1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyarok többsége jóval kevesebbet jár étterembe mint 2009-ben, viszont ha megyünk, akkor főleg pizzériába, vagy büfébe. Tízből hatan maguk készítik az ételt, a többiek nyűgnek tartják az otthoni ételkészítést. A Gfk Hungária felmérése szerint gyorsétterembe a fiatalok járnak inkább, míg menőbb éttermekben inkább az idősebb korosztályt találjuk.

Egy pizzaszeletet és egy szendvicset kérek

A GfK Hungária 1989 óta vizsgálja a hazai lakosság étkezési szokásait. A házon kívüli étkezések gyakoriságát, az egyes étteremtípusok kedveltségét firtató kérdésekre adott válaszokból kiderül, hogy a hagyományos vendéglők mellett a büfék és pizzériák a legnépszerűbbek. Az egy főre eső költések reálértéken számolva csökkentek, bár 2009-hez képest nem változott azok aránya, akik legalább alkalmanként otthonukon kívül étkeznek. A felmérésének adatai szerint a főzést tízből négyen tartják nyűgnek, míg tízből hatan szívesen készítik el saját menüjüket. Az eredmények igazolják azt is, hogy a főzés továbbra is inkább a nők elfoglaltsága: míg tíz megkérdezett nő közül kettő szívesen áll a tűzhely mellé, addig a férfiak körében ez az arány 36 százalék.

A számlát legyen szíves

 

A megkérdezettek 53 százaléka mondta azt, hogy volt hagyományos étteremben, vendéglőben az elmúlt évben. Ők inkább tartoznak az érettebb (40-49 éves) korosztályba, az átlagnál magasabban kvalifikáltak és ezzel együtt jellemzően magasabb a havi nettó jövedelmük is.A büfék és pizzériák egyaránt népszerűek a lakosság körében, hiszen gyakorlatilag minden második megkérdezett jelezte (49-49 százalék), hogy volt ilyen vendéglátó egységekben az elmúlt egy évben. Ez az a két étkező típus, ahol jelentősebb eltérés tapasztalható a nemek arányában: a büféket és pizzériákat inkább férfiak (55 százalék), mint nők (43 százalék) látogatják.

„Az idei adatokkal összevetve, azt találtuk, hogy a házon kívül étkezők arányában nem történt változás, négyből három honfitársunk legalább alkalmanként étkezik otthonán kívül” – nyilatkozta Dörnyei Otília, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója. „Négy évvel ezelőtt és most is a megkérdezettek egynegyede vallotta, hogy egyáltalán nem étkezik otthonán kívül. Változás a házon kívüli étkezések gyakoriságában van: 2009 óta csökkent azok aránya akik legalább havonta étkeznek vendéglőben, gyorsétteremben vagy akár munkahelyi/iskolai étkezdében. Az elköltött összegek sem tükrözik az áremelkedéseket. Azt mondhatjuk, hogy az egy főre eső költések reálértéken csökkentek az elmúlt években” – magyarázta a szakember az elmúlt évek változásainak fő jellemzőit.

Most akciós a sajtburi, kértek?

Gyorsétterembe az elmúlt időszakban saját bevallása szerint a megkérdezettek 46 százaléka tért be. Közöttük legnagyobb arányt a fiatalabb korosztály - 15-29 évesek - képvisel, de viszonylag magas a 30-39 évesek aránya (57 százalék) is ebben a körben. Ők jellemzően nagyvárosi (kiemelten budapesti) tanulók, vagy egyéb szellemi munkát végzők, és viszonylag magas jövedelemmel rendelkeznek. A válaszadók egyharmada az otthoni étkezésen túl az iskolában, illetve munkahelyen működő étkezdében eszik, igaz, hogy 2005 óta egyre ritkábban. Ők főként középiskolai tanulók, illetve az aktív lakosság körében a munkahelyükön sok időt töltő vezető beosztásúak és alkalmazott diplomások.

Pesten fogy a legtöbb bambuszrügy és fafüle gomba

A nemzetközi konyha (kínai, török, stb.) fő kedvelői a legfiatalabbak és a budapestiek, ami nyilván összefügg az ilyen éttermek fővárosi elterjedtségével is. Arányuk a teljes lakosságon belül 32 százalék. A GfK Hungária hasonló módon mérte 2009-ben is a házon kívüli étkezések arányát és gyakoriságát. Egy alkalommal legtöbbet hagyományos étteremben, vendéglőben költöttek a megkérdezettek. Büfékben, pizzériákban hasonlóan alakult az egy alkalommal regisztrált költés értéke, míg a gyorséttermekben némiképp kevesebbet hagytak a kasszánál.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
Vásárló Valami nem stimmel a boltokban: itt az újabb élelmiszer-drágulás
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. november 11. 05:42
Az általános infláció szeptemberben régen látott mélypontra esett, de az élelmiszerek továbbra is az átlag fölött drágulnak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerint is – a Privátbankár Árkosár felmérése pedig kifejezetten magas éves áremelkedést mutatott ki novemberben is. Van, ami már majdnem kétszer annyiba kerül, mint egy éve – megnéztük azt is, mennyiből lehet megúszni az idei libalakomát.
Vásárló Előzzük meg a penészedést az újonnan épített otthonokban!
Márkázott tartalom | 2024. november 10. 14:02
Nem csupán a régi házakban, hanem az újonnan épült otthonokban is sokak életét megkeseríti a penész, amely nemcsak esztétikai problémát jelent, hanem az egészségre is káros hatással van, pénzbe kerül a folyamatos eltávolítása, így minél előbb meg kell szabadulni tőle.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG