3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Több mint 30 ezer forintot költöttünk átlagosan ajándékra, és még ehhez jött az ünnepi készülődés költsége. A magyarok fele többet szeretett volna költeni, de kevesen nyúltak hitelhez - megvan, mik voltak a slágerajándékok.

- A Cofidis Hitel Monitor első negyedéves felmérése szerint átlagosan 34 700 forintot költöttünk karácsonyi ajándékokra.

- A 2013-as ünnepi szezonban a lakosság 90%-a vásárolt meglepetést legalább egy ember számára, átlagosan 6 100 forint értékben.

- A megkérdezettek 10%-a nem vett ajándékot senkinek.

- A megkérdezettek fele többet szeretett volna költeni.

- Kevesen vásároltak hitelből ajándékot.

A Cofidis Hitel Monitor 500 fő megkérdezésével, reprezentatív felmérés keretében a társadalom fogyasztási szokásait és hitelekkel kapcsolatos attitűdjét követi nyomon. A mostani kutatásban a lakosság karácsonyi költési szokásait is vizsgálták.

A fiatalok kevesebbet költöttek

Eszerint az átlagos ajándékra költött összeg 34 700 forint volt. Az ajándékokon kívül a megkérdezettek 94%-a még átlagosan 23 900 forintot költött el ünnepi készülődésre (pl. karácsonyfa, díszítés, karácsonyi ételek-italok). Az összes karácsonyi költés átlaga 55 400 forint volt, azonban a fiatal (18-29 éves) korosztály alacsonyabb összeget (42 000 forint) költött, mint az idősebbek (60 000 forint).

Tízből kilenc hazai lakos vásárolt ajándékot legalább egy ember számára az ünnepek alkalmából. A férfiak körében magasabb azoknak az aránya, akik nem vettek senkinek ajándékot, mint a nők esetén (16% és 5%). Az emberek átlagosan 6 szerettüket lepték meg valamivel.

Csak a magyarok fele elégedett

Ezek voltak a sláger-ajándékok

A karácsonyi szezon legnépszerűbb ajándékai a ruházat, a kiegészítők, a szépségápolási cikkek, a könyvek és a játékok voltak. Relatíve sokan vásároltak még márkás élelmiszert, italt is ajándékként, illetve dísztárgyat és dekorációs kelléket. Nagyobb, drága technikai eszközök kevés helyen kerültek a fa alá, mindössze a lakosság 1%-a vásárolt laptopot, asztali számítógépet, netbookot, DVD lejátszót vagy házimozit.

A 2012-es évhez viszonyítva nem változott érdemben a karácsonyi költések nagyságrendje, a relatív többség (52%) ugyanannyit tudott áldozni a karácsonyi ünnepekre, mint az azt megelőző évben, a lakosság 22%-a többet, míg 26%-a kevesebbet tudott költeni az ünnepekre. Az ünnepekre fordítható pénzösszeg tekintetében a megkérdezettek fele (49%) tekinthető elégedettnek; ők úgy érzik, hogy mindent meg tudtak vásárolni karácsonyra, amit szerettek volna. Megközelítőleg ugyanennyien (51%) vannak azok, akik úgy gondolják, hogy valamivel kevesebbet vagy sokkal kevesebb összeget tudtak fordítani az ünnepekre, mint amennyit szerettek volna.

Azok, akik kevesebbet tudtak áldozni az ünnepekre a kívántnál, leginkább a közvetlen családtagoknak szánt karácsonyi ajándékok mennyiségét vagy értékét illetően voltak kénytelenek lejjebb adni az igényekből.

Miből vásárolgattunk?

A karácsonyi kiadásokat a lakosság kétharmada (68%) részben a havi fizetéséből finanszírozta, harmaduk gyűjtött kimondottan erre a célra, míg 26%-uk olyan félretett pénzhez nyúlt hozzá, amit nem kifejezetten erre a célra szánt. 6%-uk vett igénybe valamilyen hitelt azért, hogy az ünnepi kiadásokat fedezni tudja.

A hazai lakosság 26%-a online vásárolta a karácsonyi ajándékot. A kutatásban résztvevők többsége utánvéttel fizetett a rendelt árukért, vagy a helyszínen vette át a terméket készpénzes fizetéssel. Az online fizetési lehetőséget kevesen vették igénybe, 14% fizetett bankkártyával interneten keresztül, 18%-uk pedig banki átutalással az ajándékokért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Friss
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG