Ahogy azt az egész napos útlezárások és terelések is jelzik: nagyon fontos ember látogatta meg hazánkat. A német kancellár néhány órát tölt nálunk, programja igencsak sűrű. A híradónk utáni percekben kezdődik Orbán Viktor miniszterelnök és Angela Merkel közös sajtótájékoztatója - az ott elhangzottakról természetesen élőben számolunk be a Privátbankár.hu oldalain. Addig egy képet tudunk mutatni: így fogadta a reptéren Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a világ egyik legbefolyásosabb emberét, aki pufikabátban lépett be Magyarország területére.
Remek hír érkezett a magyar iparból: a Beszerzési Menedzser Index szezonálisan kiigazított januári értéke 54,2 pont lett. Ez magasabb a hosszú távú átlagnál, és felülmúlja az elmúlt három év januárjának átlagát is. A felmérésben vizsgált részindexek többsége növekedett decemberhez képest. Külön jó hír, hogy a foglalkoztatottsági index értéke ismét növekedésre utal, 20 éve nem indult ilyen jól ebből a szempontból az év.
A JATO Dynamics legfrissebb statisztikái szerint januárban közel 5 ezer új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ha a személyautókat és az összes haszongépjárművet nézük, a legsikeresebb autómárka a Ford volt. A személyautók között a Skoda volt a legnépszerűbb januárban. Köszönhető ez annak, hogy a típusok közül a Skoda Octavia ment a legjobban, a második a Suzuki Swift lett, a harmadik pedig a Volkswagen Golf.
Egy csapásra 42 új benzinkútja lett a Molnak: sikeresen lezárták az ENI Románia megvásárlását. Az új kutak Mol márkanév alatt működnek majd. Az Eni csehországi és szlovákiai leányvállalatának felvásárlása még folyamatban van.
A tőzsdén ennek a hírnek nincs különösebb hatása, a Mol papírjai pénteki záró értékük körül forognak.
A devizapiacon az euróval szemben a 310-es szint komoly támasza a forint árfolyamának, a hetet rögtön egy ostrommal kezdtük, elsőre sikertelenül. Az euró jegyzése ma délelőtt pillanatokra 310 alá került - innen azonban - ahogy az lenni szokott - visszapattant az árfolyam, egészen 311 fölé emelkedett az euró jegyzése.
Nagyon sok alma termett tavaly, 8-900 ezer tonna, ennek nagy részét ipari üzemek dolgozták fel. Az utóbbi évtized legnagyobb terméséből viszont legalább 20-30 ezer tonnát nem takarítottak be. Sokan kivártak a szürettel, bízva a felvásárlási árak emelésében, de az nem következett be. A túlérett gyümölcs egy része lehullott, másik részét a korai fagy tette tönkre - kár érte.