A kormány és a Magyar Reklámszövetség az elmúlt hetekben folyamatosan egyeztetett a médiavállalkozásokat sújtó tervezett adóval kapcsolatosan. A tárgyalásokban a Magyar Reklámszövetségen túl széleskörű iparági összefogás eredményeképp részt vett az összes érintett szakmai szervezet - írja friss közleményében a szövetség.
A következő egyeztetésre ma került volna sor, azonban a Miniszterelnökség azt közölte a Reklámszövetségnek, hogy a tervezett adót tartalmazó jogszabály a tavaszi ülésszakban nem kerül a Parlament elé. Ennek megfelelően az egyeztetések ősszel folytatódnak, amennyiben a kormány úgy dönt, hogy újra napirendjére tűzi a tervezett adó elfogadását - írja a szövetség.
A kormány tehát feladta eredeti elképzelését: eszerint ugyanis a 2013-as adóelőleget augusztus 20-ig, illetve november 20-ig meg kellett volna fizetniük az érintetteknek.
Az eddig közzétett tervek szerint egymilliárd forintos bevételig nem kellene adót fizetni, egy- és ötmilliárd forint között a reklámbevétel egy százaléka lenne az adó, öt- és tízmilliárd forint között tíz, ezen felüli reklámbevétel után pedig húsz százalékot kellene fizetni. A jogszabály tervezetét a kormány még nem nyújtotta be a parlamentnek.