5p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Februárban is tovább folytatódott az áremelkedés a hazai hipermarketekben: havi és éves szinten is feljebb mentek az árak. A vizsgált termékek közül drámaian sokat drágult a burgonya egy év alatt. Közelít a Valentin-nap, mennyiért lehet kihozni egy alacsony költségvetésű romantikázást?
Valenti-nap a Tescóban (Fotó: Privátbankár.hu)

Ahogy minden hónap elején, így februárban (ezúttal a cikk megjelenésének napján, február 11-én) is ellátogattunk az Auchan, az Interspar és a Tesco egy-egy áruházába, hogy megnézzük, hogyan alakultak az árak. Ehhez most is ugyanazt a 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarat használtuk fel.

A vizsgált három hipermarket közül kettőben mértünk drágulást, egyben lejjebb mentek az árak az előző hónaphoz viszonyítva, de csak hajszálnyival: 0,4 százalékkal fizettünk kevesebbet most az Auchanban, mint januárban. Komolyabb drágulás volt a Tescónál, szerényebb az Intersparnal. Előbbinél 5,8 százalékkal, utóbbinál 1,9 százalékkal nőttek az árak egy hónap alatt.

Ha éves távlatban vizsgáljuk az árak alakulását, akkor már mindhárom láncnál drágulást láthatunk. Éves szinten komolyabb, 3,1 százalékos, januárhoz képest már valamivel szerényebb, 2,3 százalék emelkedést mértünk. Az Auchanban 6,6, az Intersparban 1,9, a Tescóban 1 százalékkal volt magasabb a számla vége, mint tavaly február elején. Így jött ki élelmiszerkosarunk átlagára ezúttal rekord szintet elérve, 20 ezer forint fölé, egészen pontosan 20 282 forintra. Több mint 10 éves felmérésünk során, még soha nem került ennyibe a havi nagybevásárlás.

Ezúttal az Interspar elveszítette januári első helyét. Ezúttal a Tescóban fizettük a legkevesebbet (19 994 forintot). Csak itt, ennél az egységnél sikerült 20 ezer forint alatt kihozni a nagybevásárlást. Az Intersparnál ugyanezért 20 277 forintot, az Auchanban 20 574 forintot hagytunk. Január után, amikor is az Auchan drágult a legjobban, ezúttal egyedül csak ennél a hipermarketnél mérséklődtek az árak.

Minden Árkosár-cikkünkbe beleírjuk, így most is megtesszük: akkor járnánk a legjobban, ha mindent ott szereznénk be, ahol a legolcsóbb. Ez lényegében kivitelezhetetlen feladat lenne, de ha nem sajnálnánk rá az időt és az energiát a mostani hidegben, akkor 20 282 forintba kerülne a nagybevásárlás és 1354 forintot spórolhatnánk az átlagárhoz képest.

Az árváltozás százalékos mértéke az előző év azonos időszakához képest
- azaz a Privátbankár.hu Árkosár-felmérésének éves árindexe

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Januárhoz képest komolyabb árcsökkenést az üdítőknél mértünk (15 százalék), a legnagyobb havi áremelkedést (14 százalékot) a burgonyánál találtuk. (Ennek okairól részletesen itt is írtunk). Ugyanakkor ha éves szintet nézünk, ennél még drámaibb az áremelkedés: egy év alatt a burgonya ára 85,3 százalékkal drágult. Felmérésünket alátámasztja az Agrárgazdasági Kutató Intézet nemrég kiadott jelentése is, miszerint január második héten a Budapesti Nagybani Piacon kilogrammonként 140 forint volt a burgonya bruttó termelői átlagára, miközben egy évvel ezelőtt 80 forintot kellett fizetni érte. A kiskereskedelemben a mosott, csomagolt burgonya már 300 forint körüli áron kapható.

A burgonya után komolyabb áremelkedést a chipsnél, a kenyérnél és az égetett szesznél mértük: egy év alatt 23,1 százalékkal kerül többe a ropogtatnivaló, amihez valószínűleg a chipsadó is hozzájárult, a kenyér 20,3 százalékkal kerül többe, mint 2018 elején, de 20 százalék feletti drágulást mértünk az égetett szesz esetében, drágult a kóla (16,3 százalék) és a túró desszert (10,1 százalék) is.

10 százalék felett drágult más terméknél nem mértünk. Januárhoz viszonítva olcsóbb lett viszont az üdítő (-15 százalék), a liszt (-6,3 százalék), a chips (-6,6 százalék) és a narancsléért is (-5,2 százalék) valamivel kevesebbet fizethetünk.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>>

Havi legolcsóbbak

Ahogy minden hónapban, most is kiválasztottunk három terméket, amelyeknek külön megnéztük az árát. Mivel csütörtökön Valentin-nap lesz, idén is megnéztük, mennyibe kerül egy alacsony költségvetésű ünneplés. Hogy összehasonlítható legyen az este, választásunk most is a pezsgőre, az eperre és a tejszínhabra esett. Pezsgőt a legolcsóbban az Auchanban találtunk: a Rex Danubius félszaraz magyar pezsgő 549 forintot kóstált. Az Intersparban 669 forintért kínálták a Burg márkájú pezsgőt, a Tescóban a legolcsóbb buborékos ital, az Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgő 699 forintba került. Senkit se tévesszen meg a név, ez egy magyar termék. Érdekesség, tavaly az Auchanban volt a legolcsóbb a pezsgő, a Szovjetszkoje Igrisztoje-t 599 forintért adták.

A KSH kedden teszi közzé a fogyasztói árak januári alakulásáról szóló inflációs adatot.

Annak aki a csütörtöki romantika mellé eperrel is kedveskedne párjának, kicsit nehéz dolga van. A három hipermarket közül egyedül a Tescóban találtunk tél végén a gyümölcsből. 1997 forintos kilónkénti áron adták a spanyol epret, szív formájú dobozban. Egyébként a három hipermarket közül, amelyeket felkerestünk, az Auchan készült leginkább a szerelmesek ünnepére, amit a pénztárnál készített fotónk is bizonyít. Azért a Tesco is készül az ünnepre, ezt a fenti címlapképünk is mutatja.

Valentin-nap az Auchanban (Fotó: Privátbankár.hu)

Az eper mellé tejszínhab is dukál. Aki nem ragaszkodik ahhoz, hogy igazi tejszínhabot kapjon, az már 269 forintért növényi alapú habot is kap, míg a saját márkás tejszínhabot 349 forintért kínálta az Interspar. A Tescóban 289 forint volt a növényi alapú tejszínhab, a saját márkás termék 429 forintba került. Utóbbinál 10 forinttal olcsóbban, 419 forintért találtunk tejszínhabot az Auchanban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG