Korábban ugyanis 35 ezer dollárt kellett fizetnie az érdeklődőknek a személyre szabott kocsikért (minden Tesla megrendelésre készül), Musk egy Twitter-üzenetben azonban elmondta: a festés, a kerekek és minden tartozékkal együtt egy új Model 3 (Autopilot nélkül!) 78 ezer dollárra taksál – kb. annyira, mint a BMW M3-as modellje. Cserébe 15 százalékkal gyorsabb, nyugtatott meg mindenkit Musk:
Cost of all options, wheels, paint, etc is included (apart from Autopilot). Cost is $78k. About same as BMW M3, but 15% quicker & with better handling. Will beat anything in its class on the track.
— Elon Musk (@elonmusk) 2018. május 20.
Musk elmondása szerint a 35 ezer dolláros határ ugyanis a 220 mérföldes akkuval bíró autókra vonatkozik, az emberek azonban nagyobb érdeklődést mutattak a nagyobb hatótávú és gyorsabban tölthető verzióra, ami már 44 ezer dollárba kerül. Hozzátette: először a gyártást kell egyenesbe hozni, aztán vitatkozhatnak az árról, a legtöbbet ugyanis maga a szállítás teszi hozzá a többletárhoz:
With production, 1st you need achieve target rate & then smooth out flow to achieve target cost. Shipping min cost Model 3 right away wd cause Tesla to lose money & die. Need 3 to 6 months after 5k/wk to ship $35k Tesla & live.
— Elon Musk (@elonmusk) 2018. május 21.
Mindezek dacára a Tesla 8180 Model 3-at adott el az első negyedévben, ezzel a legtöbbet eladott elektromos autó lett Amerikában. Emellett több mint félmillióan tették le az ezer dolláros foglalót a járművekre, vagyis további ennyit gyárthatnak még le.