4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Most nem a párkapcsolatról, hanem a vásárlási szokásokról van szó. Egy friss kutatás ugyanis kimutatta, hűségesebbek a magyar fogyasztók, mint az európai átlag. Ehhez persze szorosan hozzátartozik az is, hogy imádjuk a kuponokat, pontgyűjtőket és egyéb hűségprogramokat. Hiszen ahol díjazzák a lojalitást, oda gyakrabban mennek és többet is vásárolnak az emberek.
Kép forrása: Privátbankár

Tíz magyar fogyasztó közül általában vagy teljesen nyolcan lojálisak az élelmiszerüzlethez, ahol vásárolni szoktak, míg az európaiak átlagosan csak heten. Négy magyar közül pedig majdnem hárman jobban szeretnek vásárolni ott, ahol hűségprogramot is kínálnak. Ezért egy kiskereskedelmi vállalat versenyelőnyre tehet szert, ha vevőinek lojalitását kedvezményekkel, előnyökkel honorálja - többek között ezt állapítja meg a Nielsen hatvanhárom országban, köztük Magyarországon végzett felmérése.

Kiemelkedően ragaszkodnak a magyar ügyfelek mobil szolgáltatójukhoz és mobil készülékük márkájához, a vizsgált szolgáltatások közül. Legkevésbé online kiskereskedők és olyan személyes használatú elektronikai készülékek márkái mellett tartanak ki, mint médialejátszó, GPS készülék, digitális kamera, stb.

Hűségprogramok hatnak arra is, hogy a vevők gyakrabban menjenek egy boltba, és a szokásosnál többet vásároljanak. Olyan cégnél, ahol jutalmat kap lojalitásáért, szívesebben marad meg világszerte a válaszadók átlag 74 százaléka. Kétharmad részüket pedig (67%) arra is ösztönzi, hogy többször keresse fel a hűségét jutalmazó üzletet, és többet költsön ott.

Nincs egy kaptafa

Európában a válaszadók 61 százaléka jár olyan üzletbe, amely törzsvásárlóinak kedvezményeket nyújt. Nálunk 46 százalék az arányuk. Persze nem minden vevő vesz részt ilyen programokban.

„Egy kiskereskedő alapvetően növelheti részesedését a fogyasztók költéséből, ha díjazza hűségüket. De ezeket a programokat nem lehet egy kaptafára készíteni. Ugyanis  országonként, de fogyasztói csoportonként is eltérnek a szokások. Egyrészt attól függ az aktivitás, hogy a vásárlók mennyire fogékonyak a kedvezmény-rendszerhez tartozó technológiára, másrészt milyen előnyöket várnak el cserében odaadásukért, továbbá hogy mennyit kell foglalkozniuk a programmal. Ezért a kiskereskedőknek célszerű tisztázniuk, hogy kiket szeretnének vonzani üzletükbe vagy honlapjukra, és ahhoz igazítaniuk hűségprogramjukat” – mondja Louise Keely, a Nielsen globális kiskereskedelmi gyakorlat területének szenior elnökhelyettese.

Valamiért valamit

Ami a várható előnyöket illeti, nem meglepő, hogy a válaszadók többsége elsősorban azért kér hűségkártyát, mert szeretne kapni valamilyen terméket ajándékba vagy árengedményt. Ez vonzza a megkérdezettek átlag 67 százalékát világszerte, 83 százalékát Magyarországon, 82-t pedig átlagosan Európában. Nálunk másodikként plusz szolgáltatások következnek, majd exkluzív termékek vagy részvétel valamilyen eseményen.

Európában a hűségprogramokat legjobban a finnek és a britek kedvelik, 94 illetve 90 százalékos aktív részvétellel, majd Litvánia és Szlovénia következik 89-89 százalékkal. Ezek világszerte a legnagyobb arányok. Kevéssé elterjedt viszont a fogyasztói elkötelezettségnek ez a formája földrészünkön Kazahsztánban (41%) és Dániában (49%). Nem sokkal magasabb a mutató Oroszországban (53%), Törökországban és Hollandiában (54-54%), valamint Ukrajnában (55%).

A részvétel leggyakoribb formája a hűségkártya, amit a lojalitási programok partnereinek átlag 69 százaléka használ Európában. Egyes országokban ennél jóval nagyobb mutatókat regisztráltak: például Írországban 84, az Egyesült Királyságban 82, Csehországban és Ausztriában 80-80 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
Vásárló Észrevette? Szép csendben tovább kúszik felfelé a családi nagybevásárlás ára
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. április 10. 05:44
Idén szinte minden hónapban drágább lett egy kicsit a nagybevásárlás, nincs ez másképp áprilisban sem - megint feljebb kúsztak az árak az előző hónaphoz képest. Tavaly ilyenkor viszont még drágábban vásárolhattunk, így a bázishatás továbbra is kitart: éves szinten árcsökkenésről számolhatunk be, és pár hónapig ez így is marad még. Míg azonban 2 évvel ezelőtt még a 30 ezer forintos kosárérték is brutálisan drágának tűnt, most a 35 ezer is realitás. Itt a Privátbankár legfrissebb Árkosár-felmérése.
Vásárló Vége lett a marakodásnak, visszatértek a kiebrudalt termékek a carrefouros polcokra
Privátbankár.hu | 2024. április 8. 12:51
Róka fogta csuka, csuka fogta róka helyzetbe kerültek a kiskereskedők és a legismertebb élelmiszer- és italmárkák tulajdonosai azzal, hogy a felek médiapartnerekké is váltak.
Vásárló Új frontot nyitott a Temu
Buksza blog | 2024. április 8. 11:51
A Temu csak másfél éve jelent meg a Kínán kívüli online piacon, ám máris csavar egyet azon a stratégián, hogy nagyon alacsony áraival elszívja a vevőket versenytársaitól.
Vásárló Megbukott a kísérlet a boltok pénztárainál
Buksza blog | 2024. április 8. 08:55
Az áruházláncok folyamatosan keresik a módját annak, hogy összekapcsolják a várlást és a mobilfizetési lehetőségeket, ám úgy tűnik göröngyös útra léptek kísérleteikkel.
Vásárló Hogyan befolyásolja a máj egészsége az epe működését?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 19:01
Az emberi test egy meglehetősen komplex felépítésű rendszer, melynek a működését még máig sem sikerült a tudósoknak teljes egészében megfejtenie. Az azonban már világos, hogy szinte minden mindennel összefügg, és ha egy szerv működése rendellenessé válik, az akár a teljes szervezetre, fizikai és mentális állapota is kihathat.
Vásárló Mit jelent valójában a szeretet, és hogyan függ össze az önzetlenséggel?
Márkázott tartalom | 2024. április 5. 10:17
Tetszik vagy sem, voltaképpen az egész életünk egy olyan út, amin folyamatosan fejlődünk, részben az eleve bennünk lévő vonásokból kiindulva, másrészt az életünk ránk gyakorolt hatásai által.
Vásárló A Lidl nagyobbat harapott az osztrák piacból
Privátbankár.hu | 2024. április 4. 18:36
Az osztrák Lidl növelte piaci részesedését Ausztriában. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG