A Központi Statisztikai Hivatal reggel első becslés alapján közölte, hogy az ipari termelés 7,6 százalékkal nőtt az előző évhez képest 2014-ben, és tavaly decemberben is 7 százalék fölött volt a bővülés üteme. Az év végi autógyártás leállásának tudható be, hogy havi szinten csökkent a termelés, ennek mértéke azonban nem volt jelentős. Balatoni András, az ING Bank vezető elemzője az adatok kommentálva elmondta: az ipari konjunktúra ugyan lanyhult, de továbbra is jó szinten teljesít az ágazat, a különböző bizalmi indexek ugyan csökkentek, de még mindig közel vannak a történelmi csúcsokhoz, ami azt jelzi, optimisták a vállalati vezetők, a rendelésállomány is szépen bővül. Ami biztos: minden az autóiparról szól, erre több elemző is felhívta a figyelmet.
Rég volt ilyen rossz napjuk az autósoknak: 7 forinttal emelte a 95-ös benzin és 6 forinttal a gázolaj literenkénti árát pénteken a Mol. Az emeléssel a 95-ös benzin átlagára 335 forintra, a gázolajé 353 forintra nőtt. Ami a kilátásokat illeti: meglehetősen vegyes a kép, az olaj ára az elmúlt egy hétben emelkedett, csökkent majd újra emelkedett, most megint bőven 50 dollár fölött járnak az olajfajták.
A másik fontos tényező az üzemanyagárak alakulásában a dollár árfolyama: márpedig a héten érdemben erősödött a forint a dollárral szemben. Egyébként is igen jó formában van a magyar deviza, az euró jegyzése például ma újra 306 forint alatt járt - itt van velem kollégám, a Privátbankár.hu piaci szakértője, Fellegi Tamás. Tamás, honnan a forint ereje?
Komoly ralival kezdte az évet a német tőzsde, kétszámjegyű erősödésen van túl a frankfurti DAX-index, az orosz-ukrán konfliktus és a görög gazdaság kilátásai miatt viszont most nincs túl jó hangulat Nyugat-Európában, így a DAX is veszít ma értékéből. A nap elején úgy tűnt, hogy a budapesti tőzsde jobban teljesíthet, mostanra azonban elszállt a BUX ereje is. Nap közben megérkezett a Buda-Cash brókereinek ítélete az OTP-ről, ami nem túl fényes - Tamás, mi lesz az OTP-vel, mi lesz a részvényárfolyammal?