3p
Valentin-napon az amerikaiak több mint fele ünnepel, összesen 17,3 milliárd dollárt költenek el. A férfiak persze jóval többet, mint a nők. Vajon hány százalék vásárol ékszert? Hányan szakítanának, ha nem kapnának semmit? Így hanyatlik a Nyugat.

Átlagosan 134 dollárt, azaz mintegy 30 550 forintot költ el egy amerikai polgár idén Valentin-napra – derül ki az amerikai kiskereskedők szövetsége, az NRF előrejelzéséből. Ez 2,2 százalékkal több, mint tavaly, viszont alaposan, majdnem 30 százalékkal meghaladja a 2009-es és 2010-es válságévek 103 dolláros szintjét.

Ez nem jelenti persze azt, hogy minden egyes polgár megünnepli ezt a napot, sőt még csökken is az arányuk, az említett szervezet felmérése szerint a 2013-as 60 százalékról 54 százalékra. Így is 17,3 milliárd dollárt fognak majd összesen elkölteni, a Valentin-nap a kereskedők piros betűs ünnepeinek egyike, mivel jelentősen fellendíti a forgalmat.

A szerelem, illetve a szeretet ünnepének tartott esemény alkalmával az amerikaiak 48,7 százaléka cukorkát ajándékoz, 37,3 százalékuk virágot, 51,2 százalékuk üdvözlőlapot fog küldeni. Körülbelül 19 százalék ékszerrel kedveskedik, ezek összértéke a 3,9 milliárd dollárt is elérheti. Végül az ünneplők 37 százaléka étteremben vagy szórakozóhelyen tölti az estét, ami 3,5 milliárd dollárba fog nekik fájni. (Nyilván sokan többféle dologra is költenek, például vacsora+virág.)


Nem túl meglepő, hogy a férfiak több mint kétszer annyit, 108 dollárt, mintegy 25 ezer forintot költenek átlagosan a párjukra, mint a nők, akik csak 49 dollárt. A korábban említett 134 dollár úgy jön ki, hogy sokan más családtagokra, rokonokra is költenek, nem csak párjukra. Van, aki barátokra, kollégákra, vagy tanárára is gondol ilyenkor. Sőt, kapaszkodjanak meg, 19 százalékuk Valentin-nap alkalmából a házikedvencét is megajándékozza, erre a célra ezek a személyek átlagosan 5,5 dollárt, 1255 forintot fizetnek ki!


Tavaly vicces részletek derültek ki a Satisticbrain oldalon olvasható statisztikából is. Ezek szerint a Valentin-napi képeslapok 85 százalékát a nők vásárolják. Az USA-ban 180 millió képeslapot ajándékoznak ezen a napon, és 196 millió szál rózsának kell meghalnia február 14-e alkalmából. A nők 14 százaléka viszont saját magának küld virágot ezen a napon. Ugyancsak a nők 53 százaléka pedig szakítana, ha ezen a napon nem kapna semmit sem a párjától.

Végül, de nem utolsósorban az USA-ban átlagosan 11 ezer gyermek fogan ezen az egyetlen napon… Ennek ellenére november közepén nincs sok embernek születésnapja, ezt mutatják az osztrák születési statisztikák, amikről nemrég beszámoltunk, de a grafikus amerikai születésnap-térkép is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG