2p

Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Tescónak azt követően, hogy a fellebbviteli bíróság is úgy találta, megtévesztő, ha úgy reklámozza Clubcardjának árait, mintha azok a Lildlénél is kedvezőbbek lennének.

A Tesco meg fogja szüntetni azokat a hirdetéseit, amelyek kék alapon sárga körökben ajánlották a vásárlók figyelmébe a Clubcarddal elérhető kedvező árakat. A brit boltlánc ugyanis az Egyesült Királyságban másodfokon is elvesztette azt a pert, amelyet a Lidl indított ellene. A bíróság egyetértett azzal, hogy ezek a hirdetések túlságosan hasonlítanak a Lidl jól ismert kék négyzet alapon piros szegéllyel ellátott sárga körös logójához.

Lezárult a logóvita
Lezárult a logóvita
Fotó: Wikimedia Commons

A kék sötétebb, a sárga a mustárszínhez közelít, amit a kétkörös eljárásban úgy értékeltek a bírók, hogy trademarksértés ugyan nem történt, ám a hasonló ábra megtéveszthette a vásárlókat. A Guardian összefoglalója szerint  a másodfokon eljáró bíró szerint egyértelmű, hogy a Tesco a Clubcarddal elérhető alacsonyabb kiadást akarta a vásárlók figyelmébe ajánlani, ám ennek a Lidl logójára utaló formája megtévesztő lehetett. A Tesco ugyan fellebbezhetne a másodfokú ítélet ellen a legfelsőbb bírósághoz, ám úgy tudni, nem teszi. Jobbnak látja, ha ez az ügy lekerül a napirendről.

A vállalat szóvivője szerint csalódottan veszik tudomásul a per eredményét, ám biztosítják vásárlóikat arról, hogy a Clubcarddal elérhető kedvezőbb árak továbbra is megmaradnak. A Lidlnek az okozott csalódást, hogy a fellebbezés miatt elhúzódott az ügy, ami lehetővé tette a vitatott reklámok használatát további egy évvel. A Tesco jelzése szerint a reklámok lecserélése összesen 7,8 millió fontba (5,6 milliárd forint) fog kerülni az áruházláncnak. Ez az összeg nem tartalmazza az esetleges kártérítést, amit szakértők szerint a bírósági ítélet nyomán a Lidl követelhet.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
Vásárló Riasztó eredményre jutott a brit Aldi az időszakos termékeknél
Buksza blog | 2025. március 23. 16:24
Az Egyesült Királyság a gazdagabb országok közé tartozik, ám most egy kiábrándító adat érkezett. 
Vásárló A BYD megirigyelte a Dacia sikerét, indul a gőzhenger
Privátbankár.hu | 2025. március 23. 16:16
Még el sem indult a termelés a BYD szegedi üzemében, de az értékesítés terén már gőzerővel folyik a terjeszkedés. 
Vásárló Kiborítja a boltosokat az árrésről szóló legújabb ötlet, új címkék jöhetnek a romániai üzletekben
Buksza blog | 2025. március 23. 12:12
Romániában azt találta ki az állami fogyasztóvédelmi hatóság, hogy a boltok tüntessék fel a termékek árában foglalt árrést az árcímkéken. A kiskereskedők szerint csacsiság a javaslat.
Vásárló Vészjósló eredményeket tettek közzé Európa egyik központi repterén
Privátbankár.hu | 2025. március 22. 15:41
Finoman szólva sem teljesített jól a biztonsági szolgálat.
Vásárló A Lidl elárulta, miről lehet felismerni az árrésstopos termékeket
Privátbankár.hu | 2025. március 20. 10:17
A kereskedelmi vásárlókat nem szolgálja ki árrésstopos termékekkel a Lidl, a lakosságra viszont semmilyen korlátozás nem vonatkozik – jelentette be a társaság.
Vásárló Amin nem szabad spórolni: a gyermek gumipapucs
Márkázott tartalom | 2025. március 20. 09:20
Semmilyen gyermekeknek szánt lábbelin nem szabad a fogunkhoz verni a garast, mert komoly károkat tudunk okozni. Egyrészt anyagilag is rosszabbul járhatunk, ha mindenképpen az olcsóbb változathoz ragaszkodunk, másrészt pedig a gyermek lábának fejlődése és a járása kerülhet veszélybe, ha nem a megfelelő kialakítású és minőségű cipőt adjuk rájuk.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG