3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jelentős árcsökkenést mértünk a hipermarketekben. Az árak ezúttal nem csak az előző hónaphoz képest csökkentek, hanem ha mintaárkosarunkat megvennénk, a tavaly februárinál is kevesebbet kellene a boltokban hagynunk.

Február 10-én, az Árkosár-felmérés hetedik születésnapján újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző évhez képest. Ismét jó hírt hozunk: a számla végösszege egyaránt csökkent januárhoz és tavaly februárhoz képest is. Igaz az Auchan minimálisan emelte az árait az előző hónaphoz viszonyítva, míg a Tescoban éves alapon mértünk minimális áremelkedést. Januárhoz képest a Tesco és az Interspar is két százalékot engedett az áraiból, ennél is meglepőbb, hogy tavalyhoz képest az Auchan 2,9 százalékkal csökkentette árait, míg az Interspar 2 százalékkal.

Az éves árváltozás százalékos mértéke, vagyis a Privátbankár Árkosár árindexe

 


A Privátbankár Árkosár felmérés hét éves történetében alig fordult elő, hogy deflációt mértünk, vagyis az, hogy előző évhez képest olcsóbbak lettek az élelmiszerek. Előző hónapban is mértünk már éves árcsökkenést, de ez sokkal kisebb mértékű volt, mint a februári. Az Interspar 2 százalékot, az Auchan 2,9 százalékot engedett az árakból egy év alatt, igaz a Tescoban volt egy kis áremelkedés.


További kellemes meglepetés, hogy mindhárom hipermarketben 18 ezer forint alatt úsztuk meg a nagybevásárlást, sőt az Auchanban 17 ezer alatt volt a végösszeg. A három áruház átlaga 17 349 forint lett, 211 forinttal kevesebb, mint januárban, és 277 forinttal kevesebb, mint tavaly.



Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egy hónap alatt komolyabb áremelkedést csak egyes felvágottaknál mértünk, ezek 20 százalékkal lettek drágábbak, ennél kisebb mértékben drágult a csoki, a tészta és a krumpli. Olcsóbb lett viszont közel ötödével az alma, és 11 százalékot esett a kenyér és a whisky ára.

 

A KSH pénteken közli az infláció januári alakulásával kapcsolatos adatait.

Tavalyhoz képest a tej lett majdnem 20 százalékkal drágább, a sajt  ára pedig 32 százalékkal ugrott meg. A felvágottak is ötödével kerülnek többe, a tészta és a pezsgő pedig 10 százalékkal drágult. A legtöbbet egy év alatt a liszt ára csökkent, 25 százalékot; de 20 százalék körüli áresést mértünk a banán, az alma, a kenyér, a cukor és az olaj esetében is. Több mint 10 százalékkal olcsóbb lett továbbá a tea és a tojás.

Havi legolcsóbbak

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Ha február, akkor farsang, és ha farsang, akkor fánk - tény, hogy ez nem a fogyókúrázók ünnepe. Ami elengedhetetlen hozzá: az élesztő, a liszt és a porcukor. Megnéztük ezek mennyibe kerülnek a hipermarketekben. A friss élesztőhöz viszonylag olcsón hozzájuthatunk, az Auchanban már 42, az Intersparban 54 forintért, a Tescoban azonban ezt a terméket nem találtuk meg. 

Lisztet az Auchanban 107, a Tescoban 105, az Intersparban 99 forintért vehettünk volna. A porcukorért pedig 175 forintot kérnek az Auchanban, 179-et a Tescoban, és 199 forintot kell a legolcsóbb termékért fizetni az Intersparban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG