1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Vidékfejlesztési Minisztérium az Agrárgazdasági Kutató Intézet felmérésére alapozva úgy véli, hogy a következő fél évben árrobbanás nem, inkább egy 10 százalék körüli, akár több lépcsőben megvalósuló élelmiszerár-emelkedés várható Magyarországon. A terméktanácsok rosszabbra számítanak.

Mennyivel lesz drágább a tej?

A szaktárca szerint a jövő év márciusáig a fehér kenyér fogyasztói ára a szakemberek szerint előreláthatólag legfeljebb 15 százalékkal emelkedik; a tej fogyasztói árának emelkedését a szakértők 5-7 százalék között valószínűsítik.

A napokban a Tej Terméktanács vezetője viszont úgy nyilatkozott: a takarmányárak emelkedése még idén megjelenhet a tej és a tejtermékek fogyasztói árában, a termelők várhatóan képesek lesznek érvényesíteni a nyár végén prognosztizált 15-20 százalékos emelést - részletek >>

Drágább vagy olcsóbb a karácsonyi nagybevásárlás?

A sertéshúsok fogyasztói árában a termelői árnál kisebb, maximum 5-10 százalékos emelkedéssel számolnak a kutatók. A bontott csirke fogyasztói árának emelkedését pedig 6-8 százalék között valószínűsítik a következő hat hónapban.

A fogyasztói árak emelkedésében a szezonális hatás is megjelenik, karácsony előtt a fogyasztói árak alapvetően emelkednek - állapítja meg a közlemény. A Privátbankár Árkosár-felmérése alapján mindazonáltal az elmúlt években decemberre nem egyszer az éves átlag alatti kosárérték volt jellemző (30 élelmiszerből álló mintakosár, hipermarketekben vizsgálva). Idei év végi körképünk december 10-én jelenik meg.

A Privátbankár Árkosár értéke az egyes hónapokban 2007 óta. Kék-fehérrel kiemelve a decemberi mérések eredményei.

Az időjárás nem a pénztárcák barátja

A VM idézi a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatait, amely szerint a múlt év októberéhez viszonyítva az élelmiszerárak 7,6 százalékkal emelkedtek. A nyári aszály, majd a terméskiesés miatt a magas takarmányárak alakultak ki, amely a feldolgozott, és hústermékek árában is emelkedést okozott.

A KSH azt is közölte: szeptemberben a mezőgazdasági termékek termelőiár-szintje 20,7%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, így a január-szeptemberi árnövekedés összességében 10,9%-os volt. Részletek >>

Az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács elnöke a napokban azt jósolta: karácsonyra átlagosan 200 forint lesz egy kiló burgonya, míg tavaly ilyenkor még kilogrammonként átlagosan 80 forintba került a krumpli. Részletek >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG