3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Felmérések szerint az utazás minden eddiginél fontosabb szempont a fiatal felnőtteknek: a magyar fiatalok megtakarítási céljai között a harmadik helyen szerepel az utazás. Az egyre növekvő kalandvágy ugyanakkor szerencsére nem jár vakmerőséggel - a számok azt mutatják, hogy a fiatal utazók egyre tudatosabbak.

Egy nemzetközi kutatás szerint az 1980 és 2000 között születettek, akiket Y generációként is ismerünk, lényegesen többet utaznak elődeiknél, azonban nemcsak az utazások számában úttörők: a korábbi generációkhoz képest sokkal nyitottabbak az alternatív megoldásokra, az online felületeknek köszönhetően pedig körültekintően tervezik meg utazásaikat.

Hangsúlyos az online jelenlét

Az Y generáció tagjainak természetes az online jelenlét, így nem kérdés, hogy az előző generációkkal szemben mind az utazás megtervezésekor, mind az élmények megosztásakor igénybe veszik a közösségi médiát. Bár tízből nyolc fiatalnak fontos a barátai véleménye az úti cél kiválasztásakor, a legtöbben online inspirálódnak: tízből csaknem kilenc fiatal kap kedvet az interneten és a közösségi médiában látott helyszínekhez.

... és a munka

Ezeket a felületeket nemcsak az utazás előtt, de közben is előszeretettel használják: egy amerikai kutatás szerint az Y generációsok 84 százaléka posztol a nyaralása alatt, és több mint felük azt sem tagadja, hogy ezt kifejezetten azért teszi, hogy féltékennyé tegye ismerőseit. Az 1980 és 2000 között születettek ugyanakkor nagyobb arányban teszik félre a pihenést, ha munkáról van szó: tízből hét Y generációs tartja valószínűnek, hogy a nyaralása alatt dolgozni fog.

Kutatások szerint a fiatal felnőttek minden eddiginél nyitottabbak: legtöbben kifejezetten azért utaznak, hogy új kultúrákat ismerjenek meg, tízből nyolc fiatal pedig szeretne új dolgokat tanulni utazása során. Az alternatív szálláslehetőségeket is szívesen veszik igénybe: a többi generációhoz képest tíz százalékkal nagyobb eséllyel bérelnek magánlakást vagy szobát helyi lakosoktól, vagy vesznek igénybe ingyenes lakáscsere-szolgáltatást.

4 dolog, amint nem gondoltál volna a 35 év alattiakról >>>>

Valami történt: nagyon megváltoztak a magyar fiatalok >>>

Vannak helyzetek, amikre nem tudunk felkészülni

Bár a legtöbb váratlan helyzet némi odafigyeléssel elkerülhető, vannak olyan esetek, melyek a legkörültekintőbb szervezés ellenére is megtörténhetnek. Lényeges, hogy időben gondoljunk a kár- és balesetmegelőzésre, például a poggyász elvesztésére vagy az apróbb balesetekre. A Generali Csoporthoz tartozó Európai Utazási Biztosító adatai szerint a leggyakoribb káresetek közé tartoznak a különböző végtagsérülések, mint a ficam és a törés, de az elveszett vagy megrongált poggyász is gyakran keseríti meg a nyaralásokat.

Megváltoztatta a nyaralási szokásokat a hőség és a terror

A német TUI idegenforgalmi óriásvállalat adatai szerint a hőhullám több országban inkább arra készteti az embereket, hogy saját kertjeikben sütkérezzenek, erre utal a last minute-utak erős visszaesése. Részletek >>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG