A hatóság közleménye az ellenőrzést a fogyasztói panaszok megnövekedett számával indokolta. Az oldalak népszerűsége a nagy kedvezmények és a kényelmes internetes vásárlás miatt egyre növekszik, de nem árt vigyázni.
A szerződéskötés személyes jelenlét nélkül történik, ráadásul nem annyira köztudott, hogy a kuponos oldalak a termékeket csak közvetítik, és nem értékesítik.
A panaszkezelés módja miatt 9 honlapnál, a vitarendezési mechanizmusokkal kapcsolatban 14 honlapnál, a békéltető testülethez fordulás lehetőségével kapcsolatosan 15 honlapnál, a kellékszavatossági és termékszavatossági jogokkal kapcsolatosan 11 honlapnál találtak hiányosságokat.
A kupon megvásárlásától számított két héten belül a fogyasztót megilleti az indokolás nélküli elállás, felmondás joga, ha még nem váltotta be a szelvényt. Erről az értékesítő köteles tájékoztatást adni. Ez hat honlapnál teljes egészében hiányzott, a többinél részlegesen.
Nem csak az oldalakkal van baj
Az NFH közleményében hozzátette, hogy a fogyasztói beadványok jellemzően nem a kupont rendelkezésre bocsátó szolgáltatóval szemben érkeztek, hanem a tényleges termékértékesítést végző, vagy szolgáltatást nyújtó vállalkozás eljárását kifogásolták.
Ezt az is bizonyítja, hogy az egyik legnagyobb fogyasztóvédelmi oldalon több mint kétszáz panasz érkezett a szolgáltatást végzőkkel szemben.