A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. megtévesztette a fogyasztókat a „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők népszerűsítése során - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal
Cirill betűk, címer és cár
A Royalsekt Zrt. által gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz. Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt.
Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a „pezsgők cárja” szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő.
15 millióba fáj a trükközés
A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a látszatot, hogy a „Szovjetszkoje Igrisztoje” terméke orosz pezsgő, mivel a pezsgő Magyarországon, magyar alapanyagból készült. A GVH megállapította, hogy a Royalsekt Zrt. fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 15 000 000 forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A jogsértés megállapítása mellett a GVH azt is megtiltotta a ROYALSEKT Zrt.-nek,hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők eredetére vonatkozóan azt az üzenetet közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek. A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás