1p
A tavalyi negyedik negyedévben eladásainak közel megduplázásával a Samsung és az Apple mögé a harmadik helyre tört fel az okostelefon világpiaci rangsorban a kínai Huawei - közölte pénteken az amerikai IDC piackutató vállalat.

Tavaly a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi azonos periódushoz képest 1,9 százalékkal 482,5 millióra nőttek a mobiltelefon eladások a világpiacon. Az éves eladási szám 0,2 százalékkal 1,712 milliárd darabra csökkent.

Az okostelefon eladások 36,4 százalékkal, 219,4 millióra, a világpiaci mobiltelefon értékesítéseknek már 45,5 százalékára emelkedtek tavaly a negyedik negyedévben. Az éves eladások a 2011-eshez képest 10,1 százalékkal 545,2 millióra emelkedtek tavaly.

A mobiltelefon eladásokban és okostelefon eladásokban is piacvezető Samsung eladási rekordot ért a tavalyi negyedik negyedévben és a teljes évben egyaránt.

A Samsung lenyomta az Apple-t a negyedik negyedévben

Okostelefon-piac negyedik negyedévSamsung

Apple

Huawei

Okostelefonokból a negyedik negyedévben a Samsung 63,7 milliót adott el, 76 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése 22,5-ről 29 százalékra emelkedett.

A Samsung így átvette a piaci elsőséget az Apple-től, amely 47,8 millió okostelefont adott el a tavalyi negyedik negyedévben, 29,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 23 százalékról 21,8 százalékra csökkent.

A tavalyi negyedik negyedév meglepetése a kínai Huawei lett 10,8 milliós, az egy évvel korábbinál 89,5 százalékkal nagyobb okostelefon eladással. A Huawei piaci részesedése 3,5 százalékról 4,9 százalékra emelkedett, a rangsorban pedig az ötödik helyről a harmadikra lépett előre. Az éves okostelefon eladási rangsorban a Huawei a "futottak még" csoportba tartozott.

Az egész tavalyi évet nézve a Nokia a harmadik

Okostelefon-piac 2012-ben

Samsung

Apple

Nokia

Mobiltelefonpiaci rangsor Samsung

Okostelefonokból a Samsung 2012-ben 215,8 millió darabot értékesített, 129,1 százalékkal többet mint 2011-ben. Piaci részesedése pedig a 2011-es 19 százalékról 39,6 százalékra duzzadt.

Éves okostelefon eladásait a Samsung után a második helyen álló Apple 46,9 százalékkal növelte 2012-ben: összesen 136,8 milliót adott el, ami 25,1 százalékos piaci részesedésnek felelt meg az előző évi 18,8 százalék után.

Az éves okostelefon értékesítésben a Nokia állt a harmadik helyen 2012-ben 35,1 millió eladott példánnyal, 54,6 százalékkal kevesebbel mint egy évvel korábban. A Nokia piaci részesedése a 2011-es 15,6 százalékról 6,4 százalékra zsugorodott.

A mobilok terén is a négy nagy cég verseng a dobogóért

A mobiltelefonok rangsora

Samsung

Nokia

Apple

A mobiltelefonok értékesítésében is a Samsung vezette a listát mind a 2012-es negyedik negyedévben, mind pedig az év egészében. A negyedik negyedévben a Samsung 111,2 millió, az egy évvel korábbinál 12,3 százalékkal több, a teljes évben pedig 406 millió, az előző évinél 22,7 százalékkal több mobiltelefont értékesített. A negyedik negyedévben 23 százalékos piaci részesedést tudhatott magáénak a Samsung, az év egészében pedig 23,7 százalékosat. Egy évvel korábban részesedése még 24 százalék, illetve 19,3 százalék volt.

A mobiltelefon világpiacon a rangsorban a második Nokia 2012 negyedik negyedévében 86,3 millió készüléket adott el, 23,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, piaci részesedése pedig 24 százalékról 17,9 százalékra csökkent. A Nokia tavaly az év egészében 335,6 millió készüléket értékesített, 19,5 százalékkal kevesebbet, mint 2011-ben, piaci részesedése pedig 24,3 százalékról 19,6 százalékra csökkent.

A Samsung Electronics egyébként  összességében is növekvő negyedéves profitról számolt be. A Samsung 7,04 ezer milliárd koreai won (6,6 milliárd dollár) adózott eredményt mutatott fel a múlt év utolsó negyedében. Ez 76 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi 4,01 ezer milliárd wont. A negyedévben elért profit felülmúlta az elemzői várakozásokban szerepelt 6,95 ezer milliárd wont.

A mobiltelefonok világpiacán az Apple a harmadik. A negyedik negyedévben piaci részesedése 7,8 százalékról 9,9 százalékra, 2012 egészében pedig 5,4 százalékról 8 százalékra emelkedett.

A Huawei a mobiltelefon piacon is a tavalyi negyedik negyedévben jelent meg az első öt között számon tartott piaci tényezőként. Egy évvel korábban, 2011 negyedik negyedévében és a 2012-es év egészében is a "futottak még" kategóriában jegyezték. A Huawei a tavalyi negyedik negyedévben 15,8 millió mobiltelefon készüléket értékesített, ami az ötödik helyet biztosította számára a 17,6 milliós ZTE eladások mögött. A Huawei piaci részesedése 3,3 százalékos volt a negyedik negyedévben, a ZTE részesedése pedig 3,6 százalékos.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG