Az MNB közleménye szerint a megyeszékhelyeken, illetve Pest megyében a váci kormányablakok is átveszik ezeket a pénzügyi fogyasztóvédelmi beadványokat, és továbbítják azokat az MNB-nek vagy – szerződéses jogvita esetén – a mellette működő Pénzügyi Békéltető Testületnek.
Kitölteni is segítenek
A kormányablakok kijelölt ügyintézői az ügyfél kérésére segítséget is nyújtanak a pénzügyi fogyasztóvédelmi témájú nyomtatványok kitöltésében.
Az MNB tavaly közel 48 000 fogyasztóvédelmi kérelmet, illetve ügyfélszolgálati megkeresést kezelt, és mintegy 206,9 millió forint bírságot szabtak ki a pénzügyi szervezetekre.
A Pénzügyi Békéltető Testület 4700 szerződéses jogvita rendezésére vonatkozó kérelemmel foglalkozott 2013-ban, a jegybank által finanszírozott pénzügyi tanácsadó irodahálózat pedig közel 8600 pénzügyi tárgyú fogyasztói megkeresést intézett – közölte az MNB.