3p
Nemcsak az élelmiszerek, de a fogkrém se olyan nálunk, mint Ausztriában.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményéből kiderült, a folyamatos vizsgálat fókuszában áll minden lakásban megtalálható háztartás-vegyipari és kozmetikai cikkek, a mosószerek, mosogatószerek, súrolószerek, öblítők, wc tisztítók, folyékony szappanok, samponok, tusfürdők, babafürdetők, fogkrémek, gyermekfogkrémek.
Néhány hete a Nébih talált eltéréseket egyebek mellett nápolyinál, kólánál, kakaópornál, tonlhalkonzervnél, levespornál vagy épp a Nutella mogyorókrémnél.

A fogyasztóvédelmi hatóság a magyarországi mintákat többféle üzletláncból, diszkontáruházakból szerezte be (pl.: Tesco, Müller, Dm, Spar, Ázsia Center). Az összehasonlító vizsgálatok során egyes termékek esetében Ausztriából és Németországból is vettek mintákat a szakemberek, ez utóbbi azonban szűk termékköre terjedt ki. A jelenleg is zajló vizsgálatok során a szakemberek azt ellenőrzik, hogy a hazai és külföldi termékek minősége milyen mértékben tér el egymástól, és az egyes termékek címkézése mennyire felel meg az előírásoknak.

Más a fogkrém nálunk, mint Ausztriában

Az első vizsgálatok azt mutatják, hogy az ellenőrzött fogkrémeknél a mért fluortartalom eltérő mértékben nem felelt meg a címkén feltüntetett értéknek sem az Ausztriában, sem pedig a Magyarországon vásárolt minták esetében. Volt olyan fogkrém, amelyben a Magyarországon forgalmazott termékben jelentősen kevesebb volt a fluortartalom. A csomagoláson, a tubuson feltüntetett fluortartalomra vonatkozó érték megjelölése a gyártó által vállalt mennyiséget tükrözi. Amennyiben a valós, mért érték nem felel meg a címkén feltüntetett értéknek, úgy ezen információ alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére, így ez Magyarországon hatósági eljárást von maga után.

"A kettős minőségű termékek jelenléte a piacon fogyasztóvédelmi szempontból is fontos probléma, ezért a fogyasztóvédelmi terület összehasonlító vizsgálatokkal igyekszik kiszűrni a nem megfelelő minőségű háztartási vegyipari termékeket és kozmetikai termékeket. A folyamatosan zajló ellenőrzéseknek, vizsgálatoknak az a célja, hogy a kereskedők és gyártók önként vonják ki a forgalomból, vegyék le a polcokról a gyengébb minőségű termékeket. Addig folytatódnak az ellenőrzések, ameddig nem teljesül az a cél, hogy egységes minőségű termékek jelenjenek meg a kereskedelmi forgalomban” – mondta Kara Ákos infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár.

Kara Ákos szerint indokolt volt megindítani azt a rendszeres vizsgálatot, amely a továbbiakban is folytatódni fog.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Élelmiszerhorror: két éves csúcson az árak
Privátbankár.hu | 2025. augusztus 8. 19:51
Nem hozott jó híreket a FAO.
Vásárló Most végre könnyebb levegőt venni: fordulat a családi nagybevásárlásnál
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. augusztus 7. 05:44
Közel egy éve nem látott szintre mérséklődött az élelmiszer-infláció a hipermarketekben a Privátbankár legújabb Árkosár felmérése szerint. A családi nagybevásárlás költségei kedvező irányba mozdultak el, az élelmiszerárak növekedésének üteme lassult: a júliusi két számjegyű áremelkedés augusztusra egy számjegyűre szelídült. Augusztus 20-hoz közeledve kíváncsiak voltunk, hogy mennyiért adják az áruházláncok a kenyeret, illetve mennyibe kerülhet a lekvárfőzés.
Vásárló Minőségi és tartós teraszburkolatok előnyei
Márkázott tartalom | 2025. augusztus 2. 13:27
Sokan álmodnak arról, hogy egy szép és időtálló teraszon pihenhessenek. Az építészetben és lakberendezésben komoly szerepet kapnak azok a burkolatok, amik biztosítják a kültéri tér kellemes megjelenését. Ez vajon elérhető?  
Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG