1p
A harmadik negyedévben ismét élénkült a használtautó-piac: az időszak során elkelt használt autók összértékének változását mutató Használtautó-index 2,8 százalékponttal áll magasabban, mint a második negyedév végén. A lassan növekvő újautó-eladások miatt lecserélt autók mellett egyre érezhetőbben élénkíti a piacot a behozott használt járművek számának folyamatos növekedése is. A használtautó-import több mint harmadát három márka, a Volkswagen, a BMW és az Opel tette ki.
Forrás: a Használtautó.hu adatbázisa

 

A használt személyautók átlagára a másfél millió forintos szint körül stabilizálódik, a harmadik negyedévben ismét valamivel több használt jármű cserélt gazdát, mint az előző időszakokban – értékeli az adatokat Szemes Árpád, a Használtautó.hu ügyvezetője. A piacot egyre nagyobb mértékben befolyásolja a használt autók importja: miközben 2010-ben az eladások teljes mennyiségének alig négy százalékát tették ki a behozott személygépkocsik, az idei év első kilenc hónapjában ez az arány már 11,6 százalék volt.

A szakember szerint az év hátralévő részében az ismét emelkedő árfolyamok szabhatnak gátat az import további bővülésének, a piac egészét tekintve pedig a gyenge kereslet korlátozhatja az index további emelkedését.

Jönnek a külföldi autók: VW, BMW és Opel a kedvenc

Adatok forrása: DataHouse


Az idei év első kilenc hónapjában 84 százalékkal több autót hoztak be az országba, mint egy évvel korábban. Mindez több okra vezethető vissza. Egyrészt az újautó-eladások továbbra is igen alacsony szinten, évi 50 ezer körül mozognak, így továbbra is nagyon alacsony a néhány éves belföldi autók kínálata. Másrészt az év eleji, a regisztrációs adót érintő kedvező változások az év során erősödő forintárfolyammal párosultak, ami előnyösebb áron tette elérhetővé a külföldi használt autókat.

Az import további előnye, hogy rugalmasan képes igazodni a valós vásárlói igényekhez. A behozott autók között a három legnépszerűbb márka a Volkswagen, a BMW és az Opel volt az első kilenc hónapban, ez a sorrend pedig pontosan egyezik a Használtautó.hu oldalain leggyakrabban keresett márkákkal.

Forrás: DataHouse, illetve a Használtautó.hu adatbázisa (kb. 150 millió lekérdezés alapján)

 

A behozatali lista következő három helyét a Ford, a Mercedes és az Audi foglalja el. A keresések számát tekintve a két német presztízsmárka ugyan megelőzi a Fordot, ám azok átlagosan magasabb árfekvése miatt a keresők egy része végül egy könnyebben elérhető márkát választ magának. A kereséseket tekintve a nyolcadik leggyakoribb márka a Suzuki, de ezen igények legnagyobb részét a hazai piac elégíti ki, így ez a márka nem került fel az import használtautók márkáinak tízes listájára.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG