2p

A Tisza Párt sokat ígér a nyugdíjasoknak - mi lenne ebből megvalósítható?
Mekkora lesz várhatóan a novemberi nyugdíjkorrekció?

Nyugdíjszerviz élőben Karácsony Mihállyal és Malicskó Gáborral
Vegyen részt és kérdezze Ön is a szakértőket!

2025. április 11. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre kevésbé népszerű az USA-ból átvett vásárlási mánia.

Míg a brit üzletek lázasan készülnek a vásárlók pénteki rohamára, egy új kutatás szerint a szigetlakók máris belefáradtak az Egyesült Államokból átvett „tradícióba”.

A Retail Economics kutatása alapján az idén megkérdezettek csupán 21 százaléka tervez vásárolni pénteken, a tavalyi 25 százalékkal szemben.  A brit üzletek nagyjából 40 százaléka vár nagyobb keresletet, ugyanakkor a vásárlók csupán 14 százaléka készül több pénzzel  – 74 százalékuk továbbra is azt várja, hogy kevesebbet költ majd tavalyhoz képest.

Máris unalmas?

„Lehet, belefáradtak a brit fogyasztók ebbe az eseménybe” – derült ki a Retail Economics vezérigazgatójának e-mailjéből. „Mi több, a kutatásunk rávilágított arra is, hogy jelentős eltérések vannak a vásárlók és az üzletek elvárásai között”.

Az eredmények egyre nagyobb aggodalmat okoznak a kereskedőknek, akik az idei legnagyobb szezonra apellálnak. Míg a fogyasztók helyzetét megnehezíti az egyre gyengülő font, az eladók kénytelenek emelni az árakon, hogy kellő profitot termeljenek. Az előrejelzések szerint 38 százalékkal, csaknem 2.9 milliárd fontra nő majd a fogyasztás a hétvégén.

Online nem megy?

A Fekete Péntek először 2014-ben vetett horgonyt Nagy-Britanniában. Sok vásárló próbálta online beszerezni az akciós termékeket, ám számos webshop akadozott a tömeges felkeresések miatt.

Az online vásárlás problémái sokakat eltántorított idén. A megkérdezettek 20 százaléka tervez csak neten vásárolni, míg 64 százalékuk inkább nem ezt választaná, Ezzel szemben a megkérdezett üzletek csaknem 70 százaléka erőteljesebb digitális rohamra készül, ami egyértelmű nézeteltérés a vásárlók és a kereskedők között.

Ennyi volt - kivonul a magyarok egyik kedvenc boltja

A patinás brit Marks & Spencernek nem fekszik a saját tulajdonú üzlethálózat, a franchisera fókuszálnak.

A cikket itt olvashatod>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Dohányzás: anyuci és apuci idegesítő szerepébe képzeli magát egy áruházlánc
Buksza blog | 2025. április 8. 11:03
Ihletet adott a belga Delhaize áruházlánc marketingeseinek a cigarettásdobozokon megjelentő figyelmeztetés a dohányzás káros hatásairól. Pozitív életvezetési tanácsokat fognak adni a vevőknek.
Vásárló Furcsa sorsa jutott egy csapat Audi – ezt is Trump intézte el
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 13:57
Audi-szállítmányok ragadtak bent az amerikai kikötőkben.
Vásárló Nagyobb benzinár-esésre ébrehetünk kedden
Privátbankár.hu | 2025. április 7. 09:54
Ha a kiskereskedők is úgy gondolják, akár 5-6 forinttal is olcsóbban tankolhatunk.
Vásárló Mennyit ér valójában az árrésstop? Megnéztük, tényleg olcsóbb lett-e minden
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. április 7. 05:42
Az árrésstop bevezetése óta először jelenik meg a Privátbankár Árkosár-felmérés – a mi méréseink szerint is nagyjából annyival csökkentek az árak, mint amennyit a miniszter számolt. A jelentős beavatkozással a négy hónappal ezelőtti szintre sikerült visszalökni a családi élelmiszer-bevásárlás árát, a jövő havi inflációs mutató is kedvezőbb lehet – de hogy mindez milyen hatásokat okoz majd hosszabb távon, azt nem tudni.
Vásárló Hasznos tudnivalók cserépkályha tisztításával kapcsolatban
Márkázott tartalom | 2025. április 2. 09:20
Természetes folyamat a cserépkályhák használata során, ha a belső járatok koszolódnak, kormosodnak, ami indokolhat időszakos tisztítást. Ez minden fűtés esetén szükséges, akár radiátorról, akár egyéb alternatíváról van szó, mert a hatásfokot nagymértékben meghatározza a működtetésből eredő lerakódás.
Vásárló Portugália édes gyöngyszeme: a gyümölcsös gin
Márkázott tartalom | 2025. április 1. 09:01
Portugália sokak számára a futball hazája, ám az ország más területeken is kiemelkedő, például a gasztronómia és az italgyártás terén. A mediterrán éghajlat, a gazdag kulturális örökség és a helyi alapanyagok együttese egyedi karaktert ölt, amely időről időre újdonságokkal színesíti az italvilágot. 
Vásárló Döntöttek a vásárlók, lépéskényszerben a cégek
Buksza blog | 2025. április 1. 07:17
Egy friss felmérésből az derült ki, hogy megszűnőben van az az igényes fogyasztóréteg, amely ragaszkodott az ismert, megszokott, bevált termékmárkákhoz vásárlásai során.
Vásárló Ilyen is nagyon régen volt a magyar boltláncokban
Csernátony Csaba - Kollár Dóra | 2025. március 31. 05:44
Újra csökkent a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára havi szinten, amire legutóbb tavaly nyáron volt példa. 
Vásárló Gigasztár állt a volt first lady mellé
Buksza blog | 2025. március 29. 12:11
Két évvel ezelőtt indította útjára Michelle Obama egészséges üdítőitallal foglalkozó közhasznú vállalkozását, amelybe beszállt az egyik legismertebb, jelenleg is aktív kosárlabdázó.
Vásárló Politika, pirula, profit – így tarol a modern reklámipar
Elek Lenke | 2025. március 26. 15:02
A reklámipar ma már nem a klasszikus kampányokról szól, hanem a kreativitás, a gyors reagálás és a digitális jelenlét uralja. A politikától a gyógyszeriparig minden ágazat használja, miközben a reklámformák egyre sokszínűbbek: influenszerek, mesterséges intelligencia és álcsatornák is beléptek a játékba. De hol húzódik az etika határa?
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG