1p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A májusi áreső júniusra elapadt: a három hipermarketből kettőben is emelkedtek az átlagos élelmiszerárak az első nyári hónapban, a tavalyi kosárértéknél pedig mindenhol többet kellett kiadnunk. Nagyra nőtt a különbség a legolcsóbb és legdrágább áruházak között: egy ezresnél is nagyobb már az eltérés, miközben tovább folyik a Cora-áruházak átkonvertálása Auchanná.

Májusban nagy öröm ért minket: 2 év után újra éves szintű árcsökkenésről adhattunk hírt a Privátbankár Árkosárban. Bár a 2011. júniusi bázis még a májusinál is magasabb, ebben a hónapban már nem tudunk hasonlóan jó hírrel szolgálni: az átlagos élelmiszerárak júniusban havi és éves összehasonlításban is emelkedtek.

Ezúttal is meglátogattuk a három hazai hipermarket-lánc egy-egy áruházát, hogy 30 termékből álló élelmiszer-kosarunk árának alakulását felmérjük. A Corában tovább folytatódott az "Auchanizálás", haladnak az átalakítások a másik francia gyökerű versenytárs által történt felvásárlás után. Júniusra már megjelentek a megszűnő termékekkel megrakott polcok, melyeket többé-kevésbé akciós áron próbál meg kiszórni az új házigazda. Az áruházakon ottjártunkkor még a Cora logója díszelgett, sőt, az Auchan nevével egyelőre sehol sem találkoztunk.

Talán az átalakításhoz kapcsolódó árcsökkentéseknek is szerepe van abban, hogy az év hatodik hónapjában az előző havi gyengébb teljesítményt ellensúlyozva a Cora a három versenytárs közül egyedüliként - havi szinten legalábbis - csökkentette a mintakosár árát. A 0,9 százalékos csökkenés és a Tescóban mért 5,5 százalékos havi emelkedés következtében a britek újra a harmadik helyre csúsztak vissza a versenyben.


Az Auchan átlagosan 3,5 százalékkal növelte élelmiszerárait májushoz képest, ám még így is az árverseny győztese lett júniusban is. A 16 172 forintos kosárérték 0,6 százalékkal magasabb, mint egy éve. A Corában 16 575 forint lett volna a nagybevásárlás, a Tescóban 17 367 forint állt volna a nyugta végén. Az átlagár 16 704 forint lett, ez 1,8 százalékkal haladja meg a májusi adatot, és 2,7 százalékkal, mintegy 434 forinttal több, mint amit 2011. júniusában mértünk.

A különbség a legolcsóbb és a legdrágább áruház között tovább nőtt, a 6,88 százalékos differencia azt jelenti, hogy akár 1195 forintot is spórolhattunk volna csak az áruházválasztással. Ha mindent ott veszünk meg, ahol a legolcsóbban adják, akkor egészen 15 224 forintig is leszoríthatjuk a számla végösszegét - ezúttal sem szabad azonban figyelmen kívül hagyni, hogy ehhez három áruházat is végig kell járni, ami nem egyszerű és / vagy nem olcsó feladat.


Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

A KSH kedden közli a fogyasztói árak alakulásával kapcsolatos friss tájékoztatóját.

Egy hónap alatt 10 százalék körüli mértékben csökkent a banán, a tojás és bizonyos üdítők ára, bő 50 százalékkal drágább lett viszont a krumpli, 34-gyel a rizs, 27-tel pedig a májas, mint májusban.

A burgonya még így is 41 százalékkal olcsóbb, mint egy éve volt, hasonló mértékben csökkent a liszt ára is 12 hónap alatt. Az éves áremelkedést továbbra is a tojás vezeti 53 százalékkal, de 20 százalék fölött drágult a tészta, a chips és a kávé is. 10 százaléknál nagyobbat ugrott egy év alatt a tea és a rizs ára is.

Havi legolcsóbbak

Aki a hétvégi pörkölthöz uborkasalátát szeretett volna csinálni, az Auchannal járt a legjobban: a salátának való fürtös uborka itt volt a legolcsóbb (kilónként 299 forint). A fejes saláta darabját 129-ért adta az Auchan, a Tescóban 10, a Corában 30 forinttal volt drágább.

Hogyan számoltunk? Kosaras módszertan >>

Ecetből bár a Tescóban találtuk a legolcsóbbat, de a literenként 81 forintos termék csak 8 százalékos volt - ezt 10 százalékosra "konvertálva" 101,25 forintot kapunk. Ennél olcsóbb az Auchan sajátmárkás 10 százalékosa (97 forint/liter), a Corában a Burg viszont drágább (139 forint). A salátalébe némi cukor is kell, ez ottjártunkkor a Tescóban volt a legolcsóbb (kilónként 249 forint), az Auchanban 279 forintba került, a Corában 289-ért találtunk.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG