1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre kevesebb a boltokban a márkátlan csokimikulás, így könnyebb elkerülni az ehetetlen csokiutánzatokat, másfelől azonban ez azt is jelenti, hogy egyre borsosabb az ára az édes Télapóknak. Milyen márkát válasszunk? Melyik éri meg ár-érték arányban? Kipróbáltunk néhányat.

A tejcsokiA Magyar Élelmiszerkönyv szerint a tejcsokoládé kakaótermékekből, cukrokból és tejből vagy tejtermékekből áll. A csokinak legalább 25%-a kakaó szárazanyag, legalább 14%-a tej szárazanyag, legalább 2,5%-a zsírmentes kakaó szárazanyag, legalább 3,5%-a tejzsír, legalább 25%-a zsír (kakaóvaj és tejzsír). A csokoládétermékekhez felhasználhatóak bizonyos anyagok, de például növényi zsírok nem.

A Privátbankár idei csokimikulás-körképe meglepetéssel indult: egyre kevesebb a gagyi, márkátlan mikulás a boltokban. Ennek megfelelően a csokifigurák ára is felment. A csokimikulás-teszthez a Lidl egyik boltjában vásároltunk, ahol az összes elérhető csokimikulást megvettük, a legolcsóbbak 370 forintért a Kinder és a Milka termékei voltak - természetesen azért, mert ezek a legkisebbek.

E két termék volt a legfinomabb is, és ezeknek az íze állt legközelebb a márka jól ismert termékeihez. A Milka télapója pont ugyanazokból az anyagokból készül, mint egy tábla sima tejcsokoládé, ezt nem csak ízvilága alapján lehet állítani, hanem az összetevőket összehasonlítva is erre jutunk. A design egy kissé félrement, olyan mintha épp az orrát készülne túrni, de maga a csoki teljesen rendben van.

 

A Kinder csokimikulása egy az egyben hozza a kindertojás izét, ha egységárat nézünk, akkor ez a legdrágább, de ha kevés csokival is beérjük, akkor ez lehet az igazán jó választás. Sőt ennek a terméknek – eltekintve néhány furcsaságtól – még a külső csomagolása is elfogadható.

Csalódást okozott azonban a Nestlé és a Boci. Mindkét terméket ugyanott ugyanazokból az összetevőkből gyártják, sőt ugyanabba az öntő formába öntik. Ennek ellenére meglepő volt, hogy kicsomagolva a Nestlé sötétebb volt, és az íze sem volt teljesen ugyanolyan, mint a Bocié.

Ennél a két terméknél az összetevőket vizsgálva láthatjuk, hogy van bennük növényi zsír is, illetve ezeknek van a legalacsonyabb kakaó szárazanyag tartalma. A termékek a kóstolás során sem arattak nagy sikert, a Boci kifejezetten közel áll csoki-bevonatos mikulások ízéhez, de a Nestlé sem sokkal marad el tőle.

 

Íz

Cukiság

Termékár (forint)

Egységár (forint/kg)

Minőség

Kinder (55 g)

Hamisítatlan: pont, mint a Kindertojás

Értelmezhetetlen: rúzsos száj, karácsonyfadísz a fenekén

369

6709

30% kakaó szárazanyag

Milka (60 g)

Autentikus: natúr Milka íz

Álnok: fél szemével sunyin néz

369

6150

30% kakaó szárazanyag

Boci (100 g)

Kommersz: kissé csoki-bevonat ízű

Amorf: kedves arc, klingon homlok

469

4690

25% kakaó szárazanyag, van benne növényi zsír

Nestlé (100 g)

Meglepő: az íze nem ugyanolyan, mint a Bocié

Torz: Quasimodo ikertornya

469

4690

25% kakaó szárazanyag, van benne növényi zsír

Favorina (175 g)

Innovatív: a mandula darabok különlegessé teszik

Bandzsi: kancsal, buta szemek, de mókás

399

2290

30% kakaó szárazanyag

Kézműves télapó (200 g)

Puruttya: nagy, ronda, nem finom és nem étcsoki

Rémisztő: világító tejcsoki szemek, fehér csoki szakáll

599

3000

50% kakaó szárazanyag (étcsoki)

 

A Favorina designja egyszerű, kedves, de végtelenül butának tűnő mikulás mosolyog a papírról. Meglepő módon nem ez volt a legrosszabb, sőt ez egy igen innovatív termék, amely manduladarabokat tartalmaz, ami sokat javít az ízvilágán, így a termék kifejezetten a jobbak közé sorolható. Az összetevőket megvizsgálva meglepve tapasztaltuk, hogy ízlelőbimbóink nem csaltak, a termék megfelel a tejcsokoládé-előírásnak.

A kézműves télapó név alatt futó étcsokoládé figura, amelynek szeme tejcsokiból, szakálla és ruhájának pereme fehércsokiból van, már ránézésre is ijesztő volt. Ez volt a legdrágább, de ez a legnagyobb is. Azonban ez az a termék, amiből a kevés is sok. Aki nem szereti az étcsokit, annak azért csalódás, mert a legnagyobb része abból áll, aki  pedig szereti, az azért csalódik, mert nem különösebben étcsoki-jellegű.

Az étcsokiA csokoládé (étcsokoládé) olyan termék, amely kakaótermékekből és cukrokból készül, legalább 35% összes kakaó szárazanyagot tartalmaz, ebből legalább 18% a kakaóvaj és legalább 14% a zsírmentes kakaó szárazanyag.

Bár az összetevőket olvasva nem lehetünk benne biztosak, hogy az étcsokis rész is tartalmaz tejsavóport, mert a háromféle csokit egyszerre tárgyalja a leírás, de vagy ezért, vagy más miatt, de biztosan nincs étcsoki-érzete.

Ha az egységárat nézzük, 2300 forint kilónkénti ár alatt nem tudunk csokimikulást venni. Ár-érték arányban a Favorina volt a legjobb, amelynek hátránya, hogy ez csak a Lidlben kapható. Ha nincs Lidl a közelben, és beérjük kisebb mennyiségű csokival is, akkor a két drágább márka, a Kinder vagy a Milka lehet a nyerő.

Ön mit tesz a csizmába? Mi a gyerek kedvence? Szóljon hozzá >>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG