4p

Hamarabb hazhozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Első ránézésre nem is jártunk rosszul az élelmiszerárak változásával: az előző hónaphoz képest csökkentek egy kicsit az árak a hipermarketekben, tavaly novemberhez képest pedig átlag alatt drágult a nagybevásárlás. Ha viszont csak az alapélelmiszereket nézzük, akkor már csak úgy repkednek a kétszámjegyű emelkedések.

Ahogy közel 13 éve minden hónap elején, most is végiglátogattuk három hazai üzletlánc egy-egy hipermarketét, hogy megnézzük, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Az eredmény első ránézésre (a vásárlók szempontjából) nem is olyan rossz: tavaly novemberhez képest valamelyest emelkedtek az árak, de az elmúlt hónapokban jellemző össz-inflációhoz képest alacsonyabb, 1,5 százalékos mértékben. (A fogyasztói árak legalábbis a KSH legfrissebb adatai szerint átlagosan 2,8 százalékkal voltak magasabbak szeptemberben az egy évvel korábbiaknál.) Az előző havinál pedig olcsóbb lett a nagybevásárlás novemberben.

Egy év alatt az Auchan, az Interspar és a Tesco is emelt az árain, azonban nem jelentős mértékben: a legkevésbé az Intersparban drágult a bevásárlás (+0,7%), a legnagyobbat a Tesco emelte az árain (+2,7%). Az előző hónaphoz képest a Tesco és az Interspar gyakorlatilag nem változtatott az árain (pár forintos plusz-mínusz), az Auchan viszont közel 2 százalékkal kevesebbet kért a minta-élelmiszerkosárért, mint októberben.

A Tesco maradt így a legolcsóbb, viszont nagyon összerázódott a mezőny: alig 3 százalék a különbség a két véglet között, ami nem éri el a 600 forintot sem - most szinte tényleg mindegy volt, hol intézzük el a nagybevásárlásunkat.

Az előző hónaphoz képest átlagosan 0,7 százalékkal mérséklődtek az élelmiszerárak, ami azt jelenti, hogy újra 20 ezer forint alá került a végösszeg. Éves szinten 1,6 százalékos átlagos áremelkedést mértünk - ez eddig a legalacsonyabb őszi érték.

Mi lenne, ha mindent ott vennénk meg, ahol a legolcsóbban adják?

Megpróbálkozhatunk azzal is, hogy mindent ott veszünk, ahol a legolcsóbban adják. Ez vagy tripla bevásárlókört jelent (ami nem egy leányálom), vagy tripla bevásárlócsapatot, meglehetősen bonyolult koordinációval - mindenesetre így 18 416 forintból is megúszhatnánk a bevásárlást. Ez azonban csak alig 1500 forintos spórolást jelentene az átlaghoz képest, miközben a mezőny tagjai között ezúttal egyébként sincs nagy különbség, így nem nagyon éri meg a trükközés.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH pénteken teszi közzé az infláció októberi alakulásával kapcsolatos legfrissebb adatait.

Tavaly novemberhez képest jelentősebb, 10 százalékot elérő áremelkedést mértünk a banánnál (+19%), az almánál (+15%), a cukornál (+18,2%), a száraztésztánál (12,5%), a sajtnál (+12%), a kenyérnél (10%) és a tejfölnél (21%). Ahogy arról nemrég egy külön összeállításban is megemlékeztünk: a mindennapok során szükséges termékek, az alapvető élelmiszerek ára őrült módon elszállt az elmúlt időszakban  - az Árkosár-felmérés eredményeiben is tetten érhető folyamat, több alapélelmiszer is szerepel a legnagyobb éves áremelkedések listáján. Sokkal olcsóbban juthatunk viszont teához (-16%), UHT-tejhez (-21%) és krumplihoz (-12%), mint egy éve.

Az előző hónaphoz képest a tojás ára emelkedett a legjobban (+29%), de 10 százalékot meghaladó mértékben drágult a chips, a sajt, a túró rudi és a tejföl is. Komolyabb árcsökkenést egy hónap alatt a krumpli, az alma, a liszt és egyes üdítők esetében mértünk.

Havi legolcsóbbak

Ezúttal is választottunk 3 terméket, és megnéztük, márkára és minőségre való tekintet nélkül hol tudnánk a legolcsóbban beszerezni őket.

Elkezdődött újra a száraz november - aki nem szeretne lemondani a sörről, de tagja akar maradni az újkeletű mozgalomnak, választhatja az alkoholmentes változatokat. Ezek közül is azokat néztük meg, amelyek teljesen alkoholmentesek, 0,0% az alkoholtartalmuk (merthogy alkoholmentesnek nevezhető az a termék is, amely egyébként legfeljebb 0,5 százaléknyi alkoholt tartalmaz). A legolcsóbban 199-ért Drehert találtunk - az Intersparban ennyiért "rendes" Dreher 24-et adtak, az Auchanban pedig a gyümölcsös változatokat. A Tescóban 209 forint volt egy doboz Dreher gyümölcsös sörpótlék, 219 forint pedig a Buckler.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>>

Márton-naphoz közeledve a libacombot és a vörös- (más értelmezésben lila-) káposztát is megnéztük, hol kaphatnánk meg a legolcsóbban. A Tescóban ottjártunkkor egyáltalán nem árultak libahúst, az Intersparban pedig egész libát találtunk kilónként 1399 forintos áron. Az Auchanban 2299 forintért vehettünk libacombot.

Lilakáposztát legolcsóbban az Intersparban vehettünk, 199 forintért kilónként, az Auchan és a Tesco pedig egyaránt 299-ért adta.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG