3p
A legtöbb munkatárs számára a meeting kifejezés egyet jelent az unalommal és az elpazarolt idővel. Sajnos sokunknak van már tapasztalata teljesen felesleges, időt rabló és sehová sem vezető megbeszélésekről. Pedig Steven Rogelberg szerint a meetingekre igenis szükség van. Az Észak-Karolina Charlotte Egyetem professzora kutató munkájának eredményeként arra jutott, hogy a kooperáció, a hatékony kommunikáció, valamint a közös döntéshozatal csakis ebben a formátumban tud megvalósulni. Ennek fényében rövid bejegyzésünkben a valóban hatékony meetingek receptjét fogjuk megosztani Roselberg professzor eredményei alapján.

Alacsony létszám és felkészült házigazda

A meeting résztvevői csakis akkor lesznek aktív részesei a megbeszélésnek, ha az ott felmerülő témák kapcsán nekik is van szerepük. Ennek következtében azokat a munkatársakat nem feltétlenül kell meghívni, akik mindössze hallgatni ülnének be.

Sokkal produktívabb lesz a társasság akkor, hogyha a „hallgatók” csak néhány perc erejéig csatlakoznak, vagy pedig e-mail értesítő formájában kapnak tájékoztatást a megbeszélésen történtekről.
Egyúttal a meeting szervezője részéről extra felkészültség kell a hatékonysághoz. Ő lesz az, aki egyfajta moderátorként keretet ad az aktuális témaköröknek, emellett pedig betartatja az ütemtervet a teremben helyet foglalókkal.

Nyugodtan lehet változtatni az időtartamon, illetve formátumon

Valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva a meetingek jelentős része 60 perces időtartamra szól. Sok esetben akkor is kitöltik ezt az intervallumot, amikor igazából jóval korábban végeznének. Ezzel bizony értékes perceket veszítenek, amit más elfoglaltsággal is lehetne tölteni.

Érdemes tehát bevezetni a 15, 20 vagy 30 perces megbeszéléseket is, hogyha ez a leginkább célravezető megoldás.

A jobb eredmények érdekében a formátumon is szabad változtatásokat eszközölni. Nyugodtan lehet például sétára hívni a meeting résztvevőit, vagy például egy brainstorming alkalmával szóbeli helyett írásos visszajelzéseket kérni.

Kérdezzünk, kérjünk visszajelzéseket és értékeljünk

A hatékony meetingek egyik legjobb receptje, ha egy jól meghatározott struktúra mentén kérdéseket teszünk fel a résztvevőknek, majd a válaszokra alapozva folytatjuk a beszélgetés menetét. Ezáltal nem csak a mi keretrendszerünk érvényesül, hanem a munkatársakat is jobban bevonhatjuk az eszmecserébe.

Attól pedig ne rettenjünk vissza, hogy az általunk menedzselt meetingek kapcsán visszajelzést kérjünk a résztvevőktől. Ha megkérdezzük tőlük, akkor el fogják mondani mindazt, amitől a jövőben még inkább eredményesek lehetnek az általunk tartott megbeszélések.

A folyamatos visszajelzések, értékelések és megvalósítás eredményeként pedig szép lassan mi leszünk a szervezet legjobb meeting házigazdái.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG