1p
Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletek, az üzemanyagtöltő állomások, valamint a bútor- és műszakicikk-üzletek kiskereskedelmi forgalmának volumene esett, de a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma dinamikusan nőtt.

Júliusban a kiskereskedelmi forgalom 731 milliárd forintot tett ki, ami azt jelenti, hogy a forgalom volumene  2,6%-kal csökkent tavaly júliushoz képest. Az év első hét hónapjában 1,3%-kal mérséklődött, 4524 milliárd forint értékű forgalom realizálódott - a Központi Statisztikai Hivatal szerint.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene júliusban 2,4%-kal csökkent, az év első hét hónapjában lényegében stagnált az előző év azonos időszakához képest. A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának volumene júliusban 2,5%-kal, az első hét hónapban 2,1%-kal maradt el az előző év azonos időszakától.

A ruha, cipő és a parfüm megy

Júliusban a legnagyobb mértékű csökkenés (8,1%) a bútor-, műszakicikk-üzletekben jelentkezett. Mérséklődtek továbbá az eladások a használtcikk-üzletekben, illetve a könyv-, számítástechnika-, egyéb üzletekben. Ugyanakkor stagnált a forgalom volumene az iparcikküzletekben és a gyógyszer-, gyógyászatitermék-üzletekben, miközben folytatódott a dinamikus bővülés a csomagküldő és internetes kiskereskedelemben (27,1%), valamint az előző évinél nagyobb volumenű forgalom realizálódott az illatszerüzletekben és a textil-, ruházati és cipőboltokban.

Folytatódott – a magas üzemanyagárak mellett – az üzemanyagtöltő állomások értékesítésének csökkenése, az eladások júliusban 2%-kal, az első hét hónapban 2,8%-kal mérséklődtek.

Csak a turizmus miatt tankoltunk többet

Az egy hónappal korábbihoz mérten – a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint – a kiskereskedelmi forgalom volumene 0,4%-kal mérséklődött. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem 0,9%-kal csökkent, a nem élelmiszer-kiskereskedelem lényegi elmozdulást nem mutatott, viszont az üzemanyag-kiskereskedelem – a turisztikai szezon és a nemzetközi közúti tranzitforgalom következtében 2,2%-kal növekedett - derül ki a KSH adataiból.

Európai Unió

Az Eurostat szeptember 5-én megjelent sajtóközleménye szerint – a naptárhatástól megtisztított adatok alapján – a kiskereskedelmi eladások az Európai Unió 27 tagállamában 2012. júliusban lényegi elmozdulást nem mutattak (-0,2%), míg az eurózóna országaiban 1,7%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Júliusban az országok nem teljes körére rendelkezésre álló adatok 11 tagállamban bővülést, egyben stagnálást, tízben csökkenést mutattak. A térség – arányukat tekintve – jelentősebb országai közül az Egyesült Királyságban 4,4%-kal, Franciaországban 3%-kal nőtt, míg Németországban 1%-kal visszaesett a kiskereskedelem volumene.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai júliusban 2,4%-kal csökkentek, ugyanakkor az első hét hónapban összességében 1,3%-kal haladták meg az előző év azonos időszakit.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG