3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint 30 ezer forintot költöttünk átlagosan ajándékra, és még ehhez jött az ünnepi készülődés költsége. A magyarok fele többet szeretett volna költeni, de kevesen nyúltak hitelhez - megvan, mik voltak a slágerajándékok.

- A Cofidis Hitel Monitor első negyedéves felmérése szerint átlagosan 34 700 forintot költöttünk karácsonyi ajándékokra.

- A 2013-as ünnepi szezonban a lakosság 90%-a vásárolt meglepetést legalább egy ember számára, átlagosan 6 100 forint értékben.

- A megkérdezettek 10%-a nem vett ajándékot senkinek.

- A megkérdezettek fele többet szeretett volna költeni.

- Kevesen vásároltak hitelből ajándékot.

A Cofidis Hitel Monitor 500 fő megkérdezésével, reprezentatív felmérés keretében a társadalom fogyasztási szokásait és hitelekkel kapcsolatos attitűdjét követi nyomon. A mostani kutatásban a lakosság karácsonyi költési szokásait is vizsgálták.

A fiatalok kevesebbet költöttek

Eszerint az átlagos ajándékra költött összeg 34 700 forint volt. Az ajándékokon kívül a megkérdezettek 94%-a még átlagosan 23 900 forintot költött el ünnepi készülődésre (pl. karácsonyfa, díszítés, karácsonyi ételek-italok). Az összes karácsonyi költés átlaga 55 400 forint volt, azonban a fiatal (18-29 éves) korosztály alacsonyabb összeget (42 000 forint) költött, mint az idősebbek (60 000 forint).

Tízből kilenc hazai lakos vásárolt ajándékot legalább egy ember számára az ünnepek alkalmából. A férfiak körében magasabb azoknak az aránya, akik nem vettek senkinek ajándékot, mint a nők esetén (16% és 5%). Az emberek átlagosan 6 szerettüket lepték meg valamivel.

Csak a magyarok fele elégedett

Ezek voltak a sláger-ajándékok

A karácsonyi szezon legnépszerűbb ajándékai a ruházat, a kiegészítők, a szépségápolási cikkek, a könyvek és a játékok voltak. Relatíve sokan vásároltak még márkás élelmiszert, italt is ajándékként, illetve dísztárgyat és dekorációs kelléket. Nagyobb, drága technikai eszközök kevés helyen kerültek a fa alá, mindössze a lakosság 1%-a vásárolt laptopot, asztali számítógépet, netbookot, DVD lejátszót vagy házimozit.

A 2012-es évhez viszonyítva nem változott érdemben a karácsonyi költések nagyságrendje, a relatív többség (52%) ugyanannyit tudott áldozni a karácsonyi ünnepekre, mint az azt megelőző évben, a lakosság 22%-a többet, míg 26%-a kevesebbet tudott költeni az ünnepekre. Az ünnepekre fordítható pénzösszeg tekintetében a megkérdezettek fele (49%) tekinthető elégedettnek; ők úgy érzik, hogy mindent meg tudtak vásárolni karácsonyra, amit szerettek volna. Megközelítőleg ugyanennyien (51%) vannak azok, akik úgy gondolják, hogy valamivel kevesebbet vagy sokkal kevesebb összeget tudtak fordítani az ünnepekre, mint amennyit szerettek volna.

Azok, akik kevesebbet tudtak áldozni az ünnepekre a kívántnál, leginkább a közvetlen családtagoknak szánt karácsonyi ajándékok mennyiségét vagy értékét illetően voltak kénytelenek lejjebb adni az igényekből.

Miből vásárolgattunk?

A karácsonyi kiadásokat a lakosság kétharmada (68%) részben a havi fizetéséből finanszírozta, harmaduk gyűjtött kimondottan erre a célra, míg 26%-uk olyan félretett pénzhez nyúlt hozzá, amit nem kifejezetten erre a célra szánt. 6%-uk vett igénybe valamilyen hitelt azért, hogy az ünnepi kiadásokat fedezni tudja.

A hazai lakosság 26%-a online vásárolta a karácsonyi ajándékot. A kutatásban résztvevők többsége utánvéttel fizetett a rendelt árukért, vagy a helyszínen vette át a terméket készpénzes fizetéssel. Az online fizetési lehetőséget kevesen vették igénybe, 14% fizetett bankkártyával interneten keresztül, 18%-uk pedig banki átutalással az ajándékokért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG