1p

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból 255 milliárd forint bevételt ért el a kiskereskedelem idén október végéig, ez 2 százalékos növekedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest, ugyanakkor mennyiség szempontjából 4 százalékkal csökkent a forgalom.

A Nielsen piackutató adatai szerint az átlagosnál jobban emelkedett a legnagyobb forgalmú termékek eladása, értéket tekintve mosogatószerből 6, papírzsebkendőből 5, pelenkából 4, wc-papírból, öblítőből és tusfürdőből 3 százalékkal fogyott több.

Mennyiségben papír zsebkendőből ugyanannyit adtak el a boltok, mint tavaly az első tíz hónap során. Néhány kisebb forgalmú terméknél pedig növekedést regisztráltak a piackutatók, például a következőkből: baba törlőkendő, szájvíz és kézkrém.

Szupermarketekben, drogériában diszkontokban vásárolunk

Ezeket a termékeket leggyakrabban a 400 négyzetméternél nagyobb élelmiszerüzletekre és a drogériákban vásárolják. A bolttípusok közül erősödtek a diszkontok és szupermarketek eladásai, ezek piaci részesedése 17 százalékról 19-re emelkedett.

Pest megyében adnak el a legtöbbet kozmetikumokból

A legnagyobb piaci részesedést elérő régióban, Budapesten és Pest megyében a 36 százalékos átlagot meghaladó piaci részesedést ért el például a fogkrém, pelenka és papír zsebkendő kiskereskedelmi forgalma, idén az első tíz hónap alatt. Kimagasló 46, illetve 43 százalékos mutatót regisztráltak arc- és szemránckrémnél, valamint szájvíznél.

Az északnyugati országrészben meghaladja az átlagosan 18 százalékos mutatót a legnagyobb forgalmú tíz kategória közül az öblítő és a tusfürdő részaránya a bolti eladásból. Északkeleten az átlagos 19 százaléknál nagyobb piacrészt ért el a mosószer, öblítő, mosogatószer és az általános tisztító.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kiderült, milyen árak várják a magyar autósokat a hosszú hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. június 6. 15:25
Mutatjuk, mire számíthat a kutakon.
Vásárló Tarol a magyar Lidl: naponta több mint 4 milliárdnál tart a boltlánc
Privátbankár.hu | 2025. június 3. 07:55
Utcahosszal vezet a Lidl. 
Vásárló Itt vannak a számok: mi készül a benzinkutakon?
Privátbankár.hu | 2025. május 30. 15:22
Így alakulhatnak az árak a hónap utolsó napján.
Vásárló Visszatértek az ÖKO KALAND hősei – új epizódokkal bővül a SPAR fenntarthatósági minisorozata
PR | 2025. május 28. 12:14
Azok a gyerekek, akik néhány éve megismerkedtek Szellőcskével, Vizecskével, Tüzecskével, Földecskével és Szívecskével, most újra örülhetnek: folytatódik a SPAR Magyarország edukatív animációs sorozata, az ÖKO KALAND. A fenntarthatóság témáját játékos és érthető formában feldolgozó kisfilmek most új részekkel térnek vissza, hogy a legfiatalabb korosztályt ismét elvarázsolják – és közben tanítsák is.
Vásárló Drasztikus áremelésre kényszerülhet a Temu
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 19:28
Felére zuhant a Temut üzemeltető Pinduoduo (PDD) Holding profitja az első negyedévben.
Vásárló Rangsorolták a vásárlókat, a magyar eredmény kiábrándító
Privátbankár.hu | 2025. május 27. 12:51
Az európai vevők többsége szerint nem lesz jobb a helyzet. 
Vásárló Nagy Márton valami olyanra készül, aminek sok magyar örülhet
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 14:02
Úgy tűnik, hogy haladnak a tárgyalások a következő árrésstophoz.
Vásárló Ritka dobásra készülnek a benzinkutak
Privátbankár.hu | 2025. május 26. 09:57
Ugyanazon az áron adhatják kedden mind a 95-ös oktánszámú üzemanyagot, mind a gázolajat, mint hétfőn. 
Vásárló Elsöprő mutatvány várható az Alditól, a Lidltől és a többiektől is
Buksza blog | 2025. május 24. 16:03
Tovább hanyatlanak a hagyományos, mindenfélét kínáló nagyáruházak, és nem az elektronikus kereskedelem veszi át a helyüket. Az emberek még inkább figyelni fognak a pénztárcájukra a következő években.
Vásárló Akciós termékekre vadászó vevők között tört ki bunyó egy csehországi Lidlben, élen a nyugdíjas vásárlókkal
Privátbankár.hu | 2025. május 24. 11:54
Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy a csehek minden körülmények között megőrzik a hidegvérüket. Ha akciós termékekről van szó, akkor ők is hajlamosak elveszteni az önuralmukat.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG