Egyre több ennivalót rendelnek az innivalók mellé az amerikai Starbucks kávézólánc vendégei - idézte Racher Ruggerit, a vállalat pénzügyi igazgatóját a Business Insider gazdasági portál. A július 2-át megelőző üzleti negyedévben minden korábbinál többen voltak azok a vendégek, akik nem csak ittak, hanem ettek is valamit a Starbucks-egységekben.
A kávézókba betérő minden öt ügyfélből kettő rendelt valamilyen szendvicset vagy édességet is. Ez 25 százalékkal több, mint négy évvel ezelőtt. A vásárlók rekordmennyiségű reggelit fogyasztottak, ezen a téren az első negyedéves jó számokon is sikerült javítani. A cégvezetés örömmel vette tudomásul a változást és igyekeznek új termékekkel kiszolgálni a vásárlók igényeit – mondta Laxman Narasimhan, a Starbucks vezérigazgatója. Ehhez új konyhai technikai eszközökkel is ellátják boltjaikat.
Az árak inflációtól függő emelkedése találkozik azzal, hogy az ennivalót is vásárló vevők átlagosan nagyobb számlákat fizetnek. Ennek köszönhetően az átlagos fogyasztás és ezzel a számlaérték soha nem volt olyan magas a Starbucknsnál, mint az elmúlt időszakban. Az nem derült ki a cégvezetők szavaiból, hogy az új fejlemények csak az Egyesült Államokban tapasztalhatók-e vagy a világ más piacain is. Mindenesetre a cég teljes világpiaci értékesítését tekintve az egy vendégre eső átlagos számla a legalább egy éve kínált termékek esetén 4 százalékkal nőtt egy év alatt. Ugyanebben az összehasonlításban az Egyesült Államokban 6 százalékos emelkedést jegyeztek fel. Ezzel egyidejűleg az átlagos heti értékesítési számok is rekordokat döntöttek és az egy munkaórára eső értékesítés is erősödött.