2p

A Nike kénytelen volt belátni, hogy termékeinek agyonmárkázása kevés ahhoz, hogy megtartsa a vevőit,
akik a korábbinál sokkal jobban megválogatják, hogy mire költik a pénzüket.

A Nike új sportcipőkkel készül a vevők elé állni, amelyek párjának ára nem lesz magasabb 100 dollárnál (37 ezer forint) . Az újítás célja egyszerű: vissza akarják hozni a halovány eladásokat a korábbi mennyiségre. 

A Nike főhadiszállásán muszáj volt kitalálni valamit - kérdés, hogy bejön-e?
A Nike főhadiszállásán muszáj volt kitalálni valamit - kérdés, hogy bejön-e?
Fotó: Nike

A Nike részben még mindig rég visszavonult, ám továbbra is népszerű kosárlabdasztárjára építi kínálatát. Air Jordan 1 sportcipői voltak kínálatának legdrágább darabjai. Ezekért akár 200 dollárt (74 ezer forint) is elkérnek például a sportruházatgyártó saját weboldalán a Nike.com-on. Az Air Force 1 cipők „csak” 150 dollárba (majdnem 55 ezer forint) kerülnek. Eközben a cég legnagyobb versenytársai, köztük az Adidas fekete és fehér Samba cipői, illetve a színes Gazelle sorozat darabjai 100, illetve 120 dollárért elvihetők el a boltokból. A Nike részvényei majdnem 20 százalékot veszítettek értékükből június utolsó tőzsdei kereskedési napján, miután a vállalat értékesítése csökkent a legutóbbi negyedévben. Még a közvetlen gyári eladások is rosszul alakultak, mert ezek diszkontárai sem elég alacsonyak ahhoz, hogy lelkes vásárlásra ösztönözzék az elmúlt években megtépázott fogyasztókat.

A szakértők ezúttal sem tudtak túl sok okosságot mondani. Úgy gondolják, hogy az új 100 dolláros termékvonal az árérzékennyé vált fogyasztók visszaszerzését célozza. Az amerikaiak ugyanis sajnálatos módon jobban megnézik mire költik a pénzüket, különösen ha olyasmiről van szó, amit nem feltétlenül kell megvásárolniuk. A nyitás az olcsó termékek felé azzal a kockázattal jár, hogy nem hozza vissza az elvesztett árbevételt és nyereséget. Ezért lehet, hogy a befektetők továbbra is morcosak maradnak. Rossz jel, hogy a másodpiacon is csökkent a Nike termékeinek ára. A Reuters a sportcipők másodpiacát monitorozó Altan Insights adataira hivatkozva azt írta, hogy például az Air Jordan 1 Retro High OG sportcipők harmadával értek kevesebbet májusban, ami jóval nagyobb diszkont a korábbinál. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG