3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jól indul az év a hipermarketekben: a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése szerint két vizsgált áruházban is olcsóbban vásárolhatunk be, mint egy hónapja. Ami nagyobb meglepetés, hogy mindhárom helyen a tavaly januári áraknál is valamivel kevesebbet kérnek a nagybevásárlásért.

Január 9-én, egy hónappal az Árkosár-felmérés hetedik születésnapja előtt újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző januárhoz képest. A karácsonyi nagy költések után jó hírt hozunk: a számla végösszege csökkent decemberhez képest két áruházban, egyedül a Tesco emelt valamit az árakon. Az Auchan 4,5, az Interspar 0,1 százalékkal olcsóbban adta az árkosarat, mint decemberben.

 

Az éves árváltozás százalékos mértéke, vagyis a Privátbankár Árkosár árindexe

Régen mértünk már éves árcsökkenést (egészen pontosan 2013 márciusában), így meglepetés, hogy ezúttal valóban éves deflációt tapasztaltunk, ami ráadásul úgy jött össze, hogy mindhárom áruházban alacsonyabb lett a számla végösszege a mintabevásárlás végén, mint egy évvel ezelőtt. Az Interspar 0,3 százalékot, a Tesco 0,2 százalékot, az Auchan 0,1 százalékot engedett az árakból egy év alatt.

Az áruházak sorrendje nem változott, az Auchanban 17 ezer alatt, az Intersparban 18 ezer fölött alakult a számla végösszege. A három áruház átlaga 17 560 forint lett, 139 forinttal kevesebb, mint decemberben, és 36 forinttal kevesebb, mint tavaly januárban.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egy hónap alatt komolyabb áremelkedést a karácsonyi akciók kifutásának köszönhetően az italos részlegen mértünk, de a tojás is több mint 10 százalékkal drágább lett. A krumpli viszont közel ötödével olcsóbb lett egy hónap alatt, de 10 százaléknál többet esett egyes felvágottak és a csirkemell átlagos ára is.

A KSH szerdán közli az infláció decemberi alakulásával kapcsolatos adatait, és közzéteszik a 2013-ra vonatkozó éves adatot is.

Tavalyhoz képest a tej lett majdnem 20 százalékkal drágább (erről a KSH is adott ma ki adatokat), és a sajt is több mint 15 százalékkal drágább ma, mint 2013 elején. A legtöbbet egy év alatt a liszt ára csökkent, közel 30 százalékot; több mint 10 százalékkal olcsóbb lett azonban a tojás, a tea, az olaj, a cukor, a májas, a csokoládé is egy év alatt.

Havi legolcsóbbak

Ha január, akkor kocsonyaszezon - tény, hogy ez nem a vegák ünnepe, előkerülnek a hipermarketekben is a fület-farkat-csülköt tartalmazó egységcsomagok, amelyből mindenki saját receptje alapján készítheti el a megosztó ebédet. Ez kilónként 999 forintért is elérhető volt az Auchanban, a Tesco 1499 forintért kínálta a pakkot, az Intersparban ottjártunkkor nem volt összekészített kocsonya-alapanyag.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Narancsot kilónként 219 forintért kínált az Auchan, 329-ért a Tesco. Az Intersparban éppen vödrös akció volt, az áruház szerint kb. 5 kiló gyümölcs fért egy vödörbe, amit így összességében 899 forintért kínáltak (ez 180 forintos kilónkénti árat jelentene, vödörrel együtt). Aki nem akart ennyit venni, kilónként 250-ért találhatott narancsot.

Aki halfélét enne kevés pénzből, a Tescóban már kilónként 676 forintért vehet mirelit panírozott halrudacskát (Tesco Fish Fingers). Az Auchan 740-ért Ocean Catch márkájú halrudacskát kínál, az Intersparban 699-ért viszont igazi halat is vehetünk, ennyi volt ugyanis a mirelit pangasius kilója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG