A közlemény szerint különösen az M1, M7 autópályáról érkezők lehettek bizonytalanok, hogy hosszabb kényszerű megállás nélkül el tudnak-e jutni a célul tűzött lehajtóhoz. A probléma megoldására néhány hete egy korszerű, mára már üzemszerűen működő infokommunikációs rendszer biztosít folyamatos és percre pontos tájékoztatást az M1, M7 autópályákról az M0 déli szakaszára ráhajtani szándékozó járművezetőknek.
A Budapest Mikroelektronika Zrt. a Állami Autópálya Kezelő Zrt.-vel együttműködve fejlesztette ki a Várható Utazási időket Kijelző (VUK) rendszert. A VUK alapszolgáltatása szerint az M1 és M7 autópályák bármely irányából érkező járművezetői számára kijelző táblákon ad információt, hogy az egyes lehajtók (Diósd, 6-os út, Csepel) a pillanatnyilag mért forgalmi helyzetben hány perc alatt érhetők el.
Az M1 irányából a Csepel - Szigetszentmiklósi elágazást átlagosan 15-18 perc alatt lehet elérni. |
A rendszer a járműfolyamban részt vevő járművek rendszámait olvassa le négy mérőponton és megfelelő matematikai algoritmussal számítja ki az adott sáv haladási átlagsebességét. A rendszám egy vissza nem alakítható kód formájában kerül felhasználásra, és csupán addig, amíg az adott jármű el nem halad a vizsgált útszakaszon.
Az APEH szembemegy a benzinárral
Behajtani szabad - még nem kaptak pirosat a sárgák
Ha időben az autóhoz érünk, nem bilincselhetnek
Vadásszon Ön is KRESZ-táblákra
Van papírjuk a fuvarozóknak
Nem kell többé izzókészlet
Októbertől komolyabban veszik az elsősegély-nyújtási vizsgát
Szinte mindenki szabálytalankodik
MTI-OTS