4p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Havi árkörképünkben csak egy hipermarketben tapasztaltuk, hogy csökkentették az árakat, összességében valamivel drágább lett a nagybevásárlás, mint egy hónapja vagy épp egy éve - a drágulás azonban nem drasztikus mértékű. Megnéztük, hogy hol adják a legolcsóbb kecskesajtot és dijoni mustárt, és megkérdeztük az olvasóinkat arról, kit látnának szívesen a Tesco helyett, ha esetleg kivonulna a cég az országból.

Szeptember 7-én ismét meglátogattuk három hazai kiskereskedelmi üzletlánc egy-egy hipermarketjét, hogy megnézzük, hogyan alakultak az árak. Ehhez ugyanazt a 30 termékből áló minta-élelmiszerkosarat használtuk, amit 2007 februárja óta minden egyes hónapban - ami legjobban leképezi egy átlagos család hó eleji nagybevásárlását.

Az Auchan, az Interspar és a Tesco hipermarketjeit jártuk végig az árakat figyelve, és azt találtuk: szolidan ugyan, de tovább emelkedett a nagybevásárlás ára. A múlt hónaphoz képest az Auchan volt az egyetlen, ami engedett áraiból: a számla végösszege 5,5 százalékkal alacsonyabb lett, mint egy hónapja. A Tesco viszont 4,7 százalékot emelt árain, az Interspar pedig 2,8 százalékot. Tavaly szeptemberhez képest viszont mindhárom áruházban nőttek az árak, igaz, az Auchanban csak néhány forinttal.

A Tesco és az Interspar közelebb került egymáshoz, de továbbra is a brit lánc áll a második helyen. Csak az Auchanban tudtuk 18 ezer forint alatt megtölteni a bevásárlókocsit, az átlagár pedig 18 685 forint lett- Ez 0,7 százalékkal több, mint egy hónapja, és 2,5 százalékkal haladja meg az egy évvel ezelőtti végösszeget.

Az éves árváltozás mértéke százalékban, avagy a Privátbankár Árkosár árindexe

A legkevesebb pénzből persze akkor úsznánk meg a nagybevásárlást, ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban adják: így 17 ezer forint alatt letudnánk az ügyletet, de ehhez vagy tripla utazgatás vagy tripla létszámú bevásárlócsapat kellene, ami nem túl hatékony.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH csütörtökön közli az infláció júliusi alakulásáról szóló adatait.

Az előző hónaphoz képest a tej és a sajt is átlagosan 15 százalékkal olcsóbban szerezhető be szeptemberben. Ezen kívül még egyes szénsavas üdítőknél és a pezsgőnél mértünk 10 százaléknál nagyobb havi árcsökkenést. Nagyot ugrott viszont a krumpli ára (+38%), drágább a chips is (+22%). 15 százalékos áremelkedést mértünk egyes felvágottaknál és májasoknál, és hasonló mértékben drágult az alma is.

Ha a tavalyi árakkal hasonlítjuk össze a mostaniakat, azt látjuk: 10-15 százalékkal csökkent a sajt, a margarin, a pezsgő és a kóla ára, 10-20 százalék körül mértékben drágult viszont a csirkemell, a tea és az alma is. A legnagyobb, 30 százalékot meghaladó éves áremelkedést a cukornál és a krumplinál mértük.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Ebben a hónapban is kiválasztottunk 3 terméket, és megnéztük, hogy minőségre vagy márkára való tekintet nélkül hol adják a legolcsóbban. Ihletet a Nébih legutóbbi közleményeiből merítettünk: volt gond kecskesajttal, dijoni mustárral és száraztésztával is mostanában. Ami a polcokon maradt, az természetesen mind megfelelő termék - ránéztünk az árcédulákra.

Dijoni mustárt a Tescóban már kilónként 1196 forintért is kaphatunk, mégpedig Olé márkájút. Az Intersparban tubusos dijoni mustárt találtunk kilónként 2095-ért, az Auhan sajátmárkása pedig 2368 forintba kerül kilónként.

A kecskesajt több helyen is akciós volt, és mindenhol nagyjából ugyanannyiért kínálták: 3990 forint az Interspar President akciós kecskesajtja, 3999 forint az Auchanban a Garabonciás érlelt félkemény kecskesajt, és 3999 forint a Tesco versenyzője is, ami kissé kilóg a sorból: füstölt is és ömlesztett is.

Nem akarjuk, hogy eladják a Tescót

Egyre több pletyka röppen fel arról, hogy a brit Tesco értékesítené magyarországi érdekeltségét (is). Nemrég megkérdeztük olvasóinkat, hogy szerintük mi lenne a legjobb, ki venné át a hazai áruházakat. Olvasóink többsége azt szeretné, ha senki se venné át, maradnának nálunk a britek - ez mindenképp jó hír és dicséret az üzletláncnak, majdnem minden harmadik olvasónk így voksolt.

Olvasóink 12 százaléka humoránál volt, amikor azt az opciót választotta, hogy (a Tankcsapda nyomán) az egész legyen az ördögé. Nagyjából ugyanennyien szeretnék, ha Mészáros Lőrinc vvenné át a Tescót, vagy esetleg az egyik legnagyobb konkurens, az Auchan. Olvasóink 10 százaléka szerint viszont jót tenne a versenynek, ha egy új külföldi szereplő venné át az áruházakat.

9 százalék szerint legyen a cég a népé, 7 százalék szerint csak simán be kéne zárni az áruházakat. Andy Vajnára és a CBA-ra nem sokan bíznák a céget, ahogy a Tescóval egyszer már hírbe hozott Csányi Sándort sem sokan választották.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG