4p
A márciusi rekord után két hónapon keresztül csökkentek az élelmiszerárak a hazai hipermarketekben - a Privátbankár.hu legfrissebb Árkosár-felmérése szerint azonban júniusra ismét drágább lett a nagybevásárlás. Egy hónap alatt visszaugrottunk a csúcs közelébe - 18 888 forint lett az átlagos havi bespájzolás ára.

Ahogy bő 10 éve minden áldott hónapban, június 6-án is nyakunkba vettük a három hazai hipermarket egy-egy egységét, hogy megvizsgáljuk, hogyan alakult 30 termékből álló minta-élelmiszerkosarunk ára. Két hónapja örülünk annak, hogy a csúcsról ereszkednek lefelé az árak, júniusban azonban már ismét áremelkedésről számolhatunk be.

A három áruház közül egyedül a Tescónál van olyan adat, ami nem drágulásról szól, érdemi árcsökkenés azonban itt sincs: az előző havinál 2 forinttal olcsóbban tudhattuk le a nagybevásárlást, míg az Interspar 2,6 százalékot, az Auchan pedig 6,4 százalékot emelt a májusi árakhoz képest. Cserébe tavalyhoz képest épp a Tesco emelt a legnagyobbat az árakon: 6,5 százalékkal volt drágábba bevásárlás, míg az Auchan 2 százalék alatti áremeléssel is beérte, az Interspar pedig gyakorlatilag nem változtatott az árakon (mindössze 7 forintot emeltek egy év alatt).

Ez így alaposan átrendezte és összerázta a mezőnyt: a Tesco ismét megelőzte az Auchant, akikre az Interspar is felzárkózott, 20 forinton belül volt a különbség a júniusi felmérésen. A legdrágább és a legolcsóbb kosár között 852 forint a különbség, mindössze 4,4 százalék.

Összességében az áruházak átlaga adja a Privátbankár.hu Árkosár aktuális értékét, 18 888 forintot - ez az előző havi Árkosárnál 3 százalékkal magasabb összeg, egy év alatt pedig 2,7 százalékkal lett drágább a nagybevásárlás a hazai hipermarketekben.

Mi lett olcsóbb? Mi drágult?

Bár egy hónap alatt nagyobb áringadozást mértünk, mint egy év alatt, 10 százalék fölötti kilengést kevesebb terméknél mértünk májushoz képest, mint tavaly júniushoz képet. Komolyabb árcsökkenésre most nem volt példa, a dráguló termékek között az almát (+61%), a banánt (+20%) és a májast (+14%) jegyezhettük fel havi összehasonlításban.

Egy év alatt, tavaly júniushoz képest viszont 10 százalék fölötti mértékben csökkent a krumpli, a tojás és a csirkemell ára - ez utóbbi két termék január óta alacsonyabb áfával kerül a polcokra, így nem véletlen a jelentős árcsökkenés. 10 százalék fölötti mértékben drágult viszont a gyümölcsjoghurt, a tejföl, a cukor, a rizs, a tea és a kenyér, 22 százalékot a kávé, 25 százalékot az alma tavaly júniushoz képest. Sajtot pedig csak 48 százalékkal drágábban találtunk, mint egy évvel ezelőtt.

Havi legolcsóbbak

A hirtelen beköszöntött nyár rányomta a bélyegét az Árkosárra is: megnéztük, márkára és minőségre való tekintet nélkül hol a legolcsóbb a cseresznye, a dobozos jégkrém és a búzasör.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara összefoglalója szerint a cseresznyeszezon a május utolsó-június első napjaiban érő Bigarreau Burlat fajtával indul be igazán, amit számos másik fajta követ az érési sorban. Ez az áruházak többségében már látszik: a Tesco 898 forintért, az Auchan pedig 949 forintért kínálta a magyar cseresznye kilóját ottjártunkkor. Az Intersparban viszont csak olasz gyümölcsöt találtunk kilónként majdnem 1800 forintért.

A legolcsóbb búzasört az Auchanban találtuk: a dobozos Oettinger 199 forintért került ki a polcokra (a 159 forintos grapefruitos "csodát" természetesen kizártuk a búzasörök versenyéből). A Tesco 219 forintért adta az üveges Staropramen szűretlen búzáját (plusz üvegbetét-díj), ami mindenképp jó vételnek mondható.

Dobozos jégkrémből szinte nem ismernek (alsó) határt a gyártók: az Auchanban találtunk literenként mindössze 234 forintba kerülő fagyit is - az Eispro ráadásul a szokásos csoki-vanília-eper-puncs összeállítás mellett oroszkrém-málna-tiramisu ízkombinációval is csak ennyibe került. Ettől nem sokkal drágább a Tescóban árult Ryelands márkájú csoki-vaníliás fagyi (249 forint/liter), míg a Sparban a legolcsóbb fagyi a sajátmárkás Spar eper-vanília literenként 319 forintért.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG