Az Aldi két saját márkás borát hamarosan újrahasznosítható papírpalackban hozza forgalomba. A német diszkontáruházlánc partnere az újításban a fenntartható csomagolásokkal foglalkozó Frugalpac vállalat.
A Cambalala South African Shiraz és a South African Sauvignon Blanc borok az újrahasznosítás világnapján (Global Recycling Day), március 18-án érkezhetnek meg várhatóan először az Aldi egyesült királyságbeli áruházaiba. A palackok, amelyek ára 7,99 font (3700 forint), 94 százalékban újrahasznosítható kartonpapírból készülnek. Természetesen megfelelnek az élelmiszerek csomagolásától elvárt higiéniai követelményeknek.
A papírpalackos bor súlya ötöde a hagyományos üvegpalackokban árult ital súlyának. „A fogyasztók igyekeznek minél inkább fenntarthatóvá tenni mindennapi életüket. Sok kis lépés ezen a téren nagy lépés lehet a Föld védelme érdekében” – fényezte az újítást Julie Ashfield, az Aldi UK kereskedelmi igazgatója a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál szerint.
A boltlánc egyébként nemrégiben jelentette be, hogy áruházaiban átlagosan 57 százalékkal mérsékelte az élelmiszer- veszteséget a 2017-es mennyiséghez képest. Ezzel teljesítette eredetileg 2030-ra kitűzött célját. A terv az volt, hogy ezt a pazarlást 2030-ra felére csökkentik a 2017-es bázishoz képest, ám a vártnál gyorsabb haladás nyomán 90 százalékra emelték a célul tűzött arányt.