2p
Egyre kevésbé népszerű az USA-ból átvett vásárlási mánia.

Míg a brit üzletek lázasan készülnek a vásárlók pénteki rohamára, egy új kutatás szerint a szigetlakók máris belefáradtak az Egyesült Államokból átvett „tradícióba”.

A Retail Economics kutatása alapján az idén megkérdezettek csupán 21 százaléka tervez vásárolni pénteken, a tavalyi 25 százalékkal szemben.  A brit üzletek nagyjából 40 százaléka vár nagyobb keresletet, ugyanakkor a vásárlók csupán 14 százaléka készül több pénzzel  – 74 százalékuk továbbra is azt várja, hogy kevesebbet költ majd tavalyhoz képest.

Máris unalmas?

„Lehet, belefáradtak a brit fogyasztók ebbe az eseménybe” – derült ki a Retail Economics vezérigazgatójának e-mailjéből. „Mi több, a kutatásunk rávilágított arra is, hogy jelentős eltérések vannak a vásárlók és az üzletek elvárásai között”.

Az eredmények egyre nagyobb aggodalmat okoznak a kereskedőknek, akik az idei legnagyobb szezonra apellálnak. Míg a fogyasztók helyzetét megnehezíti az egyre gyengülő font, az eladók kénytelenek emelni az árakon, hogy kellő profitot termeljenek. Az előrejelzések szerint 38 százalékkal, csaknem 2.9 milliárd fontra nő majd a fogyasztás a hétvégén.

Online nem megy?

A Fekete Péntek először 2014-ben vetett horgonyt Nagy-Britanniában. Sok vásárló próbálta online beszerezni az akciós termékeket, ám számos webshop akadozott a tömeges felkeresések miatt.

Az online vásárlás problémái sokakat eltántorított idén. A megkérdezettek 20 százaléka tervez csak neten vásárolni, míg 64 százalékuk inkább nem ezt választaná, Ezzel szemben a megkérdezett üzletek csaknem 70 százaléka erőteljesebb digitális rohamra készül, ami egyértelmű nézeteltérés a vásárlók és a kereskedők között.

Ennyi volt - kivonul a magyarok egyik kedvenc boltja

A patinás brit Marks & Spencernek nem fekszik a saját tulajdonú üzlethálózat, a franchisera fókuszálnak.

A cikket itt olvashatod>>>

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
Vásárló Futárok nevében verik át a gyanútlan online vásárlókat a csalók: figyelmeztet a szlovák rendőrség
Privátbankár.hu | 2024. december 12. 12:59
Egy újfajta csalásra hívja fel a figyelmet a magyar nyelvű szlovákiai sajtó, ami vélhetően nem csupán Magyarország északi szomszédjának lakóit veszélyezteti.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG