3p
Te is azt hiszed, hogy már kellően képben vagy az okostelefonoddal? Tévedsz. Az alkalmazások robbanásszerű megjelenésével és a telefonok tárolókapacitásának növekedésével egyre nagyobb körülöttünk a digitális zűrzavar. A Kaspersky Lab új tanulmánya rávilágít az elektronikus káosz globális problémáira az internet felhasználók között.

A tanulmány megállapította, hogy az Androidos felhasználók általában 12 új alkalmazást telepítenek havonta, ugyanakkor csupán 10-et törölnek, azaz havonta két újabb alkalmazással terhelik eszközeiket. Minél több telepített alkalmazással rendelkezünk, annál fontosabb, hogy azok kezeléséről is gondoskodjunk. A felmérést kitöltők válaszaiból ugyanakkor kiderül, hogy a felhasználók csupán fele frissíti rendszeresen alkalmazásait, vizsgálja felül a készüléke tartalmát és törli a nem használt dokumentumait és alkalmazásait.

Saját magunkat is veszélybe sodorjuk

Pedig a takarítás és a frissítés most fontosabb, mint valaha, annak érdekében, hogy eredményesen lehessen harcolni az olyan kártékony programok ellen, amelyek az applikációk sérülékenységét használják ki. A cég felmérése megállapította, hogy a felhasználók 28 százaléka csak akkor frissíti alkalmazásait, ha az már nagyon szükséges, ill. 10 százaléka egyáltalán nem is frissíti azokat.

Az egyik fő veszélye a „takarítás” hiányának, hogy az alkalmazások maguk is fenyegetik a felhasználók adatait. A Kaspersky Lab műszaki jellegű megállapításai azt mutatják, hogy az Android alkalmazások 83 százalékának van hozzáférése bizalmas felhasználói adatokhoz, mint például névjegyekhez, üzenetekhez, valamint azt is, hogy hívásokat indíthatnak és SMS-eket küldhetnek.

További észrevételei a kutatásnak, hogy az alkalmazások a felhasználók engedélye nélkül is működhetnek. Átlagosan egy felhasználó 66 alkalmazást telepít az Androidos készülékére. Kiderült, hogy a legnépszerűbb 66 alkalmazásból 54 anélkül elindult a háttérben, hogy a felhasználó a készülékéhez ért volna és ilyen módon napi 22MB adatforgalmat bonyolított felhasználói interakció nélkül.

Az alkalmazások beállításai lehetőséget biztosítanak a felhasználóknak, hogy az adott alkalmazás hozzáférését és működését szigorítsuk és ezáltal ellenőrzés alatt tartsuk.  A felmérés azonban kimutatta, hogy a felhasználók csak 40 százaléka él ezzel a lehetőséggel. Továbbá az emberek csupán 32 százaléka

A Kaspersky adott néhány tanácsot is a rendrakáshoz:

• Rendszerezés: szánj egy kis időt arra, hogy rendszerezed a készülékeken tárolt adatokat (melyik alkalmazás – milyen adatot tárol)

• Takarítás: töröld a nem használt alkalmazásokat és dokumentumokat!

• Frissítés: rendszeresen frissítsd az alkalmazásokat és a szoftvert!

• Megbízható forrásból tölts le alkalmazásokat valamint szoftvereket!

A techcég egyébként jól illusztrálta, hogy hogyan falják fel az applikációk a személyes adatainkat:

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG