4p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Most nem a párkapcsolatról, hanem a vásárlási szokásokról van szó. Egy friss kutatás ugyanis kimutatta, hűségesebbek a magyar fogyasztók, mint az európai átlag. Ehhez persze szorosan hozzátartozik az is, hogy imádjuk a kuponokat, pontgyűjtőket és egyéb hűségprogramokat. Hiszen ahol díjazzák a lojalitást, oda gyakrabban mennek és többet is vásárolnak az emberek.
Kép forrása: Privátbankár

Tíz magyar fogyasztó közül általában vagy teljesen nyolcan lojálisak az élelmiszerüzlethez, ahol vásárolni szoktak, míg az európaiak átlagosan csak heten. Négy magyar közül pedig majdnem hárman jobban szeretnek vásárolni ott, ahol hűségprogramot is kínálnak. Ezért egy kiskereskedelmi vállalat versenyelőnyre tehet szert, ha vevőinek lojalitását kedvezményekkel, előnyökkel honorálja - többek között ezt állapítja meg a Nielsen hatvanhárom országban, köztük Magyarországon végzett felmérése.

Kiemelkedően ragaszkodnak a magyar ügyfelek mobil szolgáltatójukhoz és mobil készülékük márkájához, a vizsgált szolgáltatások közül. Legkevésbé online kiskereskedők és olyan személyes használatú elektronikai készülékek márkái mellett tartanak ki, mint médialejátszó, GPS készülék, digitális kamera, stb.

Hűségprogramok hatnak arra is, hogy a vevők gyakrabban menjenek egy boltba, és a szokásosnál többet vásároljanak. Olyan cégnél, ahol jutalmat kap lojalitásáért, szívesebben marad meg világszerte a válaszadók átlag 74 százaléka. Kétharmad részüket pedig (67%) arra is ösztönzi, hogy többször keresse fel a hűségét jutalmazó üzletet, és többet költsön ott.

Nincs egy kaptafa

Európában a válaszadók 61 százaléka jár olyan üzletbe, amely törzsvásárlóinak kedvezményeket nyújt. Nálunk 46 százalék az arányuk. Persze nem minden vevő vesz részt ilyen programokban.

„Egy kiskereskedő alapvetően növelheti részesedését a fogyasztók költéséből, ha díjazza hűségüket. De ezeket a programokat nem lehet egy kaptafára készíteni. Ugyanis  országonként, de fogyasztói csoportonként is eltérnek a szokások. Egyrészt attól függ az aktivitás, hogy a vásárlók mennyire fogékonyak a kedvezmény-rendszerhez tartozó technológiára, másrészt milyen előnyöket várnak el cserében odaadásukért, továbbá hogy mennyit kell foglalkozniuk a programmal. Ezért a kiskereskedőknek célszerű tisztázniuk, hogy kiket szeretnének vonzani üzletükbe vagy honlapjukra, és ahhoz igazítaniuk hűségprogramjukat” – mondja Louise Keely, a Nielsen globális kiskereskedelmi gyakorlat területének szenior elnökhelyettese.

Valamiért valamit

Ami a várható előnyöket illeti, nem meglepő, hogy a válaszadók többsége elsősorban azért kér hűségkártyát, mert szeretne kapni valamilyen terméket ajándékba vagy árengedményt. Ez vonzza a megkérdezettek átlag 67 százalékát világszerte, 83 százalékát Magyarországon, 82-t pedig átlagosan Európában. Nálunk másodikként plusz szolgáltatások következnek, majd exkluzív termékek vagy részvétel valamilyen eseményen.

Európában a hűségprogramokat legjobban a finnek és a britek kedvelik, 94 illetve 90 százalékos aktív részvétellel, majd Litvánia és Szlovénia következik 89-89 százalékkal. Ezek világszerte a legnagyobb arányok. Kevéssé elterjedt viszont a fogyasztói elkötelezettségnek ez a formája földrészünkön Kazahsztánban (41%) és Dániában (49%). Nem sokkal magasabb a mutató Oroszországban (53%), Törökországban és Hollandiában (54-54%), valamint Ukrajnában (55%).

A részvétel leggyakoribb formája a hűségkártya, amit a lojalitási programok partnereinek átlag 69 százaléka használ Európában. Egyes országokban ennél jóval nagyobb mutatókat regisztráltak: például Írországban 84, az Egyesült Királyságban 82, Csehországban és Ausztriában 80-80 százalékot.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
Vásárló A családi büdzsé megfelelő kezelése
Márkázott tartalom | 2025. október 17. 11:12
Napjainkban a család pénzügyeinek tervezése egyre inkább tudatos gazdálkodást jelent, miközben a cél a gyermekek fejlődésének és boldogságának is támogatása is. 
Vásárló Olyan boltokat jelentett be a Lidl Magyarország, amilyeneket még nem láttunk
Privátbankár.hu | 2025. október 16. 16:20
Október közepétől egy mozgó üzletté alakított kisbusszal járja körbe az országot a Lidl.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG