A pajzsot csak október végére várták a szakemberek, de olyan jól haladtak a munkálatok, hogy egy héttel korábban már megérkezett a szerkezet az állomásra.
A Fővám tér és a Kálvin tér közötti mintegy 300 métert így kevesebb mint egy hónap alatt tette meg a pajzs, pedig Pesten sokkal változatosabbak a talajviszonyok, mint Budán. Mindig a talajhoz kell igazítani a marótárcsát, ami időbe telik, ezét is fontos, hogy egy héttel korábban érkezett a pajzs - jegyezte meg.
Hangsúlyozta, hogy bár a Kálvin téri templomhoz közel haladtak el, a templom az alagút- és állomásépítést is jól bírta, a megerősített alapzatnak köszönhetően semmilyen kár nem keletkezett.
Már ma sűrűbben járnak a BKV járatai |
A Kálvin tér és a Rákóczi tér közötti szakasz dupla ilyen hosszú, mintegy 600 méter, amit a pajzsok két hónap alatt tesznek meg, így a decemberi indulást követően februárban érhetnek a Rákóczi téri állomásra - közölte Pető Szabolcs.
A déli alagútfúró pajzs október 15-én érkezett meg a Kálvin térre, a DBR ekkor jelentette be, hogy az alagútépítő konzorcium az eredetileg vállalt 22 hét helyett csak 50 hét alatt tudja megépíteni az alagutat a Baross térig, ezért 10 hónapot csúszik a kivitelezés. A Bamco többek között azzal magyarázta a csúszást, hogy az állomások nagyon előrehaladott kivitelezési állapotban vannak, ami megnehezíti számukra az alagutak megközelítését.
A DBR ütemező csapata beépítette az új munkaütemtervet, így a budai oldali késedelmekkel együtt az eredetileg 2011 utolsó negyedévére tervezett próbaüzem reálisan már csak 2012 őszén kezdődhet.
Decembertől közlekednek az új metrókocsik
Csak a szokásos: újabb 10 hónapot csúszik a 4-es metró
Demszky egyedül is boldogul?
Kukkantson bele a közbeszerzésekbe!
Nálunk maradhatnak az elbukott metrómilliárdok
MTI