1p
A tavalyi negyedik negyedévben eladásainak közel megduplázásával a Samsung és az Apple mögé a harmadik helyre tört fel az okostelefon világpiaci rangsorban a kínai Huawei - közölte pénteken az amerikai IDC piackutató vállalat.

Tavaly a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi azonos periódushoz képest 1,9 százalékkal 482,5 millióra nőttek a mobiltelefon eladások a világpiacon. Az éves eladási szám 0,2 százalékkal 1,712 milliárd darabra csökkent.

Az okostelefon eladások 36,4 százalékkal, 219,4 millióra, a világpiaci mobiltelefon értékesítéseknek már 45,5 százalékára emelkedtek tavaly a negyedik negyedévben. Az éves eladások a 2011-eshez képest 10,1 százalékkal 545,2 millióra emelkedtek tavaly.

A mobiltelefon eladásokban és okostelefon eladásokban is piacvezető Samsung eladási rekordot ért a tavalyi negyedik negyedévben és a teljes évben egyaránt.

A Samsung lenyomta az Apple-t a negyedik negyedévben

Okostelefon-piac negyedik negyedévSamsung

Apple

Huawei

Okostelefonokból a negyedik negyedévben a Samsung 63,7 milliót adott el, 76 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése 22,5-ről 29 százalékra emelkedett.

A Samsung így átvette a piaci elsőséget az Apple-től, amely 47,8 millió okostelefont adott el a tavalyi negyedik negyedévben, 29,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 23 százalékról 21,8 százalékra csökkent.

A tavalyi negyedik negyedév meglepetése a kínai Huawei lett 10,8 milliós, az egy évvel korábbinál 89,5 százalékkal nagyobb okostelefon eladással. A Huawei piaci részesedése 3,5 százalékról 4,9 százalékra emelkedett, a rangsorban pedig az ötödik helyről a harmadikra lépett előre. Az éves okostelefon eladási rangsorban a Huawei a "futottak még" csoportba tartozott.

Az egész tavalyi évet nézve a Nokia a harmadik

Okostelefon-piac 2012-ben

Samsung

Apple

Nokia

Mobiltelefonpiaci rangsor Samsung

Okostelefonokból a Samsung 2012-ben 215,8 millió darabot értékesített, 129,1 százalékkal többet mint 2011-ben. Piaci részesedése pedig a 2011-es 19 százalékról 39,6 százalékra duzzadt.

Éves okostelefon eladásait a Samsung után a második helyen álló Apple 46,9 százalékkal növelte 2012-ben: összesen 136,8 milliót adott el, ami 25,1 százalékos piaci részesedésnek felelt meg az előző évi 18,8 százalék után.

Az éves okostelefon értékesítésben a Nokia állt a harmadik helyen 2012-ben 35,1 millió eladott példánnyal, 54,6 százalékkal kevesebbel mint egy évvel korábban. A Nokia piaci részesedése a 2011-es 15,6 százalékról 6,4 százalékra zsugorodott.

A mobilok terén is a négy nagy cég verseng a dobogóért

A mobiltelefonok rangsora

Samsung

Nokia

Apple

A mobiltelefonok értékesítésében is a Samsung vezette a listát mind a 2012-es negyedik negyedévben, mind pedig az év egészében. A negyedik negyedévben a Samsung 111,2 millió, az egy évvel korábbinál 12,3 százalékkal több, a teljes évben pedig 406 millió, az előző évinél 22,7 százalékkal több mobiltelefont értékesített. A negyedik negyedévben 23 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak a Samsung, az év egészében pedig 23,7 százalékosat. Egy évvel korábban részesedése még 24 százalék, illetve 19,3 százalék volt.

A mobiltelefon világpiacon a rangsorban a második Nokia 2012 negyedik negyedévében 86,3 millió készüléket adott el, 23,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 24 százalékról 17,9 százalékra csökkent. A Nokia tavaly az év egészében 335,6 millió készüléket értékesített, 19,5 százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben, piaci részesedése pedig 24,3 százalékról 19,6 százalékra csökkent.

A Samsung Electronics egyébként  összességében is növekvő negyedéves profitról számolt be. A Samsung 7,04 ezer milliárd koreai won (6,6 milliárd dollár) adózott eredményt mutatott fel a múlt év utolsó negyedében. Ez 76 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 4,01 ezer milliárd wont. A negyedévben elért profit felülmúlta az elemzői várakozásokban szerepelt 6,95 ezer milliárd wont.

A mobiltelefonok világpiacán az Apple a harmadik. A negyedik negyedévben piaci részesedése 7,8 százalékról 9,9 százalékra, 2012 egészében pedig 5,4 százalékról 8 százalékra emelkedett.

A Huawei a mobiltelefon piacon is a tavalyi negyedik negyedévben jelent meg az első öt között számon tartott piaci tényezőként. Egy évvel korábban, 2011 negyedik negyedévében és a 2012-es év egészében is a "futottak még" kategóriában jegyezték. A Huawei a tavalyi negyedik negyedévben 15,8 millió mobiltelefon készüléket értékesített, ami az ötödik helyet biztosította számára a 17,6 milliós ZTE eladások mögött. A Huawei piaci részesedése 3,3 százalékos volt a negyedik negyedévben, a ZTE részesedése pedig 3,6 százalékos.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG