3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Provident Pénzügyi Zrt. 1000 fős, reprezentatív kutatást végzett saját ügyfélkörében az ünnepek alatt, melynek eredményei szerint tovább bővült az előző évhez képest a háztartások ünnepi költségvetése. Bár a többség számára anyagilag megterhelő volt a karácsonyi időszak, 77 százalékuk szerint mindez nem jár majd lemondásokkal az újévben.

Tárgyi ajándékok helyett inkább az élményeknek, pihenésnek és a családdal együtt töltött időnek örültek leginkább a magyarok karácsonykor.

A Provident Pénzügyi Zrt. által végzett felmérés főként azt vizsgálta, hogy mennyit költöttek a magyar háztartások az ünnepek során, milyen forrásokból fedezték a felmerülő költségeket, illetve anyagi szempontból mire számítanak 2018-ban.

Többet költünk

Az előző évhez képest emelkedett a háztartások ünnepekre szánt pénzügyi kerete: a megkérdezettek negyede ugyanannyit, 43 százalékuk viszont többet költött, mint 2016-ban. Az előző évhez képest felére csökkent azok aránya (7 százalék), akik maximum húszezer forintot költöttek.  A válaszadók negyede húsz és ötvenezer forint közötti összegből, 31 százalékuk ötven és százezer forint közötti összegből fedezte a karácsonyi és szilveszteri kiadásokat.

Bár a felmérésben résztvevők többsége (63 százalék) anyagilag megterhelőnek érezte az ünnepeket, 77 százalékuk úgy véli, hogy a decemberi többlet kiadások miatt semmiről nem kell lemondania az újév első felében.

Kevesen vesznek fel hitelt

A Provident felméréséből az is kiderül, hogy a magyar háztartások többsége saját forrásból, külső segítség nélkül finanszírozta az év végi időszakban felmerült kiadásokat. A megkérdezettek közel fele tudatosan készült az ünnepekre és előre félretette a szükséges összeget. Az előző évhez hasonlóan minden tizedik válaszadó finanszírozta hitelfelvételből vagy baráti kölcsönből a karácsonyi kiadásokat. A 2016-os eredményekhez képest viszont megduplázódott azok aránya, akik a munkahelyükön kapott év végi jutalomból fedezték a költségeket, most minden ötödik válaszadó nyilatkozott így.

Az ünnepekhez köthető kiadások közül a háztartások 61 százaléka az ünnepi menüre költötte a legtöbbet, míg az ajándékokra szánt összeget csupán a második legmagasabb kiadásként jelölték meg ebben az időszakban.

Az év végi ünnepek során minden hetedik kutatásban résztvevőnek volt arra lehetősége, hogy elutazzon pihenni valahová. A megkérdezettek 75 százaléka otthon töltötte az ünnepeket, 8 százalékuk pedig csak rokonlátogatás céljából tervezett utazást.

Utazni akarunk

A legnépszerűbb ajándék az előző évektől eltérően 2017-ben az utazás volt, a válaszadók közel 15 százaléka leginkább az ilyen típusú ajándékoknak örült. A korábbi legnépszerűbb ajándékok, mint például az elektronikai eszközök, mobiltelefonok és tabletek 2017-ben csupán a megkérdezettek 11 százalékának jelentették a legkedvesebb meglepetést a fa alatt. A válaszadók 10 százaléka egy-egy háztartási eszköznek örült leginkább karácsonykor. A válaszadók tizede úgy nyilatkozott, hogy számára nem a tárgyi ajándékok, hanem a szeretteikkel együtt töltött idő, a nyugalom, illetve egészség jelentették a legnagyobb örömöt.

A kutatás arra is rákérdezett, hogy ha váratlanul egy nagyobb összeg állt volna a nyilatkozók rendelkezésére az ünnepek idején, mire fordították volna. Az eredmények alapján 43 százalékuk félretette volna az összeget pénzügyi tartaléknak, míg minden negyedik megkérdezett ajándékot vásárolt volna belőle családjának, barátainak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Búcsú az 1687 milliárd forintos értéktől: eladósorba kerülhet a Dr. Martens
Buksza blog | 2024. április 23. 10:07
Az elmúlt hónapokban egymás után érkeztek a rossz hírek a legendás Dr.Martens bakancsokat gyártó vállalat háza tájáról, aminek a márka önállóságának elvesztése lehet a következménye.
Vásárló Inkább a pénzre szavaztak: maradnak a kínálatban az egészségtelenebbnek mondott élelmiszerek
Buksza blog | 2024. április 23. 07:44
Elbukott egy olyan civil szervezet támadása a kényeztető csokoládék ellen, amely azt gondolja magáról, hogy a hozzá hasonló felvilágosult csoportoknak meg kell védeniük az embereket saját maguktól.
Vásárló Visszafordultak a magyar diszkontok
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2024. április 22. 05:31
Fordult a kocka a magyarországi diszkontláncokban a Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérése szerint áprilisban. Miközben februárról márciusra drágább, most olcsóbb lett a kosár. 
Vásárló Miért nehéz fogást találni a legnagyobb boltláncokon?
Buksza blog | 2024. április 21. 13:16
A kereskedés a legősibb mesterségek közé tartozik, ám egy friss tanulmány szerint nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy talpon maradhat az a kereskedő, aki csak a kereskedői szimatára támaszkodik.  
Vásárló Kihívás, szórakozás és megmérettetés is; minden, amit a futóversenyekről tudni kell!
Márkázott tartalom | 2024. április 19. 10:51
A futás egy olyan természetes mozgásforma, amely egyszerűen kivitelezhető, nem igényel komoly anyagi beruházást, hatékony a test számára, ráadásul könnyen beiktatható a napirendünkbe. 
Vásárló Automatikusan megírt SEO szövegekkel a nagy kínai áruház ellen?
Márkázott tartalom | 2024. április 18. 12:11
Az újdonsült nagy kínai webáruház idehaza is tarol, így nem véletlen, hogy a hazai cégek többek között automatikusan megírt SEO szövegekkel és egyéb marketingmegoldásokkal is próbálnak tenni a cég térnyerése ellen. Mivel árban egyszerűen lehetetlen velük versenyezni, így nincs más lehetőség, minőségben és vásárlási élményben kell, még akkor is, ha ez sem olyan egyszerű.
Vásárló Nekiment a Temunak a legendás márka
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. április 18. 08:42
Régi gondja a legismertebb márkáknak, hogy a hamisítók olyan árukkal bombázzák a vásárlókat, amelyek nagyon hasonlítanak legendás termékeikre, és a végeláthatatlan pereskedés nem segít rajtuk.
Vásárló Példátlan lépésre szánta el magát a magyar Penny tulajdonosa: teljesen új boltot nyitott Berlinben
Buksza blog | 2024. április 17. 10:43
A vegán étkezés egyre inkább „divatba jön”, ha lehet így fogalmazni, amivel igyekeznek lépést tartani az élelmiszergyártók is. Eljött az ideje annak, hogy a kiskereskedők is csatasorba álljanak.
Vásárló Egyértelmű mondás jött a magyar Tesco sorsáról
Buksza blog | 2024. április 16. 07:29
Bár legutóbb a Sparral csapott össze a kormány, de a Tesco is az "örök" felvásárlási célpontok között szerepel. Úgy tűnik, marad ebben a státuszban.
Vásárló Környezetvédelem a társasjáték csomagolásoknál
Márkázott tartalom | 2024. április 11. 09:41
Egyre gyakoribb, hogy a társasjátékok esetében is mind inkább odafigyelnek a csomagolásra. Ezzel előtérbe került az a törekvés, hogy ez az iparág is egyre “zöldebb” legyen. Kérdés persze, hogy a játékok minőségére és sérülékenységére mindez nincs-e negatív hatással?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG