Még el sem jött Halloween, a boltok polcai máris roskadoztak a csokimikulásoktól, ajándékcsomagoktól és a karácsonyi dekorációtól. Nem véletlen azonban, hogy a kereskedelem gyakran már hónapokkal előre készül az év végi vásárlási lázra, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkárának elmondása szerint ebben az időszakban akár 200 milliárd forintot is otthagyunk az üzletekben, írja pénteki számában a Magyar Nemzet.
Ez az összeg nagyjából fele-fele arányban oszlik meg az élelmiszerek és a tartós termékek, illetve az ajándékok között, az előző hónapokhoz képest megközelítőleg 5-6 százalékot is ugorhat a fogyasztás. A hullám elindítója a december 6-i Mikulás, ennek kapcsán Vámos György elmondta: ma már alig lehet tejbevonóból készült édességeket kapni, a fogyasztók érdeklődése is a minőségi termékek felé fordult. A kosárérték régiónként eltér, Budapesten 4-5 ezer forintot is elköltenek gyerekenként a háztartások játékra, édességre.
Átalakultak az igények – a régi sláger ma már a kutyának sem kell Az idei év slágerajándéka a drón lehet, erre egyébként már tavaly is nagy volt a kereslet, az ipar mellett a lakosság is rákapott a röpködő kütyükre. Az előző évek kedvencét, a tableteket azonban már csak az olcsó, nem túl megbízható termékek piaca tartja életben, erről korábban itt írtunk a Privátbankár.hu-n. >>> |