4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folyamatosan romlik a világ legismertebb gyorsétterem-hálózatának forgalma, és bár szektorában még mindig az első helyen áll, a folyamatos recesszió egyre jobban érezteti hatását. A McDonald's most új étteremstratégiával állt elő. Az új éttermek egyenlőre csak Amerikában jelennek meg, de pozitív visszajelzések esetén több tízezer új típusú étterem is nyílhat világszerte.
Forrás: Giorgio Martini/Wikimedia Commons

Ebben a hónapban teszteli új szolgáltatását a McDonald's Amerikában - írja a Reuters. A gyorsétterem-hálózat most egy olyan alkalmazást szeretne kifejleszteni, amivel a vendégek már a telefonjukról, illetve önkiszolgáló kioszkokból is leadhatják a rendelést - közvetlen abba az étterembe, ahova mennek.

Az online rendelés azonban mindig kockázattal jár, különösen igaz ez a gyorsan mozgó fogyasztási cikkekre. A legtöbb esetben az étterem képtelen lenne felgyorsítani folyamatait, hogy ne menjen a minőség kárára, így azonban rövid idő alatt több rendelés futhat be, mint amit képesek kiszolgálni.

Újra feltalálják a gyorséttermeket?

A McDonald's új alkalmazásával szeretné visszacsalogatni vendégeit, egyúttal megállítani a vásárlók számának évek óta tartó, lassú csökkenését. Az új chicagoi étterem olyan dizájnt kapott, ami a tervek szerint lerövidíti a várakozás folyamatát, de az online rendelés bevezetésével munkaerőt is felszabadítanak - így az alkalmazottak kiszolgálhatják a betérőket az asztaluknál, de akár a parkolóba is kivihetik az elviteles zacskókat. Reméljük, az új rendszer könnyíti és gyorsítja a vásárlást - mondta Steve Easterbrook, a multinacionális vállalat vezérigazgatója.

A következő időszak az állandó tesztelésről és a technikai problémák leküzdéséről szól majd, de a tervek szerint hamarosan mintegy 20 ezer ilyen étterem nyílhat világszerte. A McDonald's-ban a konyha a lelke mindennek és fennáll a veszély, hogy az új rendszer miatt megakad a zavartalan kiszolgálás - mondta a cég egyik főrészvényese. A vállalat azonban már készül az esetleges fennakadásokra, így egy ideig még operátorok segítik a rendelés folyamatát.

Inkább a legjobbak leszünk, mintsem az elsők - mondta Easterbrook. A cég információi szerint California állam 29 étteremben máris elindultak a próbakörök, de Washingtonban még további 51 új üzlet nyílik az új koncepció szerint.

De hogyan működik?

Az új rendszer nemcsak az elkészítési időn rövidít, de kilométereket spórol a konyhai dolgozóknak. Más alkalmazásokkal ellentétben az új applikáció valós időben követi a fogyasztót, így biztosítva, hogy a megfelelő étterembe érkezzen a rendelés. A gyorsétterembe belépve az alkalmazással ki is fizethetjük rendelésünk, a végső verzióban pedig lehetőség nyílik asztalfoglalásra, de akár a kiszállításra is.

Az Egyesült Államokban az eladások mintegy 70 százalékát a drive-in szolgáltatások teszik ki, ilyen lehetőségek mellett pedig akár 20 autóssal többet tudnánk kiszolgálni óránként – mondta a vezérigazgató.

Az amerikai Panera Bakery pékséghálózatnak több mint egy évébe került, mire ételrendelő alkalmazásukat képesek voltak a fogyasztói elvárásokhoz igazítani, a Starbucks nemzetközi kávéházlánc pedig kénytelen volt leállítani internetes rendelőszolgáltatását régebben, a túlzott megrendelések okozta folyamatos késések miatt. A McDonald's azonban már tanult a hibákból, a vezetőség szerint az új üzleti modell teljesen integrálja a éttermi szolgáltatás minden aspektusát.

Folyamatosan gyengül a forgalom

Bár még mindig tartja világelső helyét, az utóbbi években folyamatos recesszió jellemzi a gyorsétteremlánc bevételeit. A vállalat vezérigazgatója sem próbálta ezt kendőzni: szerinte az utóbbi negyedéveket nem csak gyengülés, hanem konkrétan visszaesés jellemezte. Ugyanakkor a helyzet nem olyan rossz, mint azt sok befektető gondolja.

Tényleg kivonul a McDonald's Magyarországról?  További részletek >>>

A vezérigazgató szerint az utóbbi évek visszaesése nem a vásárlók elvesztésében, hanem azok látogatásainak gyakoriságában keresendő. Ez egyrészt frusztráló, ugyanakkor egyszerűbb meggyőzni a jelenlegi vásárlókört, hogy gyakrabban látogassák éttermeiket a mostaninál.

Elkerülhetetlen azonban a házhoz szállítás bevezetése. Easterbrook megerősítette: máris jelentős az igény erre a szolgáltatásra, a vállalat nem próbál új igényeket alkotni. Bár a McDonald’s elég kényes az ételek szavatosságára (az elkészült sajtburgerek csak tíz percig fekhetnek a tárolóban, azután ki kell dobni őket), a statisztikák szerint az amerikai háztartások 75 százalékának 5 km-es körzetén belül már találhatunk egy McDonald's-ot, így kiszállítás szempontjából jelentős előnybe kerülhetnének a versenytársakkal szemben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Ikonikus termékével csábítja a vásárlókat legújabb boltjába az Ikea
Buksza blog | 2024. november 23. 16:49
Egy olyan, már-már prózai termék, mint a bevásárlószatyor, akár ikonná is válhat, amelyre marketingkampányt lehet építeni. Az Ikea pontosan ezt teszi az igencsak elegánsnak ígérkező új boltjában.
Vásárló A botrány után jön a bagóért adott menü a Mekikben
Buksza blog | 2024. november 23. 15:48
A McDonald’s 2025-ben új termékcsoporttal jelentkezik, amelynek ételeiben az lesz a közös, hogy feltűnően olcsón fogják kínálni őket. Ezzel folytatják az idén kezdett ötdolláros burgeroffenzívát.
Vásárló Lehet, hogy a jövőben még több kis boltot nyitnak a nagy boltláncok
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 23. 14:51
Az olaszországi kiskereskedelem az áruházláncok rémálma, mert több száz cég versenyez a vásárlókért. Még az olyan óriásoknak is komoly gondjaik akadnak, mint a francia Carrefour.
Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG