1520 forintot kell fizetni, de azt is érdemes számításba venni, hogy ha magunk megyünk el vásárolni, akkor a benzinre kell költenünk. 

Az idő pénz

Fontos azonban azt is figyelembe venni, hogy mennyi időt és energiát takarítunk meg ezzel. Még tapasztalt adatgyűjtőinknek, akik minden hónapban végigjárják a sorokat ugyanazért a 30 termékért, egy-egy mintabevásárlás egy óráig is eltarthat, nem beszélve arról, hogy oda kell menni és utána haza kell utazni, ami szintén időigényes, hacsak nem a szomszédban van a hipermarket. 

Az online bevásárlás mindkét kipróbált bolt esetében körülbelül 20-25 percet vett igénybe, az árut pedig a cégek kiszállítják. A megjelenő, még szabad időpontok közül kell választani egy idősávot - ez mindkét áruház esetében néhány óra - és az áru abban az intervallumban érkezik. Az áruért a Tesconál csak bankkártyával vagy online lehet fizetni, a G'Roby elfogad készpénzt vagy vásárlási utalványt is, de ott is lehet online vagy bankkártyával fizetni.

Az áru átvételekor a megrendelő ellenőrzi, hogy azt kapta-e, amit kért és minden épségben megérkezett-e. Ha valamivel probléma van, azt nem kell kifizetni, a futár visszaviszi a boltba.

Mindenhonnan a legolcsóbbat

Az Árkosár felmérések során teoretikusan szoktunk arról írni, hogy mennyibe kerülne a kosár, ha mindent a legolcsóbban vennénk meg. Ez technikailag azért nehéz, mert vagy több bevásárlót kell egyszerre elindítani, és nekik folyamatosan kapcsolatban kell lenniük, vagy először az árak miatt kell körbejárni a boltokat, majd a legolcsóbb termékért kell visszamenni, amikor már tudjuk, melyik az. 

Az online bevásárlás esetén ezzel nincs gond, könnyebben tudjuk eldönteni, melyik termék, hol olcsóbb, de arra azért figyelni kell, hogy ha két helyről rendelünk, akkor kétszer kell a szállítás díját kifizetni. Így anyagilag már nem biztos, hogy megéri, de lelkiismeretünk megnyugtatására könnyebben utánanézhetünk, hogy az olcsóbb helyen vásárolunk-e.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG