3p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Jól indul az év a hipermarketekben: a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése szerint két vizsgált áruházban is olcsóbban vásárolhatunk be, mint egy hónapja. Ami nagyobb meglepetés, hogy mindhárom helyen a tavaly januári áraknál is valamivel kevesebbet kérnek a nagybevásárlásért.

Január 9-én, egy hónappal az Árkosár-felmérés hetedik születésnapja előtt újra meglátogattunk három hipermarketet, és megnéztük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára az előző hónaphoz és az előző januárhoz képest. A karácsonyi nagy költések után jó hírt hozunk: a számla végösszege csökkent decemberhez képest két áruházban, egyedül a Tesco emelt valamit az árakon. Az Auchan 4,5, az Interspar 0,1 százalékkal olcsóbban adta az árkosarat, mint decemberben.

 

Az éves árváltozás százalékos mértéke, vagyis a Privátbankár Árkosár árindexe

Régen mértünk már éves árcsökkenést (egészen pontosan 2013 márciusában), így meglepetés, hogy ezúttal valóban éves deflációt tapasztaltunk, ami ráadásul úgy jött össze, hogy mindhárom áruházban alacsonyabb lett a számla végösszege a mintabevásárlás végén, mint egy évvel ezelőtt. Az Interspar 0,3 százalékot, a Tesco 0,2 százalékot, az Auchan 0,1 százalékot engedett az árakból egy év alatt.

Az áruházak sorrendje nem változott, az Auchanban 17 ezer alatt, az Intersparban 18 ezer fölött alakult a számla végösszege. A három áruház átlaga 17 560 forint lett, 139 forinttal kevesebb, mint decemberben, és 36 forinttal kevesebb, mint tavaly januárban.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Egy hónap alatt komolyabb áremelkedést a karácsonyi akciók kifutásának köszönhetően az italos részlegen mértünk, de a tojás is több mint 10 százalékkal drágább lett. A krumpli viszont közel ötödével olcsóbb lett egy hónap alatt, de 10 százaléknál többet esett egyes felvágottak és a csirkemell átlagos ára is.

A KSH szerdán közli az infláció decemberi alakulásával kapcsolatos adatait, és közzéteszik a 2013-ra vonatkozó éves adatot is.

Tavalyhoz képest a tej lett majdnem 20 százalékkal drágább (erről a KSH is adott ma ki adatokat), és a sajt is több mint 15 százalékkal drágább ma, mint 2013 elején. A legtöbbet egy év alatt a liszt ára csökkent, közel 30 százalékot; több mint 10 százalékkal olcsóbb lett azonban a tojás, a tea, az olaj, a cukor, a májas, a csokoládé is egy év alatt.

Havi legolcsóbbak

Ha január, akkor kocsonyaszezon - tény, hogy ez nem a vegák ünnepe, előkerülnek a hipermarketekben is a fület-farkat-csülköt tartalmazó egységcsomagok, amelyből mindenki saját receptje alapján készítheti el a megosztó ebédet. Ez kilónként 999 forintért is elérhető volt az Auchanban, a Tesco 1499 forintért kínálta a pakkot, az Intersparban ottjártunkkor nem volt összekészített kocsonya-alapanyag.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Narancsot kilónként 219 forintért kínált az Auchan, 329-ért a Tesco. Az Intersparban éppen vödrös akció volt, az áruház szerint kb. 5 kiló gyümölcs fért egy vödörbe, amit így összességében 899 forintért kínáltak (ez 180 forintos kilónkénti árat jelentene, vödörrel együtt). Aki nem akart ennyit venni, kilónként 250-ért találhatott narancsot.

Aki halfélét enne kevés pénzből, a Tescóban már kilónként 676 forintért vehet mirelit panírozott halrudacskát (Tesco Fish Fingers). Az Auchan 740-ért Ocean Catch márkájú halrudacskát kínál, az Intersparban 699-ért viszont igazi halat is vehetünk, ennyi volt ugyanis a mirelit pangasius kilója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
Vásárló Nem csak akkor érdemes szervizbe menni, ha baj van
Márkázott tartalom | 2025. október 13. 10:09
Sokan csak akkor keresnek autószervizt, amikor már világít a hibajelző, esetleg furcsa hangokat ad ki a motor. Pedig a rendszeres karbantartás nemcsak a hibák megelőzésére jó, de segít abban is, hogy az autó hosszabb távon megbízható maradjon. Egy jól karbantartott jármű ritkábban hagy cserben, kevesebb váratlan költséget okoz, és az utazás is nyugodtabb vele. A szervizbe járás tehát nem csak a műszaki vizsga előtti kapkodásról szólhat, hanem egy tudatos, előrelátó hozzáállásról is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG