2p

Szentségtörésnek tűnt, amikor a borászok belementek abba, hogy ne parafadugóval lezárt palackokban hozzák forgalomba boraikat, ám ez a változás eltörpül az Aldi újítása mellett.

Az Aldi két saját márkás borát hamarosan újrahasznosítható papírpalackban hozza forgalomba. A német diszkontáruházlánc partnere az újításban a fenntartható csomagolásokkal foglalkozó Frugalpac vállalat. 

Új ruha a brit Aldi saját márkás borainál. Fotó: Aldi
Új ruha a brit Aldi saját márkás borainál. Fotó: Aldi

A Cambalala South African Shiraz és a South African Sauvignon Blanc borok az újrahasznosítás világnapján (Global Recycling Day), március 18-án érkezhetnek meg várhatóan először az Aldi egyesült királyságbeli áruházaiba. A palackok, amelyek ára 7,99 font (3700 forint), 94 százalékban újrahasznosítható kartonpapírból készülnek. Természetesen megfelelnek az élelmiszerek csomagolásától elvárt higiéniai követelményeknek.

Árfolyam

A papírpalackos bor súlya ötöde a hagyományos üvegpalackokban árult ital súlyának. „A fogyasztók igyekeznek minél inkább fenntarthatóvá tenni mindennapi életüket. Sok kis lépés ezen a téren nagy lépés lehet a Föld védelme érdekében” – fényezte az újítást Julie Ashfield, az Aldi UK  kereskedelmi igazgatója a Retail Gazette brit kiskereskedelmi szakportál szerint. 

A boltlánc egyébként nemrégiben jelentette be, hogy áruházaiban átlagosan 57 százalékkal mérsékelte az élelmiszer- veszteséget a 2017-es mennyiséghez képest. Ezzel teljesítette eredetileg 2030-ra kitűzött célját. A terv az volt, hogy ezt a pazarlást 2030-ra felére csökkentik a 2017-es bázishoz képest, ám a vártnál gyorsabb haladás nyomán 90 százalékra emelték a célul tűzött arányt.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Következik a nagy leállás: félő, hogy senki nem fog költeni
Buksza blog | 2025. március 19. 15:01
A gazdaság minden ágazatát érintik Donald Trump amerikai elnök vámemelései. Csak a bizonytalanság biztos. 
Vásárló Árrésstop: korlátozást vezetett be a Lidl, a Spar és a Tesco
Buksza blog | 2025. március 17. 18:09
Hétfőn életbe lépett az árrésstop. A boltláncok pedig reagáltak. 
Vásárló Árrés nélkül: a diszkont legvégső formájával áll elő a Tesco
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2025. március 14. 08:52
A Tesco arra készül, hogy ingyen odaadja a vásárlóknak a szavatossági idejük lejártának határhoz érkezett élelmiszereket. A boltlánc első körben a brit üzletekben teszteli a módszert. 
Vásárló Dübörög a vámháború, hamarosan hullanak az árbombák a vásárlókra
Buksza blog | 2025. március 13. 12:49
Az Egyesült Államok, egyben a világ egyik legnagyobb áruházlánca, a Walmart rá akta tolni a Donald Trump vámjaiból származó többletköltségeit kínai beszállítóira. A válasz feltartott középső ujj volt.
Vásárló Bajban a boltlánc: eladná a „családi ezüstöt” az Asda
Buksza blog | 2025. március 13. 12:02
Az Egyesült Királyság egyik nagy áruházlánca, az Asda kissé kétségbeesettnek látszó módszerrel igyekszik pénzhez jutni, hogy mérsékelje felgyülemlett adósságait. Hozzányúlnak a „családi ezüsthöz”.
Vásárló 4 jó tanács a vállalati költségek csökkentéséhez
Márkázott tartalom | 2025. március 11. 12:21
A vállalkozások egyik legfontosabb feladata a költségek ésszerű kezelése. A felesleges kiadások visszaszorítása nemcsak a nyereséget növeli, hanem a vállalat hosszú távú fenntarthatóságát is biztosítja. Fontos azonban, hogy a költségcsökkentés ne menjen a minőség vagy a hatékonyság rovására. Az alábbi négy módszer segíthet a vállalkozásoknak abban, hogy megfelelően optimalizálják a kiadásaikat és kellőképpen erősítsék pénzügyi stabilitásukat.
Vásárló A Hold fázisainak titokzatos világa
Márkázott tartalom | 2025. március 10. 14:20
A Hold, amely égi társunkként mindig velünk van, a Föld körüli keringése során különböző fázisokon megy keresztül. Ezek a fázisok nem csupán látványosak, hanem bizonyos szempontból a mindennapi életünkre is hatással lehetnek.
Vásárló Ketyeg a bomba a magyar élelmiszerüzletekben – óriásit ugrottak egy év alatt az árak
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. március 10. 05:43
Elmaradt az újabb csúcsdöntés a magyar hipermarketekben, de egy év alatt óriásit drágultak az élelmiszerek: 20 hónapja nem mért ekkora éves áremelkedést a Privátbankár Árkosár-felmérése. A minisztérium fenyegetőzik, az áruházak bizonygatják, hogy eddig is akcióztak – vajon újra felrobban az árstop-bomba?
Vásárló Mennyit érdemes a hobbinkra költeni?
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 16:19
Manapság égető kérdés szinte mindenki számára az, hogy mire mennyit költ, éppen ezért nagyon oda kell figyelni minden kiadásra. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne költhetnénk a hobbinkra, hiszen egy jól megválasztott szabadidős tevékenység rendkívül nagy jelentőséggel bír.
Vásárló Egyedül tanuljak vagy támaszkodjak szakértőkre? AI-eszközök a vállalkozások szolgálatában
Márkázott tartalom | 2025. március 8. 13:00
A mesterséges intelligencia területe izgalmas felfedezni való, de egyben lehetőségek tárháza is. Érthető, ha valaki úgy gondolja, hogy elmélyed benne és kiaknázza a benne rejlő potenciált. Az interneten rengeteg ingyenes anyag szolgál erre, és számtalan eszköz kipróbálható akár saját kísérletezéssel is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG