4p
Júliusban rekord, augusztusban kis korrekció, szeptemberben újabb csúcs: így lehetne röviden összefoglalni a Privátbankár.hu Árkosár-felmérésének legutóbbi három hónapját. Az ősz kezdetére ugyanis ismét drágult a nagybevásárlás, a hazai hipermarketekben többet kell fizetnünk az élelmiszerkosarunkért, mint valaha.

Ahogy az elmúlt bő 10 évben minden hónapban, szeptember 5-én is nyakunkba vettük a három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult az ára 30 élelmiszerből álló mintakosarunknak (amely jól leképezi egy átlagos magyar család nagybevásárlását, ám pontos összetételét továbbra is titokban tartjuk).

Az Auchan, az Interspar és a Tesco ebben a hónapban eltérő árpolitikát választott, ami az élen is változáshoz vezetett. Az előző hónaphoz képest egyedül az Auchan engedett az áraiból, míg tavaly szeptemberhez képest kizárólag a Tesco volt olcsóbb. Az Intersparban komolyabb áremelést mértünk, így ebben az áruházban a 20 ezres "álomhatár" fölött jött ki teszt-vásárlásunk végösszege.

Az Auchan visszavette a vezetést a Tescótól: a franciák 0,6 százalékkal olcsóbbak voltak, mint augusztusban, míg a Tesco közel 2 százalékot emelt egy hónap alatt.

Egy év alatt viszont épp az Auchan hozta össze a legnagyobb áremelést, a Tesco pedig bő 2 százalékkal olcsóbbnak bizonyult.

A kosár átlagos értéke a három hipermarket adatai alapján 19 360 forint volt, ami új csúcsot jelent. A havi átlagos árváltozás 2,6 százalékos volt, míg tavalyhoz képest átlagosan 3,6 százalékkal emelkedtek az élelmiszerárak a hazai hipermarketekben.

Az éves áremelkedés mértéke, vagyis a Privátbankár.hu Árkosarának éves árindexe

Persze az igazán felkészült vásárló akár 18 ezer forint alatt is megúszhatja a nagybevásárlást ugyanezen termékekkel - ehhez viszont mindent ott kell megvenni, ahol azt a legolcsóbban adják. Ez viszont a komoly körültekintés és előzetes felkészülés mellett vagy tripla bevásárlócsapatot, vagy tripla utazgatást és időt igényel, máshogy nem nagyon lehet elérni a 17 937 forintos elméleti minimum-végösszeget...

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Augusztushoz képest az alma, a liszt és egyes felvágottak árai is 20 százalék körüli mértékben ereszkedtek, de a chipsért is bő 10 százalékkal többet kértek, mint egy hónapja. Bő 30 százalékkal olcsóbb lett viszont egy hónap alatt a krumpli és a májas, 20 százalékot engedtek a kávé és a tea árából, míg 12 százalékot a sajtéból.

Tavaly szeptemberhez képest az UHT-tej, a tejföl és a kávé ára majdnem 30 százalékkal emelkedett. 20 százalék körüli éves áremelkedést mértünk a lisztnél, a párizsinál, a margarinnál, a tejfölnél, egyes üdítőknél - de a gyümölcsjoghurt is bő 10 százalékkal drágult. A krumplit viszont tavaly szeptemberhez képest féláron kínálják, és 20 százalékkal csökkent a banán, a májas és az áfacsökkentésen átesett csirkemell ára is.

Havi legolcsóbbak - tojás, szőlő, fehérbor

A KSH pénteken teszi közzé a legfrissebb adatokat az infláció augusztusi alakulásáról.

Az ősz első Árkosár-felmérésén górcső alá vettük a tojás-kínálatot. Ezúttal nem csak azt néztük meg, hol adják a legolcsóbban, hanem azt is, mennyire igyekeznek megnyugtatni a vásárlókat arról, hogy a közelmúlt botrányai ellenére mennyire nagyon biztonságos a hazai tojások fogyasztása. Röviden: semennyire sem igyekeznek megnyugtatni a vásárlókat. Ezúttal ugyanis (például a madárinfluenzával ellentétben) semmi sem biztosítja a vásárlókat arról, hogy a Hollandiából indult fipronil-szennyezési botrány nem érinti a nálunk kínált termékeket. Így az áruházak helyett mi nyugtatjuk meg a vásárlókat: jelen állás szerint nyugodtan vegyék a magyar tojást. Ami az árakat illeti: a 10 darabos kiszerelések között a Tesco sajátmárkása volt a legolcsóbb (249 forint), az Interspar S-es méretű sajátmárkása 299-ért került a polcokra, míg az Auchan 339-ért adott egy doboz tojást.

A magyar szőlő árban egyelőre nem tud versenyezni a külföldivel. A legolcsóbb szőlőt az Auchan kínálta, 329 forintért görög gyümölcsöt árultak. 349-ért az Interspar olasz szőlőt adott, a Tesco kínálatában 449 forint volt az olasz szőlő kilója.

A szőlőnél jóval olcsóbb a fehérbor: mindhárom áruházban 299 forintért kínálták a legolcsóbbat (az üvegesek közül legalábbis, az egyéb kiszereléseket inkább nem vizsgáltuk). Az Auchan ennyiért száraz mátrai olaszrizlinget kínált, a Tesco és az Interspar ezen az áron egyaránt 3-3 féle fehérbort is a polcokon tartott ottjártunkkor.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG