2p

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Négy magyar termékkel, a debreceni páros kolbásszal, a fröccsel, a bajai halászlével és az alföldi kamilla virágzattal bővült a hungarikumok listája.
Fazekas Sándor miniszter köszönetét fejezte ki a hagyományokat megőrzők képviselőinek a Hungarikum Bizottság debreceni ülését követően. Fotó: Pelsőczy Csaba/FM

A hírt a földművelésügyi miniszter jelentette be. Ezzel 54-re nőtt a hungarikumok száma. Fazekas Sándor tájékoztatóján meg is indokolta a döntéseket.

A debreceni kolbász saját kultúrával rendelkezik

A tárcavezető a debreceni páros kolbászt olyan népi eredetű ételnek nevezte, amely saját kultúrával rendelkezik a mangalica tenyésztéstől a feldolgozáson és a kereskedésen át a vendéglátásig.

Fazekas Sándor reményét fejezte ki: ez a döntés is hozzájárul ahhoz, hogy a debreceni régi ízvilágával még jobb, még kedveltebb legyen.

A debreceni most a Pick és a Herz téliszalámijához csatlakozott a hungarikumok listájában, amin már régóta szerepel a gyulai kolbász is.

Kulturáltan fogyasztjuk a hungarikumfröccsöt

Az pedig, hogy a 200 éves fröccs - amelyből 50-60-féle ismert - bekerült a hungarikumok közé, a szőlőtermesztést és a kulturált borfogyasztást is segítheti - fűzte hozzá.

A hungarikum-listában eddig is ott volt a szikvíz, a borok közül viszont csak a tokaji aszú, ami viszont nem jó fröccsnek.

Egyedülálló bajai halászlé

Az egyedülálló bajai halászlé ezer éves halászati kultúrára támaszkodik, s a köré szervezett fesztivál több mint tízezer embert vonz évente - ecsetelte a földművelésügyi miniszter. Megnéztük: a szegedi halászlé viszont nincs a hungarikumok listájában, pedig a karcagi birkapörkölt igen.

A legértékesebb gyógynövény

A magyar Alföld legértékesebb gyógynövényének, a népi gyógyászat legfontosabb felfedezésének nevezve a negyedik új hungarikumot, a kamilla virágzatot.

A kolbász és a kamilla, mint a magyarság csúcsteljesítményeA 2012. évi XXX. törvény a magyar nemzeti értékekről és a hungarikumokról így definiálja a hungarikum fogalmát:

b) A hungarikum gyűjtőfogalom, amely egységes osztályozási, besorolási és nyilvántartási rendszerben olyan megkülönböztetésre, kiemelésre méltó értéket jelöl, amely a magyarságra jellemző  tulajdonságával,  egyediségével,  különlegességével  és  minőségével  a  magyarság csúcsteljesítménye.

A magyarság csúcsteljesítménye tehát a debreceni kolbász és az alföldi kamilla is.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Csütörtökön lesz némi mozgás a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. július 23. 11:13
Csak az egyik üzemanyagfajta ára változik.
Vásárló Veszélyes kínai csomagok szivárognak Magyarországra is? Megkongatták a vészharangot
Privátbankár.hu | 2025. július 20. 10:21
Aggasztó híreket hozott az uniós biztos.
Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló A 2025-ös év színtrendjei: a barna és a Mocha Mousse hódítása
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 11:30
Ahogy múlnak az évek, a színtrendek új lendületet vesznek, alkalmazkodva az aktuális divatigényekhez. Mire számíthatunk 2025-ben? A szakértők egy új divatos színt jeleznek előre: a Mocha Mousse-t. Vajon hogyan alakíthatja át ez a finom nevű árnyalat a babakocsi piacot? A sötétbarna visszahódítja régi helyét, új lehetőségeket nyitva meg.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG