Az Önszabályozó Reklámtestület etikai bizottságának állásfoglalása szerint a hirdetés "nem karikírozza, nem járatja le és nem tünteti fel bántó módon a skótokat", s megjegyzi: a nép nevének használata "Magyarországon a takarékossággal kapcsolódik össze, negatív jelentést nem hordoz".
A testület hangsúlyozza, hogy tiszteletben tartja és figyelembe veszi a szervezet álláspontját és érzékenységét, ám döntésénél a reklám eredeti célcsoportjának skótokkal kapcsolatos ismeretéből, asszociációjából indul ki, márpedig "a magyar fogyasztó mentes a skót nemzet történelmi viharai miatt kialakult nemzeti csipkelődéstől, annak esetleges rossz felhangjaitól" - szól az indoklás.
A döntés szerint "a magyar fogyasztók széles köre számára a skótok kifejezés a viccek következtében kifejezetten kellemes asszociációkkal bír". A szakmai fórum véleménye szerint a reklám nem azt sugallja, hogy a hirdetett termékek olcsók, hanem, hogy az ár-érték arány kedvező, "és pontosan ez a pozitív értékítélet kap hangsúlyt".
A kulturális szervezet egy hete jelentette be, hogy panaszt tett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóságnál és az Önszabályozó Reklámtestületnél, valamint bojkottot hirdetett a Burger King gyorsétteremlánc ellen, mert a hálózat menünevei közül kifogásol egyet; az akcióhoz már hazai és külföldi parlamenti képviselő is csatlakozott.
Sérti a skótokat a gyorsétteremlánc skótozása
MTI