A biztosítók közül a kezdetek óta a K&H, a Wáberer és a Genertel van az élvonalban. Az aranyérmes K&H a legnépszerűbb a nőknél és a férfiaknál egyaránt, a 40 év alattiaknál és felettieknél, valamint vidéken, egyedül a fővárosban előzi meg őt az új névvel startoló Wáberer, mely az egykori Wabardból alakult át. A kiegészítőként köthető casco-és lakásbiztosítások átlagdíjai több mint 40, illetve 10 százalékos csökkenést értek el 2009 –hez képest - derül a PBA Biztosítási Alkusz elemzéséből.
|
A PBA-nál a legkedveltebb kiegészítők sorrendben a kátyú-, a vadkár-, a szélvédő-, az asszisztencia Plusz-, illetve a help balesetbiztosítás. Az önállóan, más kötelező mellé nem köthető kiegészítők közül a legkeresettebbek a KÖBE defekt biztosítása, az Uniqa balesetbiztosítása és a Genertel minicasco terméke.
|
Az idei kampány úgy tűnik inkább a kiegészítőbiztosításokról szól. A Groupama Biztosító és a GfK előzetes felmérése szerint a biztosítót nem váltó autósok 53%-a azért nem keres új biztosítót, mert elégedett a szolgáltatással, amit kap. Ez a kgfb esetében azért érdekes, mert a biztosító itt valójában a károsultaknak szolgáltat és nem annak, aki a biztosítást köti. Ez inkább arra enged következtetni, hogy a kgfb mellé nyújtott kiegészítőkkel elégedettek az ügyfelek - valószínűleg a Genertel előkelő helyezése is ezzel magyarázható. A direktbiztosító már tavaly is ezeket a termékeket helyezte előtérbe a "kampánystratégiájában" az árral szemben. Azt se feledjük, hogy a díjak szintje már olyan alacsony, hogy egy 10-15%-kal alacsonyabb ajánlat éves szinten csak pár ezer forintos eltérést jelent az autósoknak - ennyi spórolásért viszont sokan inkább nem veszik a fáradtságot, hogy váltsanak.
600 000 kötés az idei kampányban
A kampány utolsó hete kevésbé intenzív, mint a korábbi években; nagyságrendileg 100 000 autós hagyta az utolsó pillanatokra a döntést. A PBA adatai alapján a november 26-30 közötti időszakban ez 40 százalékkal kevesebb kötést jelent, mint 2011 hasonló időszakában.
| Aki csak ma döbbent rá, hogy váltani akar, még intézkedhet alkusznál, de nem mindenki vállalja mai határidővel az ügyintézést. A törvény szerint a meglévő szerződés felmondási határideje december 1-je, ami idén szombatra esik, de az munkanap. Ekkor is válthatunk, de jobban tesszük, ha ezt személyesen intézzük. Aki tényleg az utolsó pillanatra hagyta a döntést, annak nem árt néhány dologra ügyelnie, itt összeszedtük, hogy pontosan mire is >>> |
Ugyanez igaz a teljes kampányidőszakra; az alkuszcég 40%-al kevesebb kötésre számít az év végén tavalyhoz képest, azaz a várakozásaik alapján nagyságrendileg 600 000 kötnek idén új szerződést (ebben benne vannak az új biztosítónál szerződők, valamint a régi, saját biztosítójuknál visszakötők is)
2011-ben a kampány utolsó 5 napján kötötték a szerződések 30%-át. Tavaly november 27-én volt egy hirtelen, 85%-os emelkedés az előző naphoz képest, majd 28-a is 60%-al magasabb kötésszámot hozott az előző naphoz képest és ezzel ez a nap lett az akkori kampány legaktívabb napja. A legpasszívabb november elseje volt, az ünnep miatt. Nagyjából ez a tendencia várható idén is - összegezte dr. Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
Évről-évre csökkenő casco- és lakásbiztosítások
A PBA megvizsgálta, hogyan alakultak a casco- és lakásbiztosítások átlagárai három évre visszamenőleg. A táblázatból jól látszik, hogy évről évre csökkentek a díjak, amit idén azért is fontos szem előtt tartani, mert - ahogy korábban írtuk - aki a kötelezője mellé megköti az év végéig életbe lépő biztosításokat, mentesül a jövő évtől fizetendő biztosítási adó alól.
Ha földrajzi megoszlás szerint nézzük az idei kampány eddigi online kötéseit akkor Budapesten a Wáberer megelőzi a K&H-t , míg a harmadik a Genertel. Vidéken azonban a megszokott módon alakulnak a dobogós helyezettek; első a K&H, őt követi a Genertel, majd a Wáberer.
Kor szerint bontásban a 40 év alatti, illetve ennél idősebb autósoknál csupán harmadik legkedveltebb biztosítónál van eltérés; míg „fiataloknál” a K&H és Wáberer után - a tavalyi kampány "nyertese" - az Uniqua következik, addig a 40 év felettieknél az Aegon.
A férfiaknál és a nőknél egyaránt a legtöbben a K&H mellett döntöttek; a kötések közel egy negyedét itt kötötte mindkét nem.
90 ezer tonna kőolajat a pozsonyi Slovnaft olajfinomítótól.

