A Nike új sportcipőkkel készül a vevők elé állni, amelyek párjának ára nem lesz magasabb 100 dollárnál (37 ezer forint) . Az újítás célja egyszerű: vissza akarják hozni a halovány eladásokat a korábbi mennyiségre.
A Nike részben még mindig rég visszavonult, ám továbbra is népszerű kosárlabdasztárjára építi kínálatát. Air Jordan 1 sportcipői voltak kínálatának legdrágább darabjai. Ezekért akár 200 dollárt (74 ezer forint) is elkérnek például a sportruházatgyártó saját weboldalán a Nike.com-on. Az Air Force 1 cipők „csak” 150 dollárba (majdnem 55 ezer forint) kerülnek. Eközben a cég legnagyobb versenytársai, köztük az Adidas fekete és fehér Samba cipői, illetve a színes Gazelle sorozat darabjai 100, illetve 120 dollárért elvihetők el a boltokból. A Nike részvényei majdnem 20 százalékot veszítettek értékükből június utolsó tőzsdei kereskedési napján, miután a vállalat értékesítése csökkent a legutóbbi negyedévben. Még a közvetlen gyári eladások is rosszul alakultak, mert ezek diszkontárai sem elég alacsonyak ahhoz, hogy lelkes vásárlásra ösztönözzék az elmúlt években megtépázott fogyasztókat.
A szakértők ezúttal sem tudtak túl sok okosságot mondani. Úgy gondolják, hogy az új 100 dolláros termékvonal az árérzékennyé vált fogyasztók visszaszerzését célozza. Az amerikaiak ugyanis sajnálatos módon jobban megnézik mire költik a pénzüket, különösen ha olyasmiről van szó, amit nem feltétlenül kell megvásárolniuk. A nyitás az olcsó termékek felé azzal a kockázattal jár, hogy nem hozza vissza az elvesztett árbevételt és nyereséget. Ezért lehet, hogy a befektetők továbbra is morcosak maradnak. Rossz jel, hogy a másodpiacon is csökkent a Nike termékeinek ára. A Reuters a sportcipők másodpiacát monitorozó Altan Insights adataira hivatkozva azt írta, hogy például az Air Jordan 1 Retro High OG sportcipők harmadával értek kevesebbet májusban, ami jóval nagyobb diszkont a korábbinál.