4p
Júliusban rekord, augusztusban kis korrekció, szeptemberben újabb csúcs: így lehetne röviden összefoglalni a Privátbankár.hu Árkosár-felmérésének legutóbbi három hónapját. Az ősz kezdetére ugyanis ismét drágult a nagybevásárlás, a hazai hipermarketekben többet kell fizetnünk az élelmiszerkosarunkért, mint valaha.

Ahogy az elmúlt bő 10 évben minden hónapban, szeptember 5-én is nyakunkba vettük a három hazai hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult az ára 30 élelmiszerből álló mintakosarunknak (amely jól leképezi egy átlagos magyar család nagybevásárlását, ám pontos összetételét továbbra is titokban tartjuk).

Az Auchan, az Interspar és a Tesco ebben a hónapban eltérő árpolitikát választott, ami az élen is változáshoz vezetett. Az előző hónaphoz képest egyedül az Auchan engedett az áraiból, míg tavaly szeptemberhez képest kizárólag a Tesco volt olcsóbb. Az Intersparban komolyabb áremelést mértünk, így ebben az áruházban a 20 ezres "álomhatár" fölött jött ki teszt-vásárlásunk végösszege.

Az Auchan visszavette a vezetést a Tescótól: a franciák 0,6 százalékkal olcsóbbak voltak, mint augusztusban, míg a Tesco közel 2 százalékot emelt egy hónap alatt.

Egy év alatt viszont épp az Auchan hozta össze a legnagyobb áremelést, a Tesco pedig bő 2 százalékkal olcsóbbnak bizonyult.

A kosár átlagos értéke a három hipermarket adatai alapján 19 360 forint volt, ami új csúcsot jelent. A havi átlagos árváltozás 2,6 százalékos volt, míg tavalyhoz képest átlagosan 3,6 százalékkal emelkedtek az élelmiszerárak a hazai hipermarketekben.

Az éves áremelkedés mértéke, vagyis a Privátbankár.hu Árkosarának éves árindexe

Persze az igazán felkészült vásárló akár 18 ezer forint alatt is megúszhatja a nagybevásárlást ugyanezen termékekkel - ehhez viszont mindent ott kell megvenni, ahol azt a legolcsóbban adják. Ez viszont a komoly körültekintés és előzetes felkészülés mellett vagy tripla bevásárlócsapatot, vagy tripla utazgatást és időt igényel, máshogy nem nagyon lehet elérni a 17 937 forintos elméleti minimum-végösszeget...

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Augusztushoz képest az alma, a liszt és egyes felvágottak árai is 20 százalék körüli mértékben ereszkedtek, de a chipsért is bő 10 százalékkal többet kértek, mint egy hónapja. Bő 30 százalékkal olcsóbb lett viszont egy hónap alatt a krumpli és a májas, 20 százalékot engedtek a kávé és a tea árából, míg 12 százalékot a sajtéból.

Tavaly szeptemberhez képest az UHT-tej, a tejföl és a kávé ára majdnem 30 százalékkal emelkedett. 20 százalék körüli éves áremelkedést mértünk a lisztnél, a párizsinál, a margarinnál, a tejfölnél, egyes üdítőknél - de a gyümölcsjoghurt is bő 10 százalékkal drágult. A krumplit viszont tavaly szeptemberhez képest féláron kínálják, és 20 százalékkal csökkent a banán, a májas és az áfacsökkentésen átesett csirkemell ára is.

Havi legolcsóbbak - tojás, szőlő, fehérbor

A KSH pénteken teszi közzé a legfrissebb adatokat az infláció augusztusi alakulásáról.

Az ősz első Árkosár-felmérésén górcső alá vettük a tojás-kínálatot. Ezúttal nem csak azt néztük meg, hol adják a legolcsóbban, hanem azt is, mennyire igyekeznek megnyugtatni a vásárlókat arról, hogy a közelmúlt botrányai ellenére mennyire nagyon biztonságos a hazai tojások fogyasztása. Röviden: semennyire sem igyekeznek megnyugtatni a vásárlókat. Ezúttal ugyanis (például a madárinfluenzával ellentétben) semmi sem biztosítja a vásárlókat arról, hogy a Hollandiából indult fipronil-szennyezési botrány nem érinti a nálunk kínált termékeket. Így az áruházak helyett mi nyugtatjuk meg a vásárlókat: jelen állás szerint nyugodtan vegyék a magyar tojást. Ami az árakat illeti: a 10 darabos kiszerelések között a Tesco sajátmárkása volt a legolcsóbb (249 forint), az Interspar S-es méretű sajátmárkása 299-ért került a polcokra, míg az Auchan 339-ért adott egy doboz tojást.

A magyar szőlő árban egyelőre nem tud versenyezni a külföldivel. A legolcsóbb szőlőt az Auchan kínálta, 329 forintért görög gyümölcsöt árultak. 349-ért az Interspar olasz szőlőt adott, a Tesco kínálatában 449 forint volt az olasz szőlő kilója.

A szőlőnél jóval olcsóbb a fehérbor: mindhárom áruházban 299 forintért kínálták a legolcsóbbat (az üvegesek közül legalábbis, az egyéb kiszereléseket inkább nem vizsgáltuk). Az Auchan ennyiért száraz mátrai olaszrizlinget kínált, a Tesco és az Interspar ezen az áron egyaránt 3-3 féle fehérbort is a polcokon tartott ottjártunkkor.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Alvás és mindennapi terhelés – Hogyan válasszunk megfelelő matracot?
Márkázott tartalom | 2025. november 8. 17:23
A pihenés módja sokak számára egy megszokott rutin, mégis gyakran csak akkor kerül előtérbe, amikor hosszabb idő után kényelmetlenséget tapasztalunk. A fekhely kialakítása nemcsak az alvás hosszára, hanem a napközbeni működésünkre is hat. 
Vásárló Az adatmentés fontossága a digitális korban
Márkázott tartalom | 2025. november 7. 16:50
A digitális világban mindennapi eszközeinkkel rögzítjük életünk pillanatait: képek, dokumentumok, üzenetek. De vajon elegendő figyelmet fordítunk ezek megőrzésére? Fontos tudatosítani, hogy eszközeink naponta különféle kockázatoknak vannak kitéve.
Vásárló Zöld fűtési alternatíva: a pelletkazánok
Márkázott tartalom | 2025. november 5. 16:41
Napjaink egyik nagy kérdése, hogy miként lehet környezettudatosan élni, és ennek részeként, milyen technológiákat érdemes választani a mindennapi életben. 
Vásárló A jövő otthona, avagy miért választják egyre többen a könnyűszerkezetes házakat?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 17:16
Az építkezés mindig nagy döntés, hiszen az ember az otthonát nem néhány évre tervezi. Az utóbbi időben egyre többen fordulnak a könnyűszerkezetes házak felé, amelyek nemcsak gyorsabban elkészülnek, hanem energiatakarékosabbak és fenntarthatóbbak is a hagyományos építési módoknál.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A megbízható rögzítés az építőipar alapja
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 16:45
Az építkezések és felújítások világában sokszor a legapróbb részletek döntik el, mennyire lesz tartós és biztonságos a végeredmény. Akár egy családi ház szerkezetéről, akár ipari létesítményről van szó, a stabil rögzítés nélkülözhetetlen. Azok az elemek, amelyek a háttérben végzik a dolgukat, valójában a teljes szerkezet biztonságát tartják kézben.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG