A K&H Bankcsoport adózás utáni eredménye 368 millió forint volt 2012. első negyedévében, amely az előző évhez viszonyítva 92 százalékos csökkenést mutat, elsősorban a deviza jelzáloghitelek végtörlesztése nyomán alacsonyabb hitelállomány és az árfolyamgát kapcsán elszámolt hatás miatt. Hendrik Scheerlinck, a K&H Csoport vezérigazgatója elmondta, hogy a nem teljesítő hitelek aránya 10,3 százalékról 12,1 százalékra nőtt, a hitelezési veszteség azonban 9 százalékkal csökkent. Piaci részesedésük mind a lakossági illetve vállalati betétek tekintetében nőtt, a tőkevédett alapok terén továbbra is piacvezetők, piaci részesedésük 53 százalék.
2011. március 31. | 2012 március 31. | változás (év/év) | |
Adózás utáni eredmény | 4,7 | 0,4 | -92,1 % |
Tisztított adózás utáni eredmény | 8,3 | 5,2 | -37,6 % |
Működési eredmény céltartalék és bankadó előtt | 18,5 | 13,4 | -27,8 % |
Ügyfél hitelek | 1661 | 1538 | -7,4 % |
Ügyfél betétek | 1599 | 1634 | + 2,1 % |
Befektetési alapok állománya | 786 | 716 | - 8,9 % |
Forrás: K&H |
A K&H működési költségei 3 százalékkal nőttek, magasabb költségek jelentkeztek az új székházba költözés és az új – anyavállalat, a KBC által Magyarországon létrehozott - közép-európai adatközpontba való költözés kapcsán. A társaság működési bevételei 13 százalékkal csökkentek, a nettó kamatbevétel elsősorban a deviza jelzáloghitelek végtörlesztése nyomán alacsonyabb hitelállomány, illetve a magas deviza finanszírozási költségek miatt csökkent.
A betétállomány a lakossági szegmensben 7 százalékkal, a kkv területen 15 százalékkal nőtt éves összehasonlításban. A lakossági hitelállomány elsősorban a deviza jelzáloghitelek végtörlesztése miatt csökkent, a hitelek iránti kereslet, minden szegmensben – lakossági, kkv, vállalati - továbbra is visszafogott. Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője elmondta, hogy a hitel-betét arány a jelentős magyarországi bankok összevetésében továbbra is a legjobb a magyar piacon; március végén 76,9 százalék volt.
Luc Cools, a K&H Biztosító vezérigazgatója elmondta: a nem-élet biztosítások területén a kgfb kampány eredményeként az állomány csökkent, ennek ellenére a K&H tartja 2. helyezését, 10 százalék fölötti piaci részesedéssel. A casco területén tovább folytatódott a növekedés. Az élet üzletágban a deviza jelzáloghitelek végtörlesztésének hatása érezhető volt, de az erős növekedés a rendszeres megtakarítási termékek tekintetében folytatódott.