1p
Eljött a karácsonyi édességek szezonja, nagy kérdés, hogy mekkora sikere lesz idén, a GfK Hungária számításai szerint idén is 2010-es és 2011-es szinthez hasonló lesz a költés. Új trend jelent meg, egyre többen választják a kimért szaloncukrot, míg a mikuláscsokiból egyre gyakrabban választják a márkásokat.

Míg csokoládémikulásból a fogyasztók választása inkább a márkás termékekre esik, addig szaloncukorból már minden második kilogramm nem az előrecsomagolt, hanem a kimért kínálatból kerül a karácsonyfákra.

Az üzletek óriási választékot kínálnak szezonális édességekből: megszámlálhatatlan nagyságú és típusú üreges csokoládéfigurával, különböző díszcsomagolású pralinéval és az elmaradhatatlan, hagyományos és egyre különleges ízesítésekkel is kapható szaloncukorral próbálják a gyártók vásárlásra ösztönözni a magyar családokat.

Nagy kérdés az, hogy mekkora sikerrel: a napi fogyasztási cikkek terén kiemelkedően erős 2006. évi karácsonyi szezon megismételhetetlennek tűnik ebben az évben, és inkább a 2010-es és 2011-es szinten stabilizálódhat a költés.

Kevesebb szaloncukor fogy, és abból is az olcsóbb

A szaloncukrok esetében egyértelműen az év utolsó hónapja a legfontosabb, bár sokan már novemberben megveszik a fára valót – ekkor kerül a kosarakba a megvásárolt mennyiség egynegyede-egyötöde. A családok rendelkezésre álló jövedelmének csökkenése miatt 2010-hez képest 2011-ben kevesebbet költöttek szaloncukorra – ismertette az adatokat Kárai Anita, a GfK Hungária Key Account Manager-e.

Egyrészt kisebb mennyiséget vásároltak - családonként hozzávetőlegesen 2,5 kilogrammot –, másrészt megnőtt a lényegesen olcsóbb, kimért termékek aránya. Ma már minden második kilogramm megvásárolt szaloncukor kimért, köszönhetően a kedvező árának és annak, hogy így az ízek sokkal egyszerűbben kombinálhatók a családtagok eltérő ízlésének megfelelően – részletezte a szakember a trend hátterében álló okokat.

A zselés megy leginkább

A tradicionális, zselés íz továbbra is verhetetlen a magyarok körében, de népszerű a karamellás, a kókuszos és a marcipános is – természetesen a vegyes ízek mellett. A legnagyobb mennyiséget a nagyobb, 3-4 fős családok vásárolják.

Az év végén tradicionálisan erős hipermarket csatorna a szaloncukor értékesítésében is vezető szerepet tölt be. A tavalyi szezonban itt fogyott el a mennyiség 40 százaléka, de a kisboltok (11 százalék), piacok (10 százalék) szerepe is igen jelentős.

A karácsonyi édességek kapcsán nem szabad elfelejtkeznünk a bonbonokról sem. Az év utolsó két hónapjában fogy el a teljes éves mennyiség 18 százaléka, ami igen jelentős, összevetve a szintén szezonnak számító húsvéttal (8-9 százalék) és Valentin-nappal (7 százalék). Decemberben az ünnepek közeledtével minden ötödik magyar család vásárol valamilyen pralinét akár ajándékba, akár vendégvárónak, de saját fogyasztásra is.

Csokimikulást és Mikulás-csomagot a lakosság egyharmada vesz

Már novemberben megkezdődik a szezon a karácsonyi édességek piacán. A GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint az üreges csokoládéfigurákból és Mikulás-csomagokból ebben a hónapban értékesítik az összes mennyiség nagyjából felét, majd december első pár napjában a másik ötven százalékát.


A magyar háztartásoknak mindössze egyharmada vásárol csokoládé télapófigurát vagy más, ehhez az ünnephez kapcsolódó figurát vagy esetleg „kész” Mikulás-csomagot. Ez annak tükrében nem meglepő, hogy mindössze a családok 24 százalékában él 14 év alatti gyermek, és e „meglepetés” természetesen inkább hozzájuk kötődik.

Azok, akik vásárolnak, többet is vesznek egyszerre: átlagosan 5 darab kerül alkalmanként a kosárba; egy vásárló háztartás pedig 9 darab csokoládéfigurát vásárol összesen e két hónapban – főleg hipermarketben. Nagyjából fele-fele arányban osztoznak a forgalmon az ismert, marketinggel támogatott márkák, és a fele annyiba kerülő B márkák, míg a kereskedelmi láncok saját márkás termékei ebben a szegmensben marginális szerepet töltenek be.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Zagyszivattyú kínálat – Mutatjuk, mire használható az eszköz!
Márkázott tartalom | 2025. november 13. 10:21
A modern építőipar, a mélyépítés, valamint a környezetvédelemhez kapcsolódó víztelenítési és szennyvízkezelési feladatok elképzelhetetlenek a zagyszivattyú kínálat megbízható és nagy teljesítményű tagjai nélkül. A zagyszivattyúk képesek a legnagyobb kihívást jelentő, koptató hatású, szilárd részecskéket és iszapot tartalmazó folyadék, a zagy hatékony kezelésére. A Tsurumi márkanév a megbízhatóság, a tartósság és a technológiai innováció szinonimája a szakmában. Közel egy évszázados tapasztalatával a világ egyik legelismertebb gyártójává vált a merülőszivattyúk szegmensében.
Vásárló Összefüggést találtak a fiatal felnőttek vastagbélrákja és a biológiai életkor között
Natív tartalom | 2025. november 12. 14:05
Az 50 év alatti vastagbélrákok emelkedése új megvilágításba helyezi a megelőzést – a biológiai életkor lehet a korai felismerés kulcsa.
Vásárló Teszt Plussz Magazin: ezek a legjobb vezeték nélküli állóporszívók
Márkázott tartalom | 2025. november 12. 10:25
A Teszt Plussz Magazin ismét frissítette vezeték nélküli állóporszívó tesztjét, aminek részeként megvizsgálták az egész piacot, és a teszteredményekből kiderült, hogy a Dyson még mindig uralja a prémium kategóriát, de egyre komolyabb kihívót jelent a Dreame, miközben az alacsonyabb kategóriákat leginkább a Xiaomi, a Bosch, a Shark és a Gorenje porszívói uralják.
Vásárló Váratlanul bezuhant a drágulás a boltokban – a kormányt ez hidegen hagyja
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. november 10. 05:42
Az előző hónaphoz képest régen látott mértékű árcsökkenést talált a legfrissebb Privátbankár Árkosár-felmérés a hipermarketekben. Éves szinten persze nőttek az árak, de a drágulás több mint egyéves mélypontra fékezett. Az árrésstop mégis maradt – ennek már csak politikai okai lehetnek, szakmaiak nem. Novemberi felmérésünk során lehet, hogy láttuk az ország utolsó szögletes trappistáját is.
Vásárló Hogyan érd el a Z generációt a közösségi médiában?
Márkázott tartalom | 2025. november 4. 10:15
Az online platformok terén a Z generáció egyedi szereppel bír; ők azok a digitális bennszülöttek, akik gyakorlatilag már az online térben nőttek fel. 
Vásárló A fehérborok gyöngyszeme
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 13:50
A Sauvignon Blanc, a világ egyik legkedveltebb fehérborfajtája, igazi élvezet azoknak, akik szeretik a friss és élénk savakkal teli italokat. Ez a borfajta rendkívüli karakterrel rendelkezik, ízével a citrusos, zöldfűszeres aromák uralják az összhatást. Nem véletlen, hogy sokak szívébe belopja magát ez a fehérbor: kombinálja a könnyedséget és az intenzív ízeket. Képzeld el, hogy egy forró nyári délutánt egy hűvösen behűtött pohár Sauvignon Blanc társaságában töltesz el. Nem hangzik csábítóan?
Vásárló Stresszmentes költözés: amit tudni érdemes
Márkázott tartalom | 2025. november 3. 10:03
Sokan, akik költözés előtt állnak, gyakran úgy érzik, hogy az új élet kezdete rengeteg teendővel jár. A költözés számos embernek okoz stresszt, hiszen a feladatok sokasága és a megszokott életterek áthelyezése kimerítő feladat. Elgondolkodott már azon, hogyan lehetne ezt a folyamatot egyszerűbbé tenni? Ebben a cikkben néhány hasznos tanáccsal és stratégiával nyújtunk segítséget a precíz és gördülékeny költözés lebonyolításához.
Vásárló Lépj be a pedagógia világába: új karrierlehetőségeket kínáló képzés
Márkázott tartalom | 2025. november 2. 10:26
A pedagógiai asszisztensek munkája sokrétű feladatokkal jár, amelyeket fontos jól elvégezni. Ezek a szakemberek az oktatási- és nevelési intézmények elengedhetetlen részei, akik a pedagógusokkal karöltve segítik a gyerekek fejlődését.
Vásárló Hogyan történik a hajbeültetés?
Márkázott tartalom | 2025. november 1. 11:24
Sajnos sokan küzdenek a kopaszodással, van, hogy már viszonylag fiatalon jelentkeznek a “tünetek”. Szerencsére már van megoldás, a hajbeültetés sok ember számára jelent hosszú távú alternatívát. Egy ilyen beavatkozás azonban nem rövid idő, felkészülésre van szükség és jobb, ha a teljes napunkat szabaddá tesszük.
Vásárló Egészséges haj – a magabiztosság természetes forrása
Márkázott tartalom | 2025. október 30. 11:39
A hajunk sokkal többet jelent egyszerű megjelenésnél. Önbizalmat ad, tükrözi egészségünket és befolyásolja azt, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben. Nem véletlen, hogy a hajvesztés vagy a fejbőrproblémák komoly lelki terhet jelenthetnek.  Szerencsére ma már léteznek olyan korszerű megoldások, amelyekkel visszanyerhető a természetes, egészséges hajkorona.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG