1p
A kiskereskedelmi forgalom első negyedéves visszaeséséhez képest a ruházati cikkek forgalma csupán kis mértékben csökkent
A kiskereskedelmi forgalom első negyedéves visszaeséséhez képest a ruházati cikkek forgalma csupán kis mértékben csökkent. A divatmárkák stratégái így talán nem annyira borúlátóak, mint korábban, azonban várható még néhány döccenő az év folyamán. Nem árt odafigyelni az árfolyamkockázatokra is, hiszen hiába a jó eredmény, ha az elszámolás alatt elúszik a nyereség - olvasható a GVA Robertson elemzésében.

A Központi Statisztikai Hivatal első negyedéves adatait figyelve érdekes adatra bukkanhat a figyelmes szemlélő: míg a kiskereskedelem teljes szegmense 3,2 százalékkal, addig a textil-, ruházati és lábbeli forgalom alig 1,2 százalékkal esett vissza az előző év hasonló időszakához képest. (Hogy teljes legyen a kép: az élelmiszerek forgalma 2,6 százalékkal esett vissza, így úgy tűnik a magyar inkább költ ruhára, mint élelemre.) Sőt, egyes bevásárlóközpontokban pozitív visszajelzések is érkeztek az első negyedév forgalmát tekintve a ruházati boltok bérlőitől.

A kiskereskedelemben ugyanis természetes az ingatlan és az elért forgalom összefonódása, hiszen ez a kereskedők által bérelt, vagy tulajdonolt üzlethelyiségekben realizálódik, nem úgy mint az irodapiacon ahol inkább a háttértevékenységeket végzik. „Ezért magától értetődik, hogy ingatlantanácsadóként nem csak az ingatlanpiacot, hanem a kiskereskedelmi piaci tendenciákat is nyomon követjük" – mondta Tilki Róbert, a GVA Robertson, nemzetközi ingatlantanácsadó cég ügyvezető igazgatója. „A bérlői visszajelzések alátámasztják a KSH statisztikáit, miszerint a kiskereskedelem érezhető lassulása ellenére a ruházati boltok forgalma az év első hónapjaiban nem esett jelentősen vissza.

A GVA Robertson felmérése szerint a magyar kiskereskedelmi piacon több éve jelen lévő nemzetközi divatmárkák sem tapasztaltak nagymértékű forgalom visszaesést a 2009. január és márciusi közötti időszakban. Jelen helyzetben azonban a társaságok nemzetközisége a rév, míg az átlagnál jobb forgalom a vám: azaz hiába nem esett vissza a fogyasztás, ha a dollár vagy euró elszámoláson „bukik” az anyacég.

Persze a magyar divatmárkák is ki vannak téve az árfolyamhatásoknak. A költséghatékonyság és versenyképes árszint elérése érdekében az általuk forgalmazott termékeket ugyanis nem Magyarországon, hanem sokkal inkább távol-keleti országokban gyártatják le. Ez esetben a készterméket kell euróban vagy dollárban fizetni, a hazai forgalmazás után a bevétel pedig forintban keletkezik. Mindent összevetve a magyar cégek ugyanazzal a problémával néznek szembe, mint a nemzetközi divatmárkák magyarországi képviselői.

„Annak ellenére, hogy a kiskereskedelmi forgalomban a legkisebb mértékű visszaesést a ruházati boltok könyvelhették el, az árfolyamhatás és a bizonytalan gazdasági környezet óvatosabb terjeszkedési stratégiára készteti a divatmárkák képviselőit” – mondta el Varga Ágnes, a GVA Robertson kiskereskedelmi részlegének vezetője.

A forgalom alakulása természetesen márkánként és bevásárlóközpontonként is eltérő. A jelenlegi viszonyok között azok a divatmárkák lehetnek sikeresek, ahol a jól felépített márka-arculat minőségi termékekkel és ár-érték arányos fogyasztói árakkal párosul. A márka-arculatot erősítik az úgynevezett „monobrand” üzletek, illetve a jól megválasztott elhelyezkedés.

Természetesen a bevásárlóközpontok tulajdonosainak is érdeke, hogy bérlői megfelelő forgalmat bonyolítsanak. Ez egyrészt - a bérleti szerződés feltételeinek függvényében - a bérleti díjból származó bevételekben jelenik meg, másrészt az egész ház forgalmára és népszerűségére jó hatással van egy meghatározó márka. Az üzlethelyiségek piaca idén, bérbeadási szempontból kínálati: a bérlők vannak jobb pozícióban. A bérbeadók számára azonban mégis elengedhetetlen, hogy ismerjék bérlőik működési környezetét, bevételeiket meghatározó piaci tendenciákat. Ezeket az információkat pedig az őket képviselő ingatlantanácsadóknak kell biztosítaniuk - olvasható a GVA Robertson közleményében.

Háborognak a BKV-sok az izzasztó ruha miatt
Kelendőbb a magyar áru, nemcsak az olcsó kell
Spórol a magyar: se villany, se áram, se ruha?
Visszatértünk a turikba 
Ruhára most sem sajnáltuk a pénzt
Mikor kell adózni a munkaruha után?

Privátbankár

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Magyar szakmai partnert választott a dán bajnok: együttműködésre lép a BioTechUSA és a Brøndby IF
PR | 2025. július 29. 12:52
Legendás dán labdarúgó egyesület felkészülését segíti idéntől a BioTechUSA: a tisztán hazai tulajdonú étrendkiegészítők gyártásával és forgalmazásával foglalkozó cégcsoport Dánia egyik legmeghatározóbb futballklubja, a Brøndby IF hivatalos táplálékkiegészítő partnere lett.
Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG