3p
A múlt hónaphoz képest ugyan drágább lett a nagybevásárlás, a tavalyinál azonban még most is sokkal olcsóbban tudtuk megtölteni a szekeret a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérésében. Hosszú idő után élre állt a Tesco.

Július 4-én vettük nyakunkba három hipermarket-lánc egy-egy egységét, hogy megnézzük, 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára hogyan alakult. Mint 2007 óta mindig, ezúttal is ugyanazokat az árakat gyűjtöttük össze az Auchanban, az Intersparban és a Tescóban. Legutóbb is komoly éves árcsökkenést mértünk, utánunk egy nappal a KSH is negatív éves inflációról számolt be.

 

 

Júliusi felmérésünk során azt találtuk: közel 700 forinttal drágább lett a nagybevásárlás, mint egy hónapja - ez azonban tavaly is így volt, így éves szinten ismét negatív lett az árindex. 5,1 százalékkal kevesebbet kellett fizetnünk átlagosan: ez azt jelenti, tavalyhoz képest 950 forinttal több maradhat a vásárlás végén a tárcánkban.

Az előző havi áraknál mindhárom hipermarket többért adta a kosarat, a legnagyobb mértékben ezúttal az Auchan emelt. Éves szinten viszont mindhárom láncnál csökkentek az árak, a legnagyobb mértékben a Tescóban - összességében így hosszú idő után váltás történt az élen. Júliusban ugyanis nem az Auchan, hanem a Tesco kínálta a legolcsóbban a kosarat - igaz, a különbség csak 82 forint.

 

 

Kosarunkat átlagosan 17 767 forintért tudtuk volna megtölteni a három áruház árai alapján. Persze ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban adják, akár 16 305 forintból is megúszhatnánk a vásárlást - ez azonban tripla utazgatással vagy tripla létszámú bevásárlócsapattal járna, úgy meg már nem biztos hogy megéri az egyébként 1462 forintos spórolás.

 

 

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH pénteken közli az infláció júniusi alakulásával kapcsolatos adatait.

Egy hónap alatt harmadával drágult a liszt, ötödével a chips, de 10 százaléknál nagyobb mértékben drágult a narancslé, az ásványvíz, a májas és a csokoládé is. Nagyjából tizedével olcsóbb lett viszont a tea, a kávé és a banán.

Tavalyhoz képest komolyabb (10 százalékot meghaladó) áremelkedést egyes üdítőknél, a tejfölnél és a joghurtnál, egyes felvágottaknál és a chipsnél mértünk. Bő 30 százalékkal olcsóbb lett viszont a tavalyinál a krumpli és az alma, 20 százalékkal pedig a cukor. Több mint 10 százalékkal kevesebbet kell adni a csirkemellért, az olajért, a teáért és a rizsért is, mint tavaly.

Havi legolcsóbbak

Kovászolni való uborkát a Tescóban már 219 forintos kilónkénti áron is találtunk, az Auchan és az Interspar 279-ért adta kilónként az uborkát.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Tortilla chipset, avagy nachót az Interspar már 1592 forintért is árul kilónként (Sam Mills márkájút), az Auchan chilis tortillája 1647,5 forint volt kilónként, míg a Tescóban a műfaj legolcsóbbja a Poco Loco volt 1775,5-ért kilónként.

A jeges teák piacán félelmetesen alacsony árakat is találhat az ember: az Intersparban az Ice Gold literje mindössze 49,5 forint volt otjártunkkor. Az Auchanban a Fresh Ice citromos-édesítőszeres változata literenként 52 forint, a Tescóban az őszibarackos, zöldteás és citromos sajátmárkás termék is ennyibe kerül literenként.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új korszakba lép a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. december 3. 12:56
Hiába a hírnév, a Dr. Martensnél a túlélésről szólt az elmúlt fél év.
Vásárló A Temu megtalálta a vásárlók gyenge pontját
Buksza blog | 2024. december 3. 11:48
Egy évvel ezelőtt a két kínai online óriás, amelyek hatalmas felfordulást hoztak a kiskereskedelemben, még nem tudták kimazsolázni az év végi bevásárlási szezon legjobb falatját.
Vásárló Ijesztő drágulás a magyar diszkontokban – majdnem a duplájára nőtt a legolcsóbb tojások ára
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. december 2. 05:41
Összességében visszafogottan emelkedett havi és éves szinten is a diszkontokban megvehető alapélelmiszerek ára a Privátbankár Diszkont Árkosara szerint. Ugyanakkor a tojás egészen durva mutatvánnyal rukkolt elő, ami a külföldi helyzetet tekintve annyira nem is meglepő. 
Vásárló A kozmetikai ipar trükkjei – nesze neked, fogyasztóvédelem
Elek Lenke | 2024. december 1. 14:46
Elképesztő mennyiségű, márkájú, fajtájú arc-, kéz- és lábkrémet, lemosót, tonikot, arcmaszkot, szemránckrémet lehet kapni – de hogy melyiket válasszuk, abban senki sem segít. Közben trükkök százaival próbálnak minket befolyásolni.
Vásárló Éves megyei matrica – egy költséghatékony opció
Márkázott tartalom | 2024. november 28. 10:54
Az autópálya matrica kínálat változásainak első lépése a 2015-ben, vármegyékre érvényes matricák bevezetése volt. Az új termék népszerűsége pedig azóta is töretlen, hiszen évek óta az eladási statisztikák élén találhatjuk azt, ez pedig várhatóan jövőre sem változik.
Vásárló A nap képe: dupla annyiba kerül a kolbász Budapesten, mint Bécsben
Privátbankár.hu | 2024. november 27. 17:04
Hihetetlenül hangzik, de igaz: a magyar fővárosban sokkal drágább az utcán kolbászozni, mint az osztrákban.
Vásárló Mi kell egy modern ergonomikus irodába?
Márkázott tartalom | 2024. november 25. 17:48
A modern, egészséges munkakörnyezet már régen nem csupán egy asztal és egy szék kombinációját jelenti. Az ergonomikus iroda kialakítása kulcsfontosságú a munkavállalók egészsége, kényelme – és produktivitása szempontjából is. A dolgozók fizikai és mentális jólétének támogatása kulcsfontosságú egy vállalat működése során, hiszen ezáltal elhivatottságuk, munkakedvük és hatékonyságuk is nő, de mi mindenre van szükség egy ergonomikus iroda kialakításához? Ezt vizsgáljuk az alábbiakban. 
Vásárló Árat csökkentett a Penny tulajdonosa az egyik kedvenc piacán
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 24. 19:44
A kelet- és közép-európai országok kiskereskedelmének sokszínűségére példa, hogy a Magyarországon a Pennyvel jelen lévő német REWE Group Bulgáriában a Billa áruházakkal szerzett nagy piaci részesedést.
Vásárló Kedves Temu, kérlek, menj innen!
Buksza blog | 2024. november 24. 14:31
Miközben a számos országban letarolják az online kereskedelmet az ágazat kínai óriásai, Délkelet-Ázsiában nem fogadják tárt karokkal a „nagy sárkányokat”. Magyarország és ellencsapásra készül. 
Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG