A biztosítók közül a kezdetek óta a K&H, a Wáberer és a Genertel van az élvonalban. Az aranyérmes K&H a legnépszerűbb a nőknél és a férfiaknál egyaránt, a 40 év alattiaknál és felettieknél, valamint vidéken, egyedül a fővárosban előzi meg őt az új névvel startoló Wáberer, mely az egykori Wabardból alakult át. A kiegészítőként köthető casco-és lakásbiztosítások átlagdíjai több mint 40, illetve 10 százalékos csökkenést értek el 2009 –hez képest - derül a PBA Biztosítási Alkusz elemzéséből.
A PBA-nál a legkedveltebb kiegészítők sorrendben a kátyú-, a vadkár-, a szélvédő-, az asszisztencia Plusz-, illetve a help balesetbiztosítás. Az önállóan, más kötelező mellé nem köthető kiegészítők közül a legkeresettebbek a KÖBE defekt biztosítása, az Uniqa balesetbiztosítása és a Genertel minicasco terméke.
|
Az idei kampány úgy tűnik inkább a kiegészítőbiztosításokról szól. A Groupama Biztosító és a GfK előzetes felmérése szerint a biztosítót nem váltó autósok 53%-a azért nem keres új biztosítót, mert elégedett a szolgáltatással, amit kap. Ez a kgfb esetében azért érdekes, mert a biztosító itt valójában a károsultaknak szolgáltat és nem annak, aki a biztosítást köti. Ez inkább arra enged következtetni, hogy a kgfb mellé nyújtott kiegészítőkkel elégedettek az ügyfelek - valószínűleg a Genertel előkelő helyezése is ezzel magyarázható. A direktbiztosító már tavaly is ezeket a termékeket helyezte előtérbe a "kampánystratégiájában" az árral szemben. Azt se feledjük, hogy a díjak szintje már olyan alacsony, hogy egy 10-15%-kal alacsonyabb ajánlat éves szinten csak pár ezer forintos eltérést jelent az autósoknak - ennyi spórolásért viszont sokan inkább nem veszik a fáradtságot, hogy váltsanak.
600 000 kötés az idei kampányban
A kampány utolsó hete kevésbé intenzív, mint a korábbi években; nagyságrendileg 100 000 autós hagyta az utolsó pillanatokra a döntést. A PBA adatai alapján a november 26-30 közötti időszakban ez 40 százalékkal kevesebb kötést jelent, mint 2011 hasonló időszakában.
Aki csak ma döbbent rá, hogy váltani akar, még intézkedhet alkusznál, de nem mindenki vállalja mai határidővel az ügyintézést. A törvény szerint a meglévő szerződés felmondási határideje december 1-je, ami idén szombatra esik, de az munkanap. Ekkor is válthatunk, de jobban tesszük, ha ezt személyesen intézzük. Aki tényleg az utolsó pillanatra hagyta a döntést, annak nem árt néhány dologra ügyelnie, itt összeszedtük, hogy pontosan mire is >>> |
Ugyanez igaz a teljes kampányidőszakra; az alkuszcég 40%-al kevesebb kötésre számít az év végén tavalyhoz képest, azaz a várakozásaik alapján nagyságrendileg 600 000 kötnek idén új szerződést (ebben benne vannak az új biztosítónál szerződők, valamint a régi, saját biztosítójuknál visszakötők is)
2011-ben a kampány utolsó 5 napján kötötték a szerződések 30%-át. Tavaly november 27-én volt egy hirtelen, 85%-os emelkedés az előző naphoz képest, majd 28-a is 60%-al magasabb kötésszámot hozott az előző naphoz képest és ezzel ez a nap lett az akkori kampány legaktívabb napja. A legpasszívabb november elseje volt, az ünnep miatt. Nagyjából ez a tendencia várható idén is - összegezte dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
Évről-évre csökkenő casco- és lakásbiztosítások
A PBA megvizsgálta, hogyan alakultak a casco- és lakásbiztosítások átlagárai három évre visszamenőleg. A táblázatból jól látszik, hogy évről évre csökkentek a díjak, amit idén azért is fontos szem előtt tartani, mert - ahogy korábban írtuk - aki a kötelezője mellé megköti az év végéig életbe lépő biztosításokat, mentesül a jövő évtől fizetendő biztosítási adó alól.
Ha földrajzi megoszlás szerint nézzük az idei kampány eddigi online kötéseit akkor Budapesten a Wáberer megelőzi a K&H-t , míg a harmadik a Genertel. Vidéken azonban a megszokott módon alakulnak a dobogós helyezettek; első a K&H, őt követi a Genertel, majd a Wáberer.
Kor szerint bontásban a 40 év alatti, illetve ennél idősebb autósoknál csupán harmadik legkedveltebb biztosítónál van eltérés; míg „fiataloknál” a K&H és Wáberer után - a tavalyi kampány "nyertese" - az Uniqua következik, addig a 40 év felettieknél az Aegon.
A férfiaknál és a nőknél egyaránt a legtöbben a K&H mellett döntöttek; a kötések közel egy negyedét itt kötötte mindkét nem.